Inlägg från: trollmamma76 |Visa alla inlägg
  • trollmamma76

BF Januari :-) del 3

30 dagar kvar men får gärna komma när hon vill efter denna helg,om hon är som sina andra syskon så är hon här snart.
    Maken sa igår shit älskling förstår du att vi ska ha en liten sovandes här snart igen och fick lite panik att det är ju snart..

Sa till han jaaaaaaaa och sen sa jag på ett skämt sätt att du vet vad du ska göra nu morgon o kväll,komma gärna förbi vid lunch
    Han skrattade och sa inga problem har väntat på detta..

så i morse sa han på retsamt sätt:vill du att jag ska tömma mig nu eller ska vi ta det i kväll?
    Men en snabbis när man ligger på sida inget fel
    Känner verkligen hur jag har mina förvärkar/SD hela tiden så bara passa på o sexa.

Förra gången räkte det engång en kväll,men bästa att börja lite i tid..

• trollmamma76
    FrökenSara skrev 2009-12-11 09:05:18 följande:
    Godmorgon!Jag har inte alls haft en så jobbig natt som du Asereht, men min har inte varit allt för rolig heller. Vaknade minst varannan timme och var tvungen att gå och kissa, sen när jag skulle lägga mig ner och somna om så gör ryggen så ont så det var inte skönt att ligga på nåt sätt. Fick bli att jag låg på vänster sida för det var minst obehagligt. Känns inte alls som jag sovit mycket inatt, är jätte trött nu!Men det positiva är att min mage har sjunkit sen förra veckan och det tror jag har medfört att jag inte har lika svår foglossning längre. Det gör knappt ont i fogarna när jag vänder mig i sängen och jag kan gå mycket bättre! Dessutom tycker jag att det är lättare att andas :)Däremot känns det som magen hänger ibland och att jag vill hålla upp den :P
    Vet hur du känner amg magen
    Min hänger här nere i knäna nästan,märker att man sover lite bättre på nätterna nu.
  • trollmamma76

Här ska ni få höra vilken natt vi har haft..

För mig började allt igår kväll vid 20.00 mådde illa helt plöstligt,gick och kräktes,sen den vägen är det kräktes flera gånger lyckade att somnna för att vakna vit 01.00 tiden springa till toa och samma igen samt nr 2 som kom som en fontän.

Magsjuka??
    samma veva blev maken dålig så vi har turats om..
    samtidigt så började jag få kraftiga SD/förvärkar visste inte om det är FL på G eller om det är magsjuka..

Somnade om för att vakna igen av mina värkar..
    Nu mår jag som vanligt som om jag inte har spyt eller gjort nr 2 men mina SD/förvärkar kommer o går hela tiden..

Maken ligger nu dödens i sängen med feber och det är så synd om han nu,men jag då?

Kan en magsjuka stöta ut en förlossning är ju i v 36??

• trollmamma76

Jaha,jag mår ju mycket bättre känner inte alls att jag varit magsjuk inatt,men maken mår dåligt och sonen på 5 år har spyt nu hela fm och har ont i magen..

Jag går fortfarande med mina SD/förvärkar ont i nedre delen av ryggen som inte avtar allt och så känne det i magen som om mensen är på G..
    Får vi se under dagen vad som händer,måste packa min BB väska i fall att..

• trollmamma76

Hej,tjejer
    Har inte haft någon ork att skriva under helgen,familjen har legat i magsjuka hela bunten så det har varit mycket tvätt o städ en efter en dom små hinner inte till toa.

Nu mår alla bra detta var bara en dag sjuka för alla..
    först jag o maken i fredags,sonen i lördags,dotter o lill tjejen lördag så man är helt slut..

Jag o maken åkte på kontroll i fl i lördags pga att jag fick någon konstig rosa flytning,där såg man att lillen måde bra och fick ligga ner så dom kunde lyssna på hjärtat samt se mina SD..

