Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Här fortsätter allt i samma takt. Var till centrum en sväng idag o kom knappt runt Ica för mina förvärkar... Är ju lite bakom flötet då jag knappt hade några sist o allt startade med vattenavgång, jag kommer ju inte fatta när det är dax om inte vattnet går denna gången... Jag har mest värkar bakåt/neråt i ryggen nu, det gör så sablans ont ibland så jag håller på att tuppa av.

☆♥Daniel 080109♥☆ ☆♥Bönan BF100131♥☆
  • Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-12-28 20:14:21 följande:
    Vad ska ni hitta på på nyårsafton?Vi har bokat bord på en lite finare restaurang tillsammans med några goda vänner. Jag ser fram emot att bara kunna sitta o äta tre rätters o mysa till tolvslaget och sedan kunna köra min småberusade make hem.
    Vi blir hemma själva. Eventuellt kommer min far ner från Dalarna då min mor kommer hem från USA på nyårsdagen. Ska laga ngn god mat o se om vi lyckas hålla oss vakna till 12-slaget - annars lär vi iofs vakna då - haha...
    Har tackat nej till alla inbjudningar som kommit, jag kan ju inte ens sitta hemma i soffan en vanlig kväll...

Låter härligt med restaurang! O maken din får njuta Amanda - nästa år får han köra
  • Theannapanna
    Asereht skrev 2009-12-28 20:24:56 följande:
    Det tar lite längre tid innan man greppar, om det inte blir som för mig sist att det drar igång med tre min mellan och så ont att man inte kan fokusera på annat än smärtan. Då inser man direkt att det är allvar. Går det lite lugnare till så kopplar man av och väntar och ser. Föredrar den senare varianten så man hinner med mentalt. Mina första två startade ju med vattenavgång så jag tyckte liksom att det är så det ska vara. Men tji fick jag! *s*
    Ja, nu sitter man ju här o tycker man har ont som tusan emellan åt o jag förstår att det kommer kännas ordentligt då det är på riktigt men med vattenavgången var det ju ingen tvekan...
  • Theannapanna
    FrökenSara skrev 2009-12-28 20:59:56 följande:
    Men vad ska man klocka...jo värkarna det fattar jag med, men de kommer typ tre åt gången och sen försvinner och kommer sen igen nästa dag. Men en del säger ju att sammandragningarna kan vara en början på förlossning som mina som börjar i magen, går ut i ryggen och ner i låren men så håller det på konstant i nån timme och sen gör uppehåll och sen kommer tillbaka. Det kan man ju inte klocka....men det kanske innebär att det inte är på g?
    De försvinner inte när det är dax... då är de x antal på 10 minuter tills de blir tätare o värre o bebis ska ut... de avtar inte då...
    Jag hade varannan minut från klockan 18.00 till 02.30 när Daniel kom ut sist.
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-28 22:02:07 följande:
    Vi får besök av ett kompispar på nyår, deras pojk är bara 4 dagar äldre än Ted så det blir skoj för dom också! Det blir lugnt, med god middag och 2 omgångar fyrverkerier - en medan barnen är vakna och sen en vid nyåret där grabbarna får leka lite mer (min man och kompisen är självutnämnda pyromaner.... älskar att smälla och ha sig.... )undrar bara om manorkar hålla sig vaken till nyåret eller om man däckar vid 22 som vanligt
    Jag räknar ju med att däcka 22, tur att vi bokat av gästerna...
    jeng skrev 2009-12-28 22:03:47 följande:
    Ni som hade en utdragen första förlossning - det hade jag med! Vattnet gick ju kl 6 båda gångerna! Vi var inne ca 8.30 för första kontroll båda gångerna. Första gången hade ju absolut inget hänt, blev hemskickad direkt igen. Andra gången hade jag etablerade värkar och var öppen 3 cm!! Så vänta inte för länge hemma, bara för att ni förväntar er att det ska gå långsamt! Bättre att åka in för en extra koll än att man kommer in för sent!
    Låter bra... Jag hade ju vattenavgång 01.30 - var inne 6 första gången men blev hemskickad - de kollade inte ens om jag öppnat mig pga vattenavgången. Sedan åkte vi in 18 igen då jag hade 2 minuter mellan värkarna (gick lite för snabbt där...) men då var jag bara öppen 3 cm o födde inte förrens 02.30 så 25 timmar allt som allt... Liiiite kortare önskar jag mig denna gången...
  • Theannapanna

Gud vad jag inte var redo att gå upp idag... hela jag vill bara sova vidare... Sonen vill annat o idag ska maken jobba. Men vi ska fixa i ordning o åka dit efter sonens lunchsov så kommer några kompisar från föräldragruppen vi var i sist. Vi ska åka pulka, grilla i kåtan o sedan bada i poolen... Ja DE ska väl mer eller mindre, jag skall kolla på Badar INTE förrens efter nyår då det gick som det gjorde sist.

