Inlägg från: trollmamma76 |Visa alla inlägg
  • trollmamma76

BF Januari :-) del 3

Madge skrev 2009-11-16 08:02:43 följande:
    Snälla, säg åt mig att jag har tillräckligt med ytterkläder till bebis! Vi har tre flecceoveraller, tre åkpåsar och ett fårskinnsskydd till babyskyddet, ändå sitter jag på tradera och tittar på vinteroverall till bebis!
    Räcker gott och väl.
    själv har jag bara en åkpåse lite tunnare får lägga i en filt om det blir allt för kallt,två fleec overaller,babyn ska inte ha för varmt så man ska se noga med vad man har för kläder på..

Sen beror det på vart i denna avlånga sverige man bor,men som här i stockholm så blir det inte så jätte kallt..

Min åkpåse är jätte varm men lite tunnare så man ser bebisen i vagnen en brio har jag,köpte en annan som var på extra pris men den var för tjock och stor bebisen skulle inte få plats i vagnen.
    ................................................................

Hoppas alla mpr bra ett tag sen jag skrev men har varit för trött o sitta vid datorn och fullt upp här hemma med att få ordning,allt är klart ända jag ska inhandla är från apoteket och babyland lite nappflaskor,nappar mm.

V 33 i dag och tiden går frammåt skönt..
  • trollmamma76

Guuuuuud vad jag är trött på allt nu,vet inte när sjutton jag har fått sova.
    varje natt samma sak vrider och vänder,upp o kissa för att gå igen om 5 min är så trött.
    Tur att man är hemma nu så man kan sova på dagen,men gråtfärdig,dåligt humör är inget roligt..

• trollmamma76

Hej tjejer!!

Nu ska gnäll tanten skriva lite..
    Bläää är så trött det ska gudarna veta känns som jag inte har sovit på år,fast jag har sovit nu 2 timmar på dagen,mår illa,brösten ömmar som sjutton hur sjutton kan dom säga att man ska vrida o vända på bröstvårtorna för att få igån fl

AJ AJ säger jag bara..

Känner mig så klumpig och vill att sista veckorna går snabbt nu eller i allafall till 37 sen får hon komma,kom på att jag tänkre inte göra om detta,säger jag alltid vid denna tidpunkt

Ja BB väskan är packat och klar ¨någon F-brev har jag inte skrivit är det något nytt?
    Har aldrig gjort det.

Sex sex sex ja vad ska man säga man är ju som en stor val,säl vad man nu vill kallade det kan ju inte röra mig i sängen,bara rulla till sidan så maken får sköta resten

Nej,men sex funkar väl så där fortfarande man får försöka fixa sina ställningar så gott det går så får man skratta tillsammans sen oxå

1) skeden
    2)Korset eller vad man vill kalla det för.
    Du ligger ligger på rygg lite åt sidan bena över maken.
    3)bvakifrån ha massa kuddar under dig som stöder magen..

ja lite tips i allafall

Vädret vad ska vi säga om det?
    trist o grått så man hamnar mer i deppig stämning..

Lite av mig

• trollmamma76

Pratade med maken nyss,gnällde ju lite där oxå om sovandet så säger han:

Men lilla vännen,tänk så här om vi skaffar oss en etta sen när barnen flyttar då får vi sova för vi ska inte ha några barbarn hos oss vi har gjort våran

Ska vi vara barnvakt så högst en timme haha vilka planer han har..

Nej han tänkte samma sak att bara det går någon vecka sen får hon komma för oss spelar det inger roll om hon kommer i dec som vissa har problem med när man läser på fl..

• trollmamma76

God morgon tjejer..
    Hur har natten varit??

Kan tala om att jag fick riktiga SD/förvärkar som gjorde så ont längst ner i hela ryggen samt i magen som om mensen skulle komma vilken minut som helat,tänkte att jaha nu är vi här igen,fick lite flach back sen sist när man hade värkar.

Dom avtog ju sen men herregud vad det kändes kunde inte sova..

nu ska jag i väg till BM intressant att vate hur bebisen ligger nu.

• trollmamma76

Hej alla.
    Lite smått nervös vad kommer att hända om bebisen tittar ut nu??
    Har 50 dagar kvar från i dag går in i v 34 på måndag och har haft små värkar nu i två dagar inga kraffitiga som att man behöver oroa sig så,men jag känner att denna lilla bebben kommer inte vara kvar länge till.

Var hos BM i torsdags och hon sa samma sak att jag kommer inte gå tiden ut men hoppades på att bebben skulle vara kvar alla fall dom två första veckorna in i dec sen skulle det vara ok.
    Har lämnat piss prov i fall det skulle vara något i urinet men inget.

Är i v 33 nu.

• trollmamma76

Underbara ungar skrev 2009-11-23 08:46:10 följande:

Jag skulle nog rekomendera att du packar med dig neccesär och plånbok också Man vet aldrig vad man kan behöva köpa
    samt ta med maken
    han ska väl oxå ha lite lätt ombyte,snus..

Nin man glömde snus hemma och våran föddes på natten,vi kommer dit så säger han:Älskling hur lång tid tar det ungefär har ju ingen snus
  • trollmamma76

Underbara ungar skrev 2009-11-23 08:53:36 följande:

Om blickar kunde döda, eller?
    Ja det kunde man lugnt säga..
    Nu har vi snus i frysen i allafall
  • trollmamma76

vet ni att denna lista är så rolig.

Jag hade inget med när sonben föddes för 5 år sedan,vi fick så brottom så det vi fick med var journalen,pengar,kamera och vi han ju inte in han födds i bilen..

Med dottern nu som föddes07

hade jag med lite kläder till oss alla,pengar,camera,journalen,deo,duchkräm..
    och så fick vi gå hem efter 6 timmar..

Vet ni vad det roligaste är när vissa skriver en BOK,hur ska man kunna läsa en bok när man ligger där med värekar?

• trollmamma76
    Theannapanna skrev 2009-11-23 09:32:35 följande:
    Vad det skrivs o det märks på samtalsämnena vart vi är på väg även om jag personligen har lånt kvar så närmar det ju sig med stormsteg!Jag har ingen bra dag idag... jag har så förbannat ont att jag bryter samman. Mellan benen är det helt sjukt, ljumskarna känns heelt utslitna o hela nedre delen av magen värker så jag inte vet vad. Jag kunde för första gången knappt köra bilen, jag har bara kännt av det förr men idag kom vi knappt till dagis - vad ska jag ta mig till? Kan man äta värktabletter på nåt sätt? Nu är jag orolig på riktigt...
    Ja.men han sa det inte på så allvarligt sätt,lite mer som skämt:)
Svar på tråden BF Januari :-) del 3