Inlägg från: vermilion |Visa alla inlägg
  • vermilion

BF Januari :-) del 3

Jaha, då var jag klar då. Blodsockret låg på strax över 8 den här gången, bättre än 10,7! Måste börja tänka lite på vad jag äter ändå nu, vill ju inte pressa ut en 6 kgs sumobebis sen!

♥ Adam och lillflickan 100101 ♥
  • vermilion
    hannapanna80 skrev 2009-10-09 12:35:54 följande:
    var länge sedan jag var här och pratade!!! jag sitter STÄNDIGT på tradera!!! Jag bara leter efter ursäkter att få köpa en massa söta bebissaker!! Så för att inte göra det försöker jag att bara köpa kläder till min dotter. men i dag la jag mitt första bud på bebiskläder, en overall i stl 56. En stolek som bebisen inte alls kommer kunna använda så länge men jag kunde bara inte låta bli. Och nu när jag läser att det är fler som inte kan låta bli att shoppa kläder... ja då är det väl nästan så att jag med kan fortsätta vaa?????? =)
    Här är en till som "hänger" på tradera. Det är så billigt med bebiskläder där ju, hur kan man låta bli liksom? Köpte den här söta klänningen härom dagen www.tradera.com/auction/auction.asp
    23 kr med frakt.
  • vermilion

Så här ser det ut för mig.. men jag börjar få det riktigt tungt nu. Inte skoj när man har en bit kvar, känns som om jag kommer va sängbunden i slutet.

Du är på dag 199 av 280. (71,1%).
    Du är i vecka 29.
    Du har gått 28 fulla veckor och 2 fulla dagar (v28+2).
    Du är i 7:e kalendermånaden.
    Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Fre 1 jan 2010
    Du har 81 dagar kvar till beräknad förlossning.

• vermilion
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-12 19:19:08 följande:
    får vi se om din kommer i tid och blir ÅRETS förstfödda bebis. i tråden men cool om du blev landets försa =) stort *100101*
    Hmm, ja, fast hon får gärna vänta nån dag extra.
    Eller innan jul, bara hon är färdigbakad!
  • vermilion

Underbara ungar:

Men va jobbigt..

Theannapanna skrev 2009-10-13 14:45:48 följande:
    Fy... *kramar igen* Min storebror begick självmord o min far hittade honom. Jag är så egoistiskt glad för att inte jag hittade honom. Är hans lillebror vuxen?
    Vad hemskt. Kan inte ens tänka mig hur det känns..
  • vermilion
    Ester W skrev 2009-10-13 19:04:58 följande:
    Underbara ungar jag beklagar sorgen, så hemskt. Kram på dig. I morgon ska jag på kontroll till BM, ska fråga lite om vaccinationen. Hade tid i dag och på söndag för vaccination, men jag vill ju samspråka lite med BM. Men det lutar nog åt en vaccination för min del på söndag. Är det någon som redan har vaccinerat sig?
    Jag var nere och vaccinerade mig idag. Ganska mycket folk och en hög med gravida.
  • vermilion

Men vad ni skriver allihop!

Julmust köpte jag förra fredagen, blev alldeles överlycklig när jag såg det i affären.
    Men ja, nu måste jag väl hålla mig ifrån det, enligt diabetessköterskan så har jag väl fått graviditetsdiabetes. Fast det är konstigt, mitt blodsocker är bara högt på morgonen innan frukost, alltså på fastande mage. Resten av dagen är det normalt.

• vermilion
    Theannapanna skrev 2009-10-16 09:03:06 följande:
    Fast att mäta magens omkrets säger väl inte så mkt... det är väl i så fall i jämförelse med startmåttet? Alla har ju verkligen olika omkrets innan graviditeten.... Jag har ingen koll på mitt startmått denna gång men jag har nu 119cm vid naveln... Jag var inte smal innan men jag var inte fet heller... Synd att jag aldrig mätte innan denna gången Var petnoga med det förra... I dag har jag en riktigt dålig dag... har verkligen inte tagit i alls men grät floder då jag gick från dagis. Har haft någon liiiten dust med sonen o känner mig som världens sämsta mamma. Mitt tålamod finns inte kvar o mina känslor o nerver ligger utanpå kroppen. Tror som tur är att jag ändå lyckats hålla minen så han varken märkt min brist på tålamod eller att jag var ledsen. Men det är inte skoj att gå ut från dagis o mäta andra mammor/pappor med barn o gå o böla som en gris... får nog börja använda solglasögon...
    Så där blir jag med. Om jag har varit stressad och låtit lite grinig på sonen fast han inte alls förtjänar det så är jag på väg att böla när jag lämnar honom på dagis, man känner sig så usel. Fast jag brukar klara mig hem innan jag börjar tjuta!
  • vermilion
    trollmamma76 skrev 2009-10-16 09:35:48 följande:
    Tror att jag håller pån att tappa vetet.. Har fyra barn sen innan och har faktiskt aldrig oroat mig så mycket om plöstligt spädbarns död inte haft någon babyvakt eller andningslarm.. Men nu,nu är jag helt nojig att något ska hända,fan man ska inte läsa andras berättelsen om förlorat barn mm när man blir så här..
    Det är normalt ju. Jag har hört det förut iaf, man kanske blir medveten om allt ju fler barn man har? Eller är jag ute och cyklar nu? Så känns det lite för mig iaf, med sonen var jag aldrig direkt orolig, nu tänker jag på vad som kan hända mycket mer än förra gången.
  • vermilion
    trollmamma76 skrev 2009-10-16 09:58:26 följande:
    Måste bara skriva snabbt innan jag ska iväg till BM: Min dotter igår kväll somnade (vart lite gnällig sen jag hämtade henne) Helt plöstligt vaknar hon och bara gall skriker,helt hysteriskt och inget hjälpte henne för att trösta Tänkte om hon hade ont i magen skulle känna men fick inte göra det och hon bara skrek,gjorde så ont i mitt hjärta när en liten skriker så hårt och man inte vet riktigt vad det är. Så började jag tänk om det är blindtarmen och skulle klämma och känna,för det är fraligt för dom små att få det,det brister fortare än för oss vuxna. Efter en halvtimme somnade hon snyftandes och fick ligga bervid oss men jag blir så förvirrad och rädd när man inte vet riktigt vad det är och maken började packa väskan fall vi får åka in och så sa han ring dagmamman och fråga fall hon hade bajsat idag,brukar alltid fråga det men glömde just igår att göra det. Allt lugnade ju sig och hon fick ut lite gaser men stackars dom små när man ska ha så ont och dom själva inte vet varför. Hon är 2 år.
    Du är säker på att hon hade ont? Så det inte var nattskräck? Då brukar dom ju skrika hysteriskt och man kan/ska inte "väcka" dom..
Svar på tråden BF Januari :-) del 3