• jeng

BF Januari :-) del 3

Philipa,
    Hahah ligga på mage, inte en chans. Det kunde jag inte göra redan från start. Men så ligger jag inte heller på mage i vanliga fall... Men nej det skulle vara helt omöjligt!!

Jag är ju sjukskriven halvtid. Det är jätteskönt, för de dagarna går verkligen åt till VILA! Men jag var sjukskriven heltid för ca 2 år sedan, och jag vet vad du menar med att man sitter rastlös och tiden går sakta! man kan ju inte heller hitta på nånting med de här fogarna. Sist jag var sjukskriven var det pga utmattningsdepression, så då kunde man ju aktivera sig!!

• jeng

Phili a,
    Sorry att jag petade in ett p där i ditt nick! Min man heter Philip så det gick av bara farten

• jeng
    Theannapanna skrev 2009-10-23 08:35:38 följande:
    Just ja I dag är min "100-dagar-kvar"-dag Äntligen hamnar jag också på 2-siffrigt i morgon!!
    grattis!!
  • jeng

Vi får inte köpa julklappar längre, så jag har lessnat på julen. tur att man har fått barn nu så man får köpa till dom! vår familje ha nämligen den excellenta iden att man köper 3 stycken julklappar för 100 kr och sen så kör man nån lek med tärningar där det går ut på att sno julklappar från varandra... leken är helt sjuk anser jag. det kan bli så att en person står med 30 julklappar och 10 personer med noll... visst det kvittar väl, men hur skoj är det lixom? dessutom så är det ju allt från 16 år till 80 år som är med, och det är tjejer och killar... hur lätt är det lixom? alltså det hela går ut på att man ska kunna köpa 3 så opersonliga julklappar som möjligt typ... störande! första året de körde leken så vägrade jag åka dit och fira jul ens!

• jeng

Hej på er,
    Ni som börjat gå upp mer i vikt, om ni äter som förut så är det ju med största sannolikhet vatten ni lagt på er. Det är inte så mycket att göra åt det, och 4 kg på 3 veckor är itne direkt mycket! Det är ju inkl en vanliga viktuppgång också. Jag har själv denna graviditeten hittills 2 helger med 4 kg vardera!! Förra graviditeten gick jag upp 8 kg över 4 dagar då värmen kom! I slutet går man ju dock upp vatten utan att det är varmt så att säga. Man kan undvika koffein och salt och stark mat, och se till att man dricker mycket vatten och regelbundet. Annars är det tyvärr bara att gilla läget! Undvika vätskedrivande mediciner även om ni får tag på det, eftersom det också driver ut fostervattnet. Det ges därför bara till gravida i sällsynta fall! Fördelen med att dra pås ig vatten är att det försvinner snabbt och då känenr man sig fjäderlätt! Jag gick ju själv ner 20 kg i princip innan jag åkte hem från bb sist!

• jeng

Förkylningar och förkylningsmedicin, alltså tex alvedon, är förresten också en anledning till att man lägger på sig vatten! Och eftersom det är jättemånga som är förkylda nu, alt äter alvedon för foglossning osv, så är det ju naturligt! Men nu är det inte långt kvar tjejer!! Bara att bita ihop

• jeng

Malin Guinn skrev 2009-10-25 15:55:08 följande:

Nagon mer som ar yr?
    Det kom nu helt plotsligt pa kvallen och det slapper inte, yr nar jag sitter, ligger, star eller gar..spelar ingen roll..
    Borjar bli orolig...
    Yrseln kan ju också bero på blodtrycksfall eller järnbrist tex, båda är ju vanligt! Håller det i sig så be att få kolla upp det, men som sagt är det ju väldigt vanligt att man känenr av yrsel så inget att oroa sig för oftast!! Det är ju en mkt större blodmängd som ska pumpas runt i en kropp som dessutom ligger totalt ihoptryckt nu pga livmoderns storlek! Ibland funderar jag över det och tycker det är ett under att man inte har mer problem som det är!!!
  • jeng

Jag kommer troligtvis ha bebis sovandes bredvid mig i sängen i egen bäddning i början. Vi hade ett sånt skötbordsunderlägg från ikea som man blåser upp kanterna på. Så satte vi bara ett sånt överdrag på det och hade bredvid min huvudkudde så att bebis fick en klar egen yta. Jag löste fallrisken genom att såga till en spånskiva som jag stack ner mellan sängramen och madrassen så att vi hade en kant på sängen! Vi kände adlrig nån oro för det där med psd osv med den bäddningen, det hade dock aldrig funkat att ha bebis sovandes mellan oss osv, pga makens rullande i sängen!! Och man ska ju inte heller ha bebis nere bland kropparna eller vid täcket.

Ni som är oroliga för psd kan jag trösta med att jag själv var superorolig sist, ända tills jag läste på och fick veta att de absolut flesta fall av psd som registreras i sverige helt enkelt är kvävningar. Det låter kanske inte bra, men alltså kvävningar som lätt kan undvikas. De har trasslat in sig i sitt eget täcke, föräldern har sovit på barnet och såna liknande saker! Jag vet inte varför det registreras som psd men så är det iaf!

• jeng

Det gick iväg lite snabbt. Skulle säga att Ted hade jag bredvid mig så i kanske 2 månader, sedan flyttade han till egen säng i vårt sovrum. När han var ca 10 månader gjorde vi klart hans rum och då flyttade han in där. Han stördes inte av oss alls då han sov i vårt rum och vi tex gick och la oss eller låg och pratade, annars hade vi ju flyttat honom tidigare!

Svar på tråden BF Januari :-) del 3