Inlägg från: vermilion |Visa alla inlägg
  • vermilion

BF Januari :-) del 3

Men åh, bebisar på g?! Va spännande! Och oj, vad lite tid vi har kvar...

♥ Adam och lillflickan 100101 ♥
  • vermilion

Förresten, jag är ju julmustfantast och har graviditetsdiabetes. Men icas julmust light är nästan godare än dom vanliga. Underbart ju! Och vill man ha en massa socker bara så ska man köra på dom vanliga!

• vermilion
    Euphoria85 skrev 2009-11-24 13:20:27 följande:
    klockan 05:18 kom ettan utoch klockan 05:31 kom tvåannu är jag mamma :)vi mår bra och killarna kämpar på, ettan andas själv och jag är så, ja jag vet inte, lycklig och totalt slut :))det var en upplevelse!dom är så söta, och har en massa mörkt hår :)vikten ligger på ca 1.5 kg och det är det ända dom mätt änsålänge, resten checkar dom av de närmsta dagarna :)dom fick stanna till fulla 31 veckor i magen så sängläget har ju verkligen gjort susen :))
    Åh grattis till pojkarna! Va roligt!
  • vermilion

Idag är det jobbigt, jag vet inte vad som händer i magen. Inget är som det brukar vara.. Flickan rör sig hela tiden, känns som om det varit lugnt i max 1 timme sen i morse. Sen strålar det i underlivet massor, skitjobbiga ilningar. Sen har även ryggen börjat värka, påminner om värkar fast dom håller i sig hela tiden. Brukar inte ha nåt av det här så jag fattar inte riktigt..

• vermilion

Jaha, då börjar mina fötter se ut som uppblåsta gummihandskar då!
    Vad är det man ska göra när man samlar på sig vatten? Ska man göra nåt?

• vermilion
    Anna P skrev 2009-11-29 23:03:13 följande:
    Såg att ni pratat om rakning...Hur gör ni??? Jag gjorde ett tappert försök igår och det slutade med att "hårbollen" numera är putsad men pryds dock av ett urgulligt nalle puh plåster:D
    Fniss

Här får det vara urskog minsann, hoppas bebisen hittar ut ur djungeln bara!
  • vermilion
    jeng skrev 2009-11-30 09:21:24 följande:
    Hannaonicko, haha, japp här är en apa! Får massa hår överallt, blir helt luden, har tex superfina polisonger nu Man får vara glad att man är ljushårig, för det är ju inte så bra att raka eller vaxa bort det heller... Plus att jag får det problemet att håret inte vet när det ska sluta växa. Alltså, håret på benen lossar ju normalt vid en viss längd, om man inte rakar sig så får man ju inte 50 cm långt hår på benen för det lixom! Men den gränsen försvinner då jag är gravid, så det gäller ju att raka, annars ser man ju lite rolig ut efter 9 månader Nu har jag dessutom börjat få rejält med finnar. Helt rödprickig i hela ansiktet... Tur att man inte har nån ork att ta sig utanför dörren
    Det kanske vore nåt med långhåriga ben, slippa ta på sig byxor? {#lang_emotions_tongue_out}
    Jag har fått två (!) hårstrån som inte heller har någa gränser, ett på magen som nu är 10 cm långt, ja, jag sparar. Fast det är tunnt och nästan vitt så det syns knappt. Sen har jag ett likadant på ena kinden, 4 cm som längst sen fick jag nog och slet bort det.
    Men liksom, hallå? Vad håller dom på med? Heh.
  • vermilion
    Hedebris skrev 2009-12-01 08:28:00 följande:
    usch, denna natten har varit riktigt kass... mådde dåligt och kräkte. Föll ihop på golvet när jag skulle gå till toaletten. :( Sen har jag haft värkar med typ 3 min mellanrum. Sen uppehåll på ca 20-30 min sen har det startat igen.. Jag hade inte klarat av att föda när jag mår såhär dåligt..
    Men.. Undra varför? Du borde nog ringa nånstans så dom får kolla upp dig.
  • vermilion

Här känns det inget vidare idag. Har precis varit på tillväxtUL och den "lilla" flickan i magen börjar bli för stor. 3,3 kg redan och jag är i vecka 36 bara. Går jag hela tiden ut och hon ändå stannar av så kommer hon väga ca 4,5 kg.
    Jag blir nog igångsatt innan jul antar jag. Jäkla graviditetsdiabetes och jäkla mig som inte kunde sköta kosten när jag verkligen behövde göra det.
    *blä blä blä blä och lite mer blä*

Svar på tråden BF Januari :-) del 3