• jeng

BF Januari :-) del 3

vitablomman,
    jag går hos sjukgymnast för foglossningen, har gkort det sedan v 10 ungefär. dock så rättar de inte till bäckenet eller gör "ingrepp" efter v 20, eftersom man då kan göra mer skada än nytta. det är dock bra att ha kontakt med sjukgymnast om det leder till sjukskrivning, eftersom man då har ännu ett utlåtande. man kan ju få tips på rörelser att undvika osv, plus att jag har ju fått kryckor den vägen som är ovärderligt!!!

i en annan tråd så är det dock en hel hög med tjejer som nu har fått avslag på sina sjukskrivningar pga foglossning. jag blev ju sjukskriven för 1.5 vecka sedan och nu går jag ju och väntar på att på att få det godkänt... skitorolig blir jag! godkänner de det inte så blir det ju att överklaga....

• jeng

vi betalar också för besöken. jag betalar 100 kr för den sjukgymnasten som är via vc, som alltså mvc samarbetar med. och 350 kr tror jag till den privata som jag går till, och som jag faktiskt litar på det är den privata som lägger tillrätta mitt bäcken osv. betalar gärna lite extra för att välja själv! och de där pengarna de är en prutt i havet om man jämför med att slippa ha ont. han la tillrätta mitt bäcken som var 7 cm snett!!!! det gav mig en hel sommar med i princip rörelsefrihet och att slippa ont!!!! absolut värt det. men som sagt lägger de inte tillrätta efter v 20. dock kan man gå dit ca 1 månad efter förlossningen, då kroppen hunnit återhämta sig, och börja lägga till rätta igen! så det ska jag definitivt göra. för de där sneda 7 cm, var ju från FÖRRA graviditeten, inte från den här! väntar man för länge kan det läka snett och man kan få gå med problemen i resten av livet. jag hade tydligen tur som blev gravid så snabbt igen nu, att det inte hann att läka ihop!

• jeng

Aalexandra,
    såklart blir du insläppt på bb, dock får troligtvis inte familjen hänga med. Usch det är en mardröm - om man skulle få föda utan maken närvarande!!
    Här får vi börja vaccinera nu, och den där rusningen som de har väntat sig den finns ju inte. Står tomt i vaccinationsrummen hahaha... Så förhoppnignsvis innebär det att maken kan vaccinera sig i förtid nu så att vi är vaccinerade allihop tills det är dags. Eller ja, lillpojken är ju bara 14 månader så han får ju inte vaccinera sig.... men så ska han ju inte med på bb heller....

• jeng

väntar 4an,
    men GUUUUUD!! va??? så om maken är på jobb och nån annan skjutsar och hjälper en in, ja då får inte maken komma in sen? så idiotiskt!! vilket sjukhus var detta på? så kan jag inte tänka mig att de skulle göra här,. och skulle de göra det, ja då skulle jag åka hem, och sen komma in igen!

• jeng

väntar4an 2010 skrev 2009-10-19 10:58:13 följande:

nej ingen annan får komma in då får den som kör in en säga hejdå i dörren o låta dig gå in själv det är strängt förbud bara en är välkommen nu pga svininfluensan och smittan
    ja jag ska till bm imorrn så jag får väl fråga vad som gäller här. inte för att jag lär bli skjutsad in av nån annan visserligen, men man är ju oroad över att de inte ska få vara med eller vad som gäller på bb osv. jag tycker att man borde få komma in om man har vaccinerat sig!
  • jeng

ja, jag är ju sjukskriven från min föräldraledighet eftersom jag inte kan ta hand om pojken på ett säkert vis! jag är ju inte ännu sjukskriven från mitt arbete, det är kontorsarbete, jag kan arbeta flexibelt och det är lättare att hantera. dock är det nog bara en tidsfråga, för vi bor så att jag måste köra dit och hem, och nu har jag flera gånger inte fått benet att lyda när jag behöver släppa på gasen och bromsa istället tex. det känns ju inte direkt bra!!!

om man inte blir godkänd för sjukpenning, vad gäller då egentligen? för jag kan ju inte ta ut fp samtidigt som jag är sjukskriven, och sjukskrivningen kan de ju lixom inte säga nåt om, den har ju läkaren skrivit. det är ju rätten till sjukpenning de bestämmer om...

• jeng

Aalexandra,
    Skönt att de tar det på allvar iaf.
    Jag ska be dem kolla extra noga imorgon på mitt besök pga vattenvikten som jag lagt på mig och huvudvärken som jag har haft. Det kan ju vara tecken på havandeskapsförgiftning. Hade ju dock samma sak sist, så jag känner mig inte direkt orolig!

Håller med dig, hade hellre fött utanför MED pappan isåfall!!

• jeng
    trollmamma76 skrev 2009-10-19 16:17:48 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-10-19 16:11:36 följande:
    varför ska du ta ut 30 dagar innan,ingen havendeskaps penning för?
    det är ju väldigt få som har möjlighet till hp, däremot har ju alla rätt att gå hem 60 dagar innan bf och ta ut fp. så fick jag göra sist.
  • jeng

Malin Guinn skrev 2009-10-19 16:24:21 följande:

Den hade vi sist. det finns en annan också, men jag minns inte vad den heter nu.... var iaf 2 olika som ALLA i min augustitråd använde typ jag använde den för att klokca mina förvärkar som kom alldeles för ofta för att vara bra. när det satte igång på riktigt sen så hade jag dock NOLL ork med det där fast många säger att det är skönt för att man får nånting att gå upp i och fokusera på, istället för att tänka på det onda. men jag var för trött
  • jeng

Malin,
    Ja, men det är väldigt enkelt!! När jag hade förvärkarna så var det jätteskönt att ha bra siffror att säga till dom när jag ringde in. Hade förvärkar med ca 2.5 min mellanrum 3 dagar innan han kom ut tror jag... alldeles för aktivt med andra ord.

min man tog mer på sig rollen som springpojke han for till ica och fyllde på godisförrådet och köpte den maten jag ville ha, såg till att jag åt och drack saft mellan värkarna osv Men det var skönt. Jag hade nog inte orkat någon som satt bredvid och coachade värktimern tyckte han inte var alls intressant. när jag använde den i början av de riktiga värkarna så låg han istället och SOV bort hela dagen för att "det är ju bra om en av oss är pigg iaf!"

Svar på tråden BF Januari :-) del 3