Inlägg från: trollmamma76 |Visa alla inlägg
  • trollmamma76

BF Januari :-) del 3

Detta med baka?

Är ni såna som gillar att baka,bakmammor
    Alltså jag bakar inte ofta vet inte varför men när jag väl gör det så gör jag mycket,det händer vi födelsedag och till jul sen stannar det där.

• trollmamma76

Skrev i går om att jag har haft en skit vecka med illamående,ingen ork eller lust med något,som om världen skulle försvinna från en.

I dag så vaknade jag och kände yes mår ju faktiskt lite bättre ska ta och promenra till skärholmen,ska gå och skriva ett litet hälso lapp ang sprutan på Tisdag.

Så kom maken med detta komentaren i morse:

Älskling du skiner som en sol i dag,se vad en orgasm kan göra för en

Sa till han att det är nog inte därför gav efter igår så man slipper höra dit gnäll,har inte haft någon lust med intimt sex denna vecka och då har maken gått på väggarna här hemma.

• trollmamma76

Det där med julmust l'ängtar jag oxå sen mandariner dom som har kommit är så sura fortfarande.

Tänk tjejer att mörkret och julen närmar sig och vi närmar oss varje dag som går,fixa jul mysigt hemma med tända ljus mm och bebisen gör sig klar för att komma ut..

lite mer positiv är man idag

• trollmamma76

Malin Guinn skrev 2009-10-16 09:09:26 följande:

Vad gor ni en morgon som den har, horde nagot om att det skulle ha kommit sno i vissa delar av Sverige inatt?

Jag ska ta hand om lite tvatt och plugga forlossning har jag tankt, har precis bloggat klart och ar lite rastlos
    Här ska tvättas lite,torka golvet men innan det ska jag till BM och skriva på något papper ang sprutan på Tis,sen ska jag be dom kolla mig i ryggen och magen för ina utslag som jag fått.
  • trollmamma76

Tror att jag håller pån att tappa vetet..
    Har fyra barn sen innan och har faktiskt aldrig oroat mig så mycket om plöstligt spädbarns död inte haft någon babyvakt eller andningslarm..

Men nu,nu är jag helt nojig att något ska hända,fan man ska inte läsa andras berättelsen om förlorat barn mm när man blir så här..

• trollmamma76
    vermilion skrev 2009-10-16 09:47:11 följande:
    Det är normalt ju. Jag har hört det förut iaf, man kanske blir medveten om allt ju fler barn man har? Eller är jag ute och cyklar nu? Så känns det lite för mig iaf, med sonen var jag aldrig direkt orolig, nu tänker jag på vad som kan hända mycket mer än förra gången.
    ja men så är det ju,oroade mig inte alls så mycket förr nu helt nojig.
    men som sakt man ska väl inte läsa sådant när man är så känslig själv kommer väl vara som ett hök när bebisen är född.
  • trollmamma76

Måste bara skriva snabbt innan jag ska iväg till BM:

Min dotter igår kväll somnade (vart lite gnällig sen jag hämtade henne)
    Helt plöstligt vaknar hon och bara gall skriker,helt hysteriskt och inget hjälpte henne för att trösta

Tänkte om hon hade ont i magen skulle känna men fick inte göra det och hon bara skrek,gjorde så ont i mitt hjärta när en liten skriker så hårt och man inte vet riktigt vad det är.

Så började jag tänk om det är blindtarmen och skulle klämma och känna,för det är fraligt för dom små att få det,det brister fortare än för oss vuxna.

Efter en halvtimme somnade hon snyftandes och fick ligga bervid oss men jag blir så förvirrad och rädd när man inte vet riktigt vad det är och maken började packa väskan fall vi får åka in och så sa han ring dagmamman och fråga fall hon hade bajsat idag,brukar alltid fråga det men glömde just igår att göra det.

Allt lugnade ju sig och hon fick ut lite gaser men stackars dom små när man ska ha så ont och dom själva inte vet varför.
    Hon är 2 år.

• trollmamma76

Annaomasse: Nej hon hade ingen feber och hon måde bra sen och i morse.

Vermiloin:Ja tror att hon hade ont frågade vart hon hade ont så visade hon lite just i magen där man har blöjan fast med tejpen,kan ha varit gaser.
    Hon mår bra i dag.

Kom från Bm nyss var och hämtade hälsodeklarationen som ska i fyllas till på tisdag,samt remis till VC där dom ska ta blodprover och kolla hur det är med levern.har fått sådan klåda med röda utslag som kliar hela tiden dom kommer mer och mer när vissa hinner försvinna.

Samt läkartid hos BM på måndag.

• trollmamma76
    lindaha skrev 2009-10-16 13:28:33 följande:
    Har ni sett det här klippet?www.expressen.tv/nyheter/Utrikes/1.1744575/ru...Jag höll nästan på att få en hjärtattack när jag såg de, stackars barn och stackars mamma
    Men GUD vad ont i hjärtat jag fick,tårarna bara sprutar.
    änglavakt..
  • trollmamma76

Riktiga sammandragningar har jag nu,skita jobbigt ont i ryggen.
    ska ta ett bad snart när maken är hemma,hon behöver inte komma ut ännu.

Vet att magen tränar för fl nu men väntar ändå mitt 5:e barn så lite oro om att hon kommer för tidigt finns ju där..

Svar på tråden BF Januari :-) del 3