Inlägg från: vermilion |Visa alla inlägg
  • vermilion

BF Januari :-) del 3

Åh lycka till Yariija och EMDT!

Anna P skrev 2009-12-14 22:48:01 följande:
    Jag ligger fortfarande på soffan och nu har det börjat molvärka och jag har börjat må illa vid sd...så jag skickade isäng karln och sova och så har jag ringt och förvarnat mamma om att vi ev kan behöva barnvakt...har dock inte ringt in till fl än utan jag tänkte avvakta ett tag till för det är ändå vad dom kommer att säga..och nu har det börjat snöa massor här dessutom så är de dags så kommer det inte bli någon rolig resa in till förlossningen:(
    Det kommer gå bra ska du se. När har du BF egentligen?
    ♥ Adam och lillflickan 100101 ♥
  • vermilion

Var på tillväxtUL idag igen men nu har lilla börjat stanna av lite i växten, beräknas väga 3,6 kg nu. Vilket jag egentligen tycker räcker! Men jag blir inte igångsatt iaf, ska på nästa UL den 28/12 så får vi se hur stor hon är då.

Jobbigt nu med snö också! Får inte på mig nåt annat än slip in skor, och det är ju mysigt i snön. {#lang_emotions_undecided}

• vermilion

Förresten, nån mer som ser hur bebisen andas? Jag har sett det utanpå magen några gånger nu, snabba rytmiska rörelser. Sen idag på ultraljudet så sa dom det, hon ligger där och tränar andning, såg så gulligt ut!

• vermilion
    Licens To Kiss skrev 2009-12-14 23:23:17 följande:
    Oj stor tjej. Vad är SF-måttet på?
    Ingen aning, min BM har ju inte kollat det..
  • vermilion
    AmandaBrun skrev 2009-12-14 23:25:07 följande:
    Nej! Vad coolt Ska hålla utkik efter detta! Hur mkt plus ligger din bebbe på nu?
    + 20% tror jag det var, samma som för 2 veckor sen. Så det är ju inte så farligt än.. fast å andra sidan kommer hon väga runt 4,5-5 kg vid BF. {#lang_emotions_sealed}
    Licens To Kiss skrev 2009-12-14 23:25:24 följande:
    Mäter hon inte magen/livmodern?? Hmm min mäter varje gång.
    Nä, hon gör ju inte det. Hon tyckte det räckte med alla ultraljud jag gör.
  • vermilion
    EMTP skrev 2009-12-16 21:25:00 följande:
    det blidde en Molle. 3700 gram, 50 cm lång. Hur mysigt som helst!
    Grattis! Vilket gulligt namn..
  • vermilion

Hmm, undra just vem som ska få sen då? Det var en tjej till som skulle snittas idag va? Yarija eller nåt liknande.. men sen då? Är det nån mer på tur?

• vermilion

Woohoo! Jag har gått upp 7 kg på 2 veckor! Inte konstigt jag inte får ner fötterna i några skor längre, hur mycket vatten kan man samla på sig egentligen? {#lang_emotions_yell}

• vermilion
    AmandaBrun skrev 2009-12-17 10:40:53 följande:
    Godmorgon! Har ibland på nätterna upplevt lättare kramp i vaden som jag enkelt kunnat få att släppa genom att bara räta upp foten. Men inatt fick jag krampen från helvete!!! Den satte sig från hälsenan och kanske en dec upp mot benet och vägrade släppa, tillslut greps jag nästan av panik för att det gjorde så ont och jag har har smärttröskel. Efter en stunds intensiv massering så gav det tillslut med sig men jag var helt knäckt efter det och mådde illa tom. Uscha. Inge mer sånt.
    Aj fan Brukar också få kramp i vaden på nätterna, men inte så där.
    En natt fick jag det på framsidan av benet, smalbenet kanske det heter, det var äckligt smärtsamt. För hur sträcker man ut ett smalben liksom?
  • vermilion

Men, har det kommit ännu fler januaribebisar? Grattis Aalexandra!

Tycker minsann att jag kan få min också snart, fast efter jul förresten.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3