Bm var hur snäll som hällst och när hon hållde på där sa hon nu har du en stor SD känner du det?
    Nej,borde jag göra det säger jag
    dom kom regelbundet men jag känner ju inget.

Hon sa att något kan vara G men kan ta några dagar inna det sätter igång.
    så nu är man hemma o vänta hon sa att bebisen kommer att komma i denna år så jag skulle hem o packa bb väskan som jag inte hade gjort

Så igår pakade vi ner allt..

• trollmamma76

Hej Alla.
    Ni har väl inte glömt bort mig
    Har inte orkat vara så aktiv inne vid datorn,har tittat in då och då och läst vad ni skrivit.

Denna magsjukan som vi hade under helgen höll på att ta död på mig,en efter en tvätt efeter tvätt,ytorka efter det och efter det andra,maken treodde att han var nära döden upplevelse Typiskt män..

Jag mår väl så där är så fruktansvärt trött och orkelös att nu får bebben komma så jag blir normal,sover inget på nätterna vrider o vänder bara.

Var hos BM i dag allt såg bra ut hade gått ner 1 kg men inte konstigt då man varit sjuk..

Vägning vid inskrivningen var 55 kg
    nuvarande 65 kg 66 innan
    SF mått hade gjort en rejäl skutt igen från 31 till 34
    blodtrycket var toppen men blodvärdena var inget att hurra för inte konstigt man är trött då.
    1+ i urinet hade jag idag protein eller vad det är,har aldrig haft det under mina grav tidigare..

Nästa tid skulle bli 5/1 men bm sa att den tiden kommer vi inte ses då man har bebben redan (kanske)
    Rejäla SD hade jag hos henne och hon pratade med bebise så kom ett stort fot fram som hon kunde tatag i häftigt

Ville bara uppdatera lite och visa att jag finns här fortfarande o att man inte blir bortglömd..

Grattis ni som fåttt bebisarna,har grattat dom flesta men kanske glömt någon och sist men inte minst LYCKA TILL ALLA NI IDAG SOM SKA FÅ SINA BEBISAR::

• trollmamma76

emtd:stort grattis till sonen...

• trollmamma76

Det har kommit 6 pojkar 2 flickor hit till..
    vi ska få en tjej i allafall,så vi får se hur det ser ut sen när vi alla har fått vem fick vad.

VIRRE85:ang detta med dagispersonal så är det underbart att dom ställer upp så där och säger att dom finns nära om det behövs,
    Vi har jaft våran dagmamma som har bet oss ringa om inte mamma skulle hinna,förra gången så ringde vi på hos våran granne som oxå erbjöd si,hon blev farmor veckan innan våran dotter kom,så henne fick fick knacka på en snabbis och säga att barnen sover om hon kan ha koll på dom till mamma kommer..

samma denna gång så har vi dagmamman och grannen ovanför om mamma inte hinner i tid.

• trollmamma76

Här ska ni få höra..
    Har haft så ont i magen som mensvärk fast lite värre och jag borde ju veta om det är fl värkar eller ej,borde o borde det är alltid olika för olika fl:ar
    igår kväll började det göra så ont och hållde på hela natten kunde inte sova,bada det hjälpte inte,värmekudde,alvdon hjälpte inte,var gråt färdig pga min trötthet..

Ringde till fl och sa att något känns inte bra och tänk om det är på G men min känsla säger att det är inte så,fick åka in så dom kunde titta.

Kommer till fl och dom ska sätta på etg för att lyssna på bebben och se mina SD/förvärkar,först hade dom svårt att hitta hjärtat för det brukar oftast hitta på engång när man sätter på lite gele..

Förklarade vart min onda satt och att det kändes som en enda stor värk som inte går över..

