BF Januari :-) del 3
väntar4an 2010 skrev 2009-10-29 16:56:01 följande:
väntar4an 2010 skrev 2009-10-29 16:56:01 följande:
the holidays are coming, holidays are coming, holidays are coming, holidays are coming.... *lalalala* fick värsta julkänslan för nån vecka sen då vi körde till eller från nya huset i mörkret och det kom en lastbil med massa röda lampor på. cocacola alltså, till att göra bra reklam! otroligt att en sån sak som en lastbil med lampor på kan ge en julkänsla!!
jag älskar glitter och ljus. sedan älskar jag TANKEN på en riktig familjejul också, men jag tycker inte riktigt att våra jular med släkten sista åren ÄR riktiga såna jular. dels för mycket farande, och dels så uppstolpat och för lite lixom bara mys!! men det lär ju bli rätt annorlunda nu med barn i släkten och familjen också!
vi firar alltid lilljul dagen innan julafton hos min moster. det är ju samma folk (min sida av släkten) som vi firar med på riktiga julfirandet. iaf DÄR tycker jag ofta att det är mer julkänsla än det egentligen är på julafton. konstigt eller hur?
vad olika det kan vara... enligt dem så kom ju ted i v 37, och då var det ett tag sen jag varit på besök hos bm. men jag vet att de kollade minst 2-3 ggr förra gravven... jaja väntar med spänning på att få höra era värden också då
Annaomasse,
Hittade de nåt nytt idag? Eller pratade ni bara?
Ja, vi bor ju på landet och här ute är visserligen asfalt, men mycket backar och krokar och dessutom en hel del tjälslag i asfalten. Så jag får alltid sd när vi kör där...
Godmorgon tjejer!!
Annaomasse,
Usch jag förstår dig verkligen! Man vill ju bara att barn ska få vara barn!!! Men jag antar att det iaf såsmåningom kommer att trappa av med behovet av besök osv? Jag menar, man utreder ju fortfarnade vad han har för problem, så då blir det ju extra mycket! Stark mamma måste du vara som hanterar det på ett så bra sätt!!
Ellen,
Jag håller med om att du ska ringa. Det kan ju vara någon infektion i livmodern som ger mensväken och ryggvärken och att febern är ett tecken på infektionen helt enkelt. Men vi hoppas att det bara är en vanlig förkylning. Det är ju mkt vanligare med sd just under förkylningar, så det kan ju förklara din mensvärk!
Underbara ungar,
HAHAHAH!!!!
Riktigt så illa var det inte med våra kompisar, men iaf killen i det förhållandet hade helt missat att bf inte var ett satt datum typ, utan plus minus 2 veckor! Han hade planerat sin semester och pappadagarna och allt utifrån att barnet skulle komma på JUST den dagen! Hihihii.... Killar alltså....
Ellen,
Nehepp, ja då är det ju ignen mening att jag ringer heller då... Eftersom jag är förkyld också, och inte har nåt akut att komma med....
Gokväll tjejer!
Hemma från huset igen. GLömde pojkens medicin såklart, så vi fick vända och köra 3 mil tillbaka igen för att hämta den... SUCK 6 mil extra är ju inte det man längtar efter när man ändå har 25 mil att köra och det är kväll. Jaja, nu är vi iaf hemma! Ont i kroppen överallt efter den långa bilresan...
Jag har fortfarande varken jacka eller tröja. Eller jo, maken har en huvtröja som jag har lånat en del, men nu går den inte att stänga heller längre utan att magen känns helt ihoptryckt... Den har ju inte räckt att ha utomhus heller såklart, så jag har hållt mig inne helt enkelt
Frisknat till har jag gjort också, så imorrn ska jag försöka ringa mvc eller förlossningen och se om jag kan få komma och kolla tappen osv. Har haft rätt mycket förvärkar nu över helgen, och det känns bättre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite! Skulle tappen ha minskat ännu mer så borde jag ju hoppa av jobbet nu tex, för lite väl tidigt är det ju att få bebis i v 33 trots allt!!
FrökenSara,
Prata med din bm/mvc så har de säkert en läkare som du kan få tid till. Sedan är det läkaren som sjukskriver.
En förvärk och en sd är ju samma sak, men förvärken känns mer "på riktigt". Alltså det ÄR samma sak och vissa använder ordet sd om alla sd och förvärkar som kommer innan de riktiga värkarna tex...
Jag skulle beskriva skillnaden som att en sd där blir ju magen stel, men kanske du inte känner så mycket annat. Kanske har man lite molande mensvärk.. Om det tar i mer, rejäl mensvärk, kanske känner man i ryggen, kanske kommer de mer regelbundet, då skulle jag säga förvärk. Bm kan ofta använda order förvärk för sd som riskerar att "göra nytta" på tappen osv...
Madge,
Gud vad jobbigt med halsbränna. Det slapp jag som tur var sist, vi får väl se hur det blir den här gången! (Höll på att skriva "vi får se hur det blir i år" hahaha, så fel hade det ju iofs inte varit eftersom det var förra året som jag var gravid sist! )
Jag har haft illamående sista dagarna, yrsel. Tror det är blodtrycksfall, så det måste jag nämna för bm. Nån mer hade ju problem med det, var det i den här tråden??? Har ni isåfall fått några tips? Jag äter ju järn och mitt värde hade iaf gått lite uppåt sist, även om det inte är tillräckligt högt för mig ännu... Det kan inte vara blodsockerfall för det kommer även när jag har ätit bra osv.