Inlägg från: trollmamma76 |Visa alla inlägg
  • trollmamma76

BF Januari :-) del 3

Theannapanna skrev 2009-11-23 09:50:00 följande:
    Ok fast jag tänkte nog mer på hur min make skulle ta det... haha... han skulle nog inte skämta så mkt...Men seriöst - det går att frysa eller?
    ja det går att frysa.
  • trollmamma76

Sitter här med min första kopp av hallonbladste det var inte så farligt av smaken som vissa säger.

• trollmamma76

När vi väntade våran dotter så hade hon Lilli som arbetarnamn,men när hon väl kom ut så var det en Lilli så hon fick namnet:Jennifer,Lilli,Tindra k..

Nu kommer dotter nr2 och hon ska heta : Izabella,Wilma,Linnea K
    eller Wilma Izabella beror på vad som passar bäst:)

• trollmamma76

alla våra 4 flickor börjar med J i sitt första namn men ny bryter vi den mönsteret.

• trollmamma76

Underbara ungar skrev 2009-11-24 10:28:33 följande:

Nu är jag lite töntig... Jizabella?? Fråga mig inte hur jag kom o tänka på det...
    kan man verkligen skriva så,ser det inte konstigt ut??
  • trollmamma76
    AmandaBrun skrev 2009-11-24 10:33:49 följande:
    Wilma Izabella tycker jag låter superfint.
    :) vi med..
  • trollmamma76

Underbara ungar skrev 2009-11-24 10:36:48 följande:

Det låter ju verkligen som något man knåpat ihop själv o flickebarnet lär ju va ganska ensam om sitt namn. Måste kolla hur det ser ut om någon verkligen heter så
    ingen som heter så i sverige i allafall..
  • trollmamma76
    Euphoria85 skrev 2009-11-24 13:20:27 följande:
    klockan 05:18 kom ettan utoch klockan 05:31 kom tvåannu är jag mamma :)vi mår bra och killarna kämpar på, ettan andas själv och jag är så, ja jag vet inte, lycklig och totalt slut :))det var en upplevelse!dom är så söta, och har en massa mörkt hår :)vikten ligger på ca 1.5 kg och det är det ända dom mätt änsålänge, resten checkar dom av de närmsta dagarna :)dom fick stanna till fulla 31 veckor i magen så sängläget har ju verkligen gjort susen :))
    Jätte grattis.
    så nu ska dom ligga i värme säng mm för att växa upp,om några veckor får dom komma hem..
  • trollmamma76
    jeng skrev 2009-11-24 15:55:30 följande:
    Sansad,Stort grattis! Och skönt att allting har gått bra och ser bra ut för framtiden! Det är verkligen värt de där dagarna i sängen nu kan jag tänka mig! Hemma från bm, katastrofsocker trots att jag inte ens åt hela min billys... Det ska verkligen inte gå så högt... Var ju inte min ordinarie idag, så de bokade in mig på en extra koll nästa vecka på måndag... vikten var densamma som sist och sfmåttet hade börjat plana ut iaf... nu har jag köpt hem hallonbladste så nu påbörjas operation vräkning!
    Hallonbladste har jag oxå började med det igår men jag har påse inte löst.
  • trollmamma76

jaha,här har man lite tryck ner mot bäckenet och ont i magen,typ som mensvärk,strålar lite ner mot bena..
    så det blir alvedon och ett bad sen när jag har hämtat dottern,ska väcka sonen nu..

Svar på tråden BF Januari :-) del 3