Mison skrev 2009-11-17 13:31:22 följande:
Hej alla och speciellt MILLI!! Härligt att höra ett livstecken från dig Och vad positivt!!! Hade nästan börjat ana att du numera var 2-barns mor, så detta var ju fantastiska nyheter!! Fick tårar i ögonen när du beskrev hur det var att träffa din son efter så lång tid... Du är en stark tjej du!! Förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt för dig, men snart så är du hemma med två fina barn och då har det varit värt det!!! Nu har du ju gått långt dessutom! Heja heja!Jag har idag varit hos doktorn igen. Var så nervös att det kändes som jag skulle svimma innan, känns som att det "kan gå hur som helst" på såna här VUL. I allafall så mätte tappen 33 mm mot 29 sist så det var skönt. Dock så är cervix till viss del mjuk, så riktigt glad och lugn kan man ju inte känna sig... säger som du Liley, alltid ska det vara nåt! Bebisen ligger neråt, precis som sist, men har en vätskespalt mellan så den är inte fixerad än. Pratade med henne ang detta med "låg bebis". Hon menade på att man ofta bär det andra barnet annorlunda än första (fattade inte riktigt?) och att det inte är ovanligt att de ligger lågt ner. Vet inte om jag fattade fel (var så fokuserad på att INTE glömma några av mina alla frågor att jag knappt lyssnade på svaren ). Hon rekommenderade en gördel som hjälper till att "hålla bebisen uppe" och att detta kan vara en orsak till mensvärk som jag haft en del.Det kanske blev snurrigt det här men det är ju så mycket tankar och oro som snurrar runt i skallen... Jag håller med dig Kiwi om att det är svårt att veta vad som är farliga SD. Allt är farligt i min värld. Därför är det viktigt att du får kolla dig regelbundet eftersom vi vet att allt kan gå väldigt fort.Och återigen Millli, kämpa på, snart är det över!!!
Jag fick också veta något om att man kunde bära barnet längre ner under andra graviditeten. Ska du köpa en gördel? Undrar var man hittar sådana... Jag är också så spänd när jag är hos dr/bm att jag knappt hör vad de säger och emellanåt känns det som om jag försöker memorera inför en tenta!
Jag brukar t.o.m ha små minneslappar med mig med alla frågor nedskrivna. Jag framstår säkert som helt hysterisk, haha! Men strunt samma, bara man får ett friskt (och gärna fullgånget) barn!
Annars känner jag mig mer positiv, men det är väl för att jag har passerat magiska 30+3.
Hoppas att ni alla har det bra!