Inlägg från: AmandaBrun |Visa alla inlägg
  • AmandaBrun

BF Januari :-) del 3

Euphoria85 skrev 2009-10-21 14:16:57 följande:
    att det gick att omplacera mig till lättare arbetsuppgifter,saken är den att dom som arbetat på d lättare arbetsuppgifterna och väntat barn fått full havandeskapspenning och ingen möjlighet till omplacering.känns mest argt,besviket och nere nu..
    Jag förstår dig helt och hållet. Får man inte specialbehandling som blivande tvillingmamma? Då ska man väl alltid vara ledig iaf from vecka 32.

Det där med omplacering är skit. Var det din chef som skrev att du kunde omplaceras?
  • AmandaBrun
    Euphoria85 skrev 2009-10-21 14:30:53 följande:
    japp det var chefen, dock skumt att det går att omplacera mig när det inte gått till folk som väntat barn innan, även då folk som jobbar på d "lättare stationerna" utan dom har fått full HP
    Hade en kompis som råkade ut för samma sak. Hon hade varit sjukskriven i stort sett hela graviditeten. Sen hade hennes smarta chef skrivit att det fanns möjlighte till omplacering, uppgifter som hon ändå inte klarade av och då fick hon bara beviljad halv HP ( alltså för den delen som hon var sjukskriven )
  • AmandaBrun

100 dagar kvar här med

Och jag är inte riktigt säker på om min SAMBO förstår att det är en bebis i magen

Ha ha

• AmandaBrun

Okej dagens BM-besök Vecka 25+4

Hb: 130

Glukos: 3.4 ( va dödshungrig )

Bldtr: 130/90 ( Bra med tanke på att jag alltid stressar upp mig vid detta moment )

Hjärtljud: 142

SF-mått : 27 ( ! )

• AmandaBrun
    Shininganne skrev 2009-10-22 16:45:42 följande:
    Usch o fy! Tur att allt var bra.Min BM sa till mig häromdagen att från v 25 skulle jag känna bebisen varje dag. Tänk så olika det är med sånt. Man kan tycka att det borde vara en regel som gällde.Amanda: Jag ligger på +10 kg nu och jag fattar heller inte var det kom ifrån. Från att va på +2 kg sist jag vägde mig så har 8 kg på något sätt bara hamnat här. Skumt. Kan väl aldrig bero på mitt intag av Marabou mjölkchoklad??
    Min sambo påpekade intaget av diverse bakverk samt choklad. Men jag lever i förnekelse
  • AmandaBrun

Jag har redan inhandlat alla julklappar. Känns så skönt att slippa vagga runt som en valross bland alla panikslagna julshoppare

• AmandaBrun
    Theannapanna skrev 2009-10-23 08:19:24 följande:
    Å vad avis jag blir!! Vad är bästa julklappstipset i år?
    Å jag gillar personliga julklappar!
  • AmandaBrun

Underbara ungar skrev 2009-10-23 08:23:23 följande:

Ullared på söndag Sen har vi bestämt att vi inte ska köpa nått till våra föräldrar, för det blir bara att byta pengar med varandra. Men dom kommer få vars ett foto på barnen iaf, nån trisslott och en flaska vin typ. Jag har faktiskt inte hört vad "årets julklapp" är i år, förra året va det en upplevelse i alla fall.
    Vad var förra årets?
  • AmandaBrun
    Theannapanna skrev 2009-10-23 08:34:30 följande:
    Vi bor 55 mil från Ullared men är dit ett par gånger per år i alla fall. Förra graviditeten var jag där första advent-helgen men nu tror jag att jag får skippa det till våren tyvärr... tror inte jag skulle fixa att gå där alls nu, orkar inte ens med Ica Jag ÄLSKAR Ullared (Gekås)... Bor ni nära?
    Vi bor lite norr om Gbg, så det blir Ullared i mitten på November
    Theannapanna skrev 2009-10-23 08:35:38 följande:
    Just ja I dag är min "100-dagar-kvar"-dag Äntligen hamnar jag också på 2-siffrigt i morgon!!
    Jag är nere på tvåsiffrigt idag! Men jag blev flyttad en dag på RUL så egentligen ligger jag lika med dig
Svar på tråden BF Januari :-) del 3