Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

BF Januari :-) del 3

Jag är heltidssjukskriven för min ena fot i två veckor framöver, sen har jag beviljad HP from 2 December...tror inte att jag kommer återvända till jobbet igen förrän efter mammaledigheten

Jag har blivit gravid och bekväm

• AmandaBrun
    jeng skrev 2009-11-09 11:44:29 följande:
    Buhuuu..,.. Mina nonstop är slut!!!
    :O INTE OKEJ. Du får se till att planera bättre
  • AmandaBrun
    FrökenSara skrev 2009-11-09 11:52:59 följande:
    Min tvättkorg är nästan för tung för mig att bära ner....är i valet och kvalet om jag ska våga bära ner den två trappor till källaren eller om jag ska vänta tills sambon kommer hem.
    Kasta ner den?
  • AmandaBrun

Licens To Kiss skrev 2009-11-09 12:28:34 följande:

Tycker ni att magarna börjar bli tunga? Jag tycker magen är urlätt däremot får jag snabbt mjölksyra i benen.
    Nä. Magen känns inte speciellt tung. Men konditionen är ju inte vad den har varit!
  • AmandaBrun
    Aalexandra skrev 2009-11-09 12:34:42 följande:
    Eller bunkra upp, 20 påsar i skafferiet borde ju räcka ett par dagar
    Ja detta var ett bra tips!
  • AmandaBrun

Två steg i lutning uppför och hela kroppen säger bestämt -" Nej nej. Nej nej nej. NEEEJ "

Sen när man tagit sig uppför denna lutning slår hjärtat i 200 , svetten rinner, kinderna flammar och luft...vem kan få luft?

• AmandaBrun
    chasmin skrev 2009-11-10 18:30:05 följande:
    Nu har jag varit på besök hos barnmorskan igen   Allt såg bra ut, går in i v.33 idag!SF-måttet  följde kurvan , 30, och hjärtljuden låg på 138. Nu ligger pyret med huvudet nedåt!
    Härligt!

Kan du känna att den ligger med huvet ner?
  • AmandaBrun
    AtroCious skrev 2009-11-10 19:07:19 följande:
    Har alla ni lämnat in papper om föräldrapenning eller är jag ensam om att ha glömt det? Barnens pappa ska vara föräldraledig från dag ett, vette tusan från vilken dag man ska ansöka om då... Man vet ju inte när barnet kommer.
    Jag har precis blivit färdig med havansdeskapspenning cirkusen och behöver en FK-paus. Jag har BF 31 Januari, när bör papprerna om FP vara inne?
  • AmandaBrun
    AtroCious skrev 2009-11-10 19:16:23 följande:
    Först måste man lämna in moderskapsintyget, och det har jag inte heller gjort...Börjar väl bli dags dock, försäkringskassan är ju rätt kända för att ha långa tider för att behandla ärenden.
    Jag har ju redan slängt iväg alla papper och fått beviljad HP. Så då borde ju logiskt sätt FK kunna basera alla uppgifter till FP på det....men inget är ju logiskt i detta pappers-baserade land....
  • AmandaBrun
    AtroCious skrev 2009-11-10 19:20:52 följande:
    Har du e-leg. kan du anmäla via FKs hemsida tror jag. Undrar om man inte ska få blanketter hemskickat om man skickat in moderskapsintyget? Har för mig det...
    Fick bara en hög papper som hade med HP att göra. Men vet att man kan skriva ut alla blanketter från deras hemsida.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3