Har sjuk molvärk... känns som man ska få mens när som, varje gång jag vaknat i natt har jag haft ordentliga förvärkar... Kroppen hänger inte riktigt med... Känns som jag överdriver o är känslig då det är så långt kvar men det känns banne mig som om det skulle närma sig. Efter idag blir det nog rätt lugnt för mig tills min mor kommer hem o det är 2010. Skall försöka packa allt i dag o senast i morgon så man har en väska för prinsen, o en till BB.

Ååååå vad gott med tacos! Kanske vi också skulle satsa på på nyår... fast då lär man väl rapa tacokrydda hela natten sen... Kanske det är värt
    Jag åt tacos den kvällen min blindtarm brast så jag rapade det genom hela första sjukhustiden o har precis kommit över det

• Theannapanna
    vermilion skrev 2009-12-29 21:14:24 följande:
    Jahaja, jag blir igångsatt på fredag jag. Min "lilla" flicka beräknas då väga strax över 5 kg. Hur fan ska jag få ut henne?! Börjar bli rädd nu, vi har legat på förlossningen nu över natten, fick välja på att bli igångsatt nu/imorgon eller efter nyår så vi åkte hem en liten sväng till först. Går upp ungefär 1 kg om dagen nu. Helt sanslöst.Håll tummarna för oss, att jag får ut henne och att vi kommer må bra.
    Ojsan, vilken tjej! Tummarna är dina på fredag o jag hoppas innerligt att allt går bra o så smidigt som möjligt. Ser fram emot att höra från dig då det är "över".
    Skönt att du kunde välja att passera årsskiftet i alla fall.
  • Theannapanna
    Schatzilein skrev 2009-12-30 18:08:24 följande:
    Det går långsamt... men framåt. Värkarna fortsätter, de blir starkare och starkare, men inte tillräckligt täta & regelbundna för att lyfta luren än. Antar att det inte är någon återvändo nu... men man undrar ju hur länge det kan hålla på?Vår plan är att stanna hemma så att vi inte behöver vända när vi väl åker. Har bara en mycket kort taxiresa till förlossningen, så känner ingen brådska. (Peppar, peppar...) Maken har jobbat hemma på em. Nu fokuserar vi på att ta det lugnt, äta, dricka och ha det gott. Tog ett evighetslångt bad förut, det gjorde susen. Konstigt att det kan vara smärtsamt och mysigt på samma gång!
    OOo så spännande!! Lycka till!
    Blir en nyårsbebbe då kanske...

Vad många som får tappen kollad på BM-besöken... har aldrig vart med om det.

LTK - hur ser de om slemmisen gått?

Lindaha - så skönt att huvudet är neråt fortfarande!!! Ska be dem kolla hur min ligger när jag skall dit igen också... det är iofs först på torsdag.

Har packat BB-väskor + sonens väska idag. Shoppat det sista o makens gorbys ligger i frysen så nu börjar vi bli redo. Från o med fredag kväll är min mamma på svensk mark igen så då är det väl i stort sett fritt fram.
    Ska försöka hålla födelsedagskalas i liten skala för sonen nästa helg o får se hur det blir med det, får skriva ett litet obs i inbjudan angående att det kan flyttas några helger beroende på hur saker o ting blir
    Hade panik igår... jag ska verkligen få ett barn ut på ett eller annat sätt snart... maken tröstade o lugnade men det funkade sådär... Vågar jag? Kan jag??? Varför ballar jag ur nu för??
    Tror det är blindtarmen sen förra gången som skrämmer livet ur mig...
  • Theannapanna

Allt känns konstigt idag... bebisen är extra stark, det trycker på mellan benen på ett skumt sätt som är supersvårt att förklara... Jag är dålig i magen till tusen o har drömt mardrömmar så maken väckt mig 1 gång i timmen kanske då jag gråtit mängder högt o ljudligt...
    Känns sådär... ska ta en panodil o se till att få lite extra sömn då sonen skall sova middag, känns sååååå rätt att vi inte bokat en endaste liten träff idag.

Maken o sonen är o shoppar ett par raketer vi skall köra vid 16-17 tiden så han fattar vad det är innan han vaknar av oljudet i natt.

Så kör vi då... ett par veckor till gör det inget om jag är gravid men från o med natten till lördag är det ok om ngt händer, inte innan! Lär ju som jag sagt sitta här 5/2 o undra när det är dax...

Spännande med alla bebisar som verkar vara på g... Ska bli intressant att se hur pass det blir snart här Det är nog mer bebistråd än gravidtråd inom bara några dagar

• Theannapanna
    trollmamma76 skrev 2009-12-31 15:59:00 följande:
    Hej,alla..Ser ut som att det är mycket att läsa ikapp men orkar inte det just nu,har det hänt något nytt?Fler bebisar kanske??Våran lilla Wilma,Izabella tittade ut tisdagen den 29:e och bestämde sig att komma ut samma dag som sin syster julia.Hon föddes 21:40 i huddinge vägde 2780g och var 48 lång i v 37+3 en liten var det,stor skillnad mot mina andra barn som har vägt över 3 kg..Vi kom hem i dag och mår bra så det blir så lugnt som möjligt idag,bara amma amma så man kommer igång..Gott nytt år på er alla.
    Grattis!! Så skoj
    Lagom liten tjej då!
  • Theannapanna

Så ni är igång nu tjejer med hallonbladste o färdknäppar hihi...
    Själv gör jag vad jag kan för att ta mig en bit till... min mamma kommer ju inte hem förrens i morgon kväll o allra helst vill jag klara mig till efter den 13/1 så syrran kommit hem, hur tveksam jag än är för att det skall lyckas.