Vet ni vad bebben hade gjort och fått för sig?
    Hon har legat med huvudet neråt länge nu men nu kände hon att byta ställnig som blev säte ställning,inte konstigt att dom inte kände huvudet i bäckenet.
    så dom gjorde vändninge påengång och fy fan bara vad onte det gjorde.
    UL visade sen att nu ligger hon med huvudet neråt,tydligen har hon plats att snurra tydligen efter att jag fött så många barn,nbu får vi hoppas att lillen stannar så..

ska lägga mig nu är så trött och har ont i magen förvärkar samt träningsvärk..
    så det var min lördags eftermiddag..

• trollmamma76

God morgon
    Entligen så mår man bra igen av alla sjukdommar i denna familjen och magen känns mycket bättre då dom vände bebisen till rätta,känns att man kan sova bättre och röra sig utan att det gör ont.

igår var det en dag då jag glömde bort helt att jag var gravid hade fullt upp med allt annat och inget ont i magen kändes så skönt.

19 dagar kvar så får vi se fall det blir bebis i år eller nästa,just nu känns det faktiskt att det skulle vara bra om hon är inne till efter nyår.
    Fast jag inte har ont eller känner att det är på G just nu så kan den komma närsomhelt,mina värkar har alltid kommit som en blixt från en klar himmel som slår ner bomben..

Julafton om två dagar här är allt klart...

• trollmamma76

fick hela 10200 kr fr[n f kassa

• trollmamma76
    Sirling skrev 2009-12-23 02:33:18 följande:
    Liten kille på 2500 gr född 23.19! Berättar mer sen...
    Jätte stort Grattis..
  • trollmamma76

Licens To Kiss skrev 2009-12-23 04:52:02 följande:

Vilken jävla skitnatt!! Jag vet inte hur jag ska palla och vara människa idag. Är uppe för 10:e gången inatt. Dottern kräktes ner hennes täcke och kudde för ett par timmar sen och nu står hon i duschen nerkräkad, kräkat ner sin sida på min sida, lakan, täcke, sängkläder är nerkräkat. Hon måste sova på soffan resten av natten. Jag sa åt henne och hänga över hinken HINKEN men envisas om att ligga på rygg och bara skjuta ut kräket som en fontän. JAG ÄR GRAVID, HÖGGRAVID!!!!!!!!! PALLAR INTE.
    You name it,
    gick ju genom det här med hela familjen,du har ändå ett barn att städa efter jag hade 5 barn här hemma +maken o mig själv att torka o städa efter.
    först börja en innom 12 timmar den andra och så var det i flera dygn...

Nu först känner vi oss som folk igen..
  • trollmamma76

god jul allihopa!!!

önskar jag med familjen

• trollmamma76

Hej,alla..
    Ser ut som att det är mycket att läsa ikapp men orkar inte det just nu,har det hänt något nytt?
    Fler bebisar kanske??

Våran lilla Wilma,Izabella tittade ut tisdagen den 29:e och bestämde sig att komma ut samma dag som sin syster julia.

Hon föddes 21:40 i huddinge vägde 2780g och var 48 lång i v 37+3 en liten var det,stor skillnad mot mina andra barn som har vägt över 3 kg..

Vi kom hem i dag och mår bra så det blir så lugnt som möjligt idag,bara amma amma så man kommer igång..

Gott nytt år på er alla.

• trollmamma76
    Utopia skrev 2010-01-02 09:33:36 följande:
    Uppdatering från Utopias make.Tilia föddes efter tre timmars värkarbete. Ingen EDA, bara lustgas. Hon kom 07.45 och var 45cm lång och 2450g lätt.
    STORT GRATTIS TILL ER
  • trollmamma76
    I dag har jag en sådan dag som man oftast brukar få 3:e dagen efter fl.
    Är bara ledsen gråter för inget,trött och ont över allt och mjölken har inte kommit igång så allt är bara skit..

