Inlägg från: trollmamma76 |Visa alla inlägg
  • trollmamma76

BF Januari :-) del 3

jeng skrev 2009-12-08 16:18:35 följande:
    riktig drömförlossning har vi haft. vattnet gick kl 6, regelbundna värkar direkt, fick stanna kvar på förlossingen dit vi kom ca kl 8.30. vid 9 var jag öppen 3 cm. vid 10.30 eller nåt blev det dags att be om lustgasen. var jätteförvånad och kände mig mesig för det kändes så tidigt. men värkarna blev jättemycket värre på nolltid. vid 11 var det 5 cm och en halvtimma senare hade jag redan nära på krystkänsla och då var det 6.5 cm.sedan tog det rejäl fart, de fick hålla emot i huvudet för att kroppen tröck på vare sig jag ville eller inte. bebisens puls gick ner till ca 90 och de skulle ringa barnläkaren, men han hann aldrig hit. sedan var det stramt, så de skulle klippa, men det hann dom inte heller! det var bara att trycka på, och han var ute på 3 krystvärkar tror jag. 12.35 kom lilla Tage, med rejäl svart kalufs. 52 lång och 3552 gram.drömförlossning, och först när han var ute så hann jag reflektera över vart tusan min ryggbedövning tog vägen hahaha... lustgas is the shit!
    Jätte Grattis:)
  • trollmamma76

Här går man med magen nere i knäna

• trollmamma76
    Aalexandra skrev 2009-12-09 13:26:46 följande:
    Verkligen.. Man är ju nyfiken så det heter duga Vem var det som igår eller iförrgår trodde att vattnet gått? Eller har jag drömt att ngn skrev det? Fasen att man inte vet vad som är vad längre..
    Jag skrev i går att jag trode att vattnet siprade men det var nog enorma flytningar fick byta byxor o trosor..

Livmodern borde ju stå högst upp nu men på mig så stämmer det inte magen har ramlat ner enormt mycket,dagmamman sa igår att den hänger lixom långt ner att kan ju komma en bebis innom kort..
  • trollmamma76

Måste bara skryta lite
    Min Dotter 10 år ska vara lucia,så hon ska sjunga för kyrkan i morgon.
    Fredag skolan till alla frtids,låg o mellanstadiet sen till pensinärerna i hemmet som vi har här utanför..

Hon är nervös men det kommer att gå bra,stolt mamma

• trollmamma76

Apropå detta med Te så kan man göra basillika te och dricka det 2 v innan BF det ska tydligen sätta igång men har aldrig provat,för mina barn flyger ju ut utan att hinna till Fl..

Hallonbladste är bra för läkningen samt för blödningen,har aldrig provat men är nu i min förtsa vecka just pga blödningarna.
    jag var med om riktigt otäckt när dotter föddes 07..

Läs inte längre ner om ni inte vill äckel varning..

Fl gick bra,blödde inte så mycket avslaget tog slut ganska snabbt.
    När dotran var 5 veckor gammal var jag inne i stan på Fridays för att äta,kände helt plöstligt hur det bara kom ut klumpar mellan benen,blev skit rädd in i toaletten och där frossade det bara,ringde maken från mobilen och sa spring med bebisen till närmats HM du ser köp trosor(stora)nya byxor,bindor o våtserveter..

Han sprang och jag satt där i toan o väntade o väntade försökte tvätta mig lite där,hörde hur folk kom o gick o hoppades att ingen skulle märka mig..
    Maken kom så jag fick byta rent lkägga några bindor och så åkte vi hem.
    allt lugnade ner sig..slutade blöda..

Gick 2 veckor när det hände samma sak(då var vi hemma) ställde mig i badkaret och det bara kom o kom maken ringde sjukhuset och dom sa att komma in direkt.
    När jag gick kände jag hur det ran.
    Sätter mig i rullstol och vi kommer fram o förklara åker upp till gyn hon vill att jag ska lägga mig i sängen.

Jag säger att jag kan inte kliuver jag upp så får ni se röda havet,rättare sakt än gjort dom brydde sig inte om det dom ville undersöka mig.
    Vid etta tillfälle hade jag blivit blek,var nära att svimma flera gånger o tuppade nog av utan att märka det.

VUL hittade dom inget allt såg bra ut inget fel på livmoder,allt hade läkt fint.
    Dom sa om inte blödningen nu upphör så måste en operation sättas in för att se vart det kommer ifrån.
    Vi blir inlaggda jag,maken o bebben eftersom jag ammar och kan inte ta hand om lille så skulle maken bo där oxå.
    Fick starka tabletter och då fick jag inte amma pga det.
    Blödningarna upphörde..

Den dagen fölorade jag mer än 2,5 lite blod och fick blod från sjukhuset för att bli frisk...................
    Fortfarande vet vi inte vad det var som gjorde detta..

• trollmamma76

väntar4an 2010 skrev 2009-12-10 10:48:38 följande:

ojj vilken skräck upplevelse skönt att ni kom in annars vet man ju inte vart de hade slutat. ja jag hoppas det inte blir samma upplevelse igen för dig
    Det hoppas jag oxå att det inte händer,nu står allt etta i min journal hos BM sen så kommer ju maken prata med dom i fl eftersom jag är väl inte i min sinnestillstånd då,,
  • trollmamma76

väntar4an 2010 skrev 2009-12-10 10:56:48 följande:

ja jag skulle skriva med detta även i förlossningsbrevet
    Detta med FL brev fattar jag inte har aldrig skrivit någon och ändå föder jag mitt femte barn.
    BM frågade om det nu när jag var där sist om att vad ska vi skriva,jag blev helt paff sa bara jag vet inte,vet ju inte eftersom alla mina FL har gått som det gått för fort hinner inte med något,sa att vi får ta det sen när vi är där helt enkelt...
  • trollmamma76

Licens To Kiss skrev 2009-12-10 10:58:31 följande:

Vecka 35+ eller 34+ ??
    Vissa säger v 35 sen när man läser på andra sidor så är det från 6-8 vecor inna bf men man börjar met 1-2 koppar per dag..
  • trollmamma76

väntar4an 2010 skrev 2009-12-10 11:17:27 följande:

ang veckor så e det bara "vi" som uttalar ingående veckoralla andra uttalar fullgågna veckor så står det 35 så är det 35+
    Läste någonstans om det bar på babycenter eller liknande så skrevs det 6-8 v innan.
    man ska ju sluta dricka det om man får kraftih´ga sammandragningar för tidigt..
  • trollmamma76

Ang:Detta med kurvan så ska man inte stressa upp sig,det beror på bebisen.
    vid min förra grav så sa bm att min kurva hade inte vuxit som det ska att bebben kommer vara lite mindre mm.

ut kom en 3,5 kg bebis..

nu är jag i v 36 och jag ligger på 31 måttet,men hon sa att det är lite svårt min mage har sjunkit enormt mycket o bara hänger men jag följer kurvan..

Svar på tråden BF Januari :-) del 3