Ni får uppdatera sen hur det går för er med alla vräkningsförsöken!

{#lang_emotions_cheers}GOTT NYTT ÅR!!!{#lang_emotions_cheers}

• Theannapanna
    lindaha skrev 2009-12-31 20:09:23 följande:
    Gott nytt år allihopa!Jag fråga precis gubben om vi skulle försöka oss på en färdknäpp men han rynkade mest på näsan, haha atttraktiv man är verkligen :Pgrattis Trolltoka till bebisen!
    Låter lovande... haha.. min man vågar inte ta i mig för han vill inte att ngt skall sätta igång förens mor min är på svensk mark...

Trollmamma har fått barn inte Trolltoka
  • Theannapanna

Nu ska jag gå o lägga mig... ni får allt fortsätta skriva så man ser i morgon bitti hur det gått

Gott nytt år på er allihopa!!!!!!!

• Theannapanna

Gott nytt då! Allt känns "mer" idag... det ilar neråt så jag knappt kan röra mig, magen ömmar o jag vet inte jag hur länge till detta kan dröja...
    I morse då jag reste mig kändes det som vattnet gick men *puh* så var inte fallet - det får inte hända ngt alls före min mor klivit in genom dörrarna

När jag var till BM sist så låg ju Bönan i säte - vilket jag inte tror att hon gör längre men... då sa BM att om vattnet tex skulle gå så ska jag åka in direkt för att inte saker skall dra igång utan jag skall snittas... Ngn med koll på hur brottom man egentligen har i det läget? Jag måste ju förutsätta att hon ligger i säte tills jag fått annat bevisat för mig. Är det panik panik eller?

Får se nu då vem som får 1.a 2010-an
    Finns några bra kandidater tror jag...

• Theannapanna

Vi somnade 22 - ca...

Åt "toast skagen" till förrätt, ädelostinbakad fläskfilé med ris o rödvinssås till varmrätt o sedan en vit chokladmousse med färska bär till dessert - var så mätt så jag var kräkfärdig då jag gick o lade mig
    (Helt underbart men det blev så mkt kvar att det räcker till idag också )

Mattias var uppe 10 i 12 då de började med fyrverkerierna, sonen vaknade o ville ha lite välling + torr blöja o sedan ville han ner i sängen fast värsta världskriget pågick utanför fönstret o tvärsomnade o sov sig igenom hela alltet... snacka trött kille

Uppe med tuppen klockan 7 i morse o nu längtar jag tills min mamma kommer hem ikväll.

• Theannapanna

AmandaBrun - ser din status på fb o blir nyfiken/orolig... har det hänt ngt?

• Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2010-01-01 12:03:19 följande:
    Annaomassse: Läs ovan. Pffftttttthhhh.
    Stackars dig!!! Fy bubblan vilken oförstående sambo du har! Blir lite förbannad här o är mkt glad över att jag inte känner er mer än så här för då skulle han få höra några sanningens ord... O du är alldeles för snäll som ställer upp på allt vännen, du är för tusan höggravid o skall snart få barn!

Kramar om dig!!
  • Theannapanna
    jeng skrev 2010-01-01 14:26:36 följande:
    AnnaomasseFörsta gången tog det ca 12 timmar från att vattnet gick tills jag hade regelbundna värkar som började göra nån nytta (var 5e minut). Nu andra förlossningen började värkarna bara några minuter efter att jag märkte att vattnet hade gått! Om man märker att man får värkar så ska man lägga sig ner. har man långt in till sjukhuset kan det vara bra att ha ambulans så man kan åka liggande eller om man försöker vara liggande så gott det går i bilen. Det är så att bebisen inte ska tryckas ner av värkarna lika effektivt, eftersom navelsträngen kan komma i kläm. Detsamma bör ju gälla dig även om din bebis ligger i säte. Ja, navelsträngen kan komma i kläm om bebisen är rörlig då förlossnignen sätter igång, inte om den är fixerad för då sitter ju bebisen redan där den ska...
    Mmmm... men vill ju inte ha bebisen fixerad i säte helst... men men.. återstår att se hur detta ska gå, jag tror ju att hon är åt rätt håll nu men ändå, jag måste ju agera som om det inte är så då jag inte kan svära på det...
  • Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2010-01-01 19:05:59 följande:
    Nu har jag fått problem och ta upp saker från golvet och även när jag ska ta på mig skona.
    Säger samma - Nu?? Haha... blev ju sjukskriven i september o sedan dess har jag i princip fått gå i snowjoggers för jag får inte på mig annat, kan inte röra mig alls o lyfta på ett ben åt gången.. haha... Böja mig ner har vart omöjligt en längre tid. Du har det rätt bra ändå då
    Fast dina njurstensproblem är jag ju däremot inte avis på...

Alla verkar ha sina saker...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3