Min FL:

Vaknade i tisdags morgon helt utmattat ännu en natt med inget sömn ont i kroppen kliar över allt klåda som jag skulle kunna ta livet av mig så kände jag just då.
    Hade värkar på natten som bara avtog helt plöstligt och så brukar jag inte ha det,kände verkligen inte igen mig själv,kände denna konstiga smärtan i magen som inte var värkar eller SD något som jag inte kände igen..

Ringde till min Bm och förklarade hur det är,hur jag mår och om min oro att tjejen har vänt sig i tvären igen och min olystiga känsla som säger att något inte står rätt till..
    BM sa till mig att ringa till FL och förklara allt jag sa till henne.

Ringde till fl och berättade samt så började jag gråta,gråta av all trötthet och orkelös som jag känner..
    Hon bad mig komma dit vid 14.00 för en bedömning..

Kl 14.00 kommer vi till fl och dom säger att vi gör inget nu,innan jag har varit på specil mvc som ligger vid fl..
    Dom tar in mig vid 16.00 och under tiden vi väntade så kände jag att jag har små värkar igen,kom regelbundet..

BM ropar mitt namn och jag kliver in berättar allt igen som jag sa i telefonen..
    Hon börjar med att känna hur bebisen ligger,hon ligger neråt med huvudet.
    -skönt tänkte jag.

Hon ska göra gyn undersökning och säger att jag är öppen 2 cm och frågar fall jag vill att hon gör hinnsvepning..
    Har aldrig gjort det förr så jag sa bara ja gör det.
    Fyy fan vad ont det gjorde men det gav lite resultat i allafall..

Hon frågade vad jag ville om jag ville att dom skulle sätta igång mig?
    Jag skrek bara JA rakt ut orkar inte mera,kliar ihjäl mig och känner hur jag blir allt mer deprimerad..

17.30 blir vi inskrivna till fl
    17.45 så tar dom hål på hinnorna och vattnet går,därefter börjar jag få mina värkar som inte är så starka inte för mig i allafall.
    värkarna börjar avta så jag får dropp vid18.30 och går runt lite fl känner hur det börjar bli starkare mer o mer.
    helt plöstligt ligger jag med lustgas oh det kommer värkar varje minut starkare och starkare,nu vet jag inte vad kl var vid denna läge men bm säger att läkaren kommer och ger mig epuderal,ja han lyckades ju inget vidare stack fel två gånger.

Den tidpunkten var jag borta så jag förståg inte vad som hände han frågar fall jag känner mina ben och jag säger jag vet inte(hög av lustgas)så inte läge att fråga.
    tillslut skriker jag bara att hon kommer nu och börjar trycka.
    Bm säger det som jag visste det var onödigt igen att ta detta denna gång för det hinner inte verka alls.
    Hör hur dom viskar men vet inte om vad börjar krysta och hon kom ut på två krystvärkar..
    22:40

När allt var klar så fick jag veta att lillen hade navelsträngen runt halsen i tvåvarv inte hårt men runt ändå.
    så min känsla som jag hade på morgonen stämde att något är galet.

Har ont i ryggen där han stack mig vet inte hur länge man får gå med det ska ta upp det i morgon då vi ska på återbesök..

Att mina andra fl har gått fort och jag vetat att det var på g så var denna helt annorlunda visste inte om det var på G eller inte kroppen betedde sig helt konsting..

Men ut kom min lilla ögonsten lite som en skär fågelunge.
  • trollmamma76

har lagt upp en bild på lillien i bild galleriet,vet inte hur man lägger det fram här direkt..

• trollmamma76
    väntar4an 2010 skrev 2010-01-02 18:55:24 följande:
    vilken sötnos
    Tack,läste percis i din press om att du ska snittas på måndag,all lycka till er snart så har du din lille i famnen..

Själv sa jag att aldrig göra om detta när jag låg där med värkar nu är det som bortblåst.

Tänk förr i tiden då dom inte hade något smärtstillande hur sjutton klara dom sig,jag skulle bara dö rent av smärta.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3