Schatzilein skrev 2009-12-30 18:08:24 följande:
Det går långsamt... men framåt. Värkarna fortsätter, de blir starkare och starkare, men inte tillräckligt täta & regelbundna för att lyfta luren än. Antar att det inte är någon återvändo nu... men man undrar ju hur länge det kan hålla på?Vår plan är att stanna hemma så att vi inte behöver vända när vi väl åker. Har bara en mycket kort taxiresa till förlossningen, så känner ingen brådska. (Peppar, peppar...) Maken har jobbat hemma på em. Nu fokuserar vi på att ta det lugnt, äta, dricka och ha det gott. Tog ett evighetslångt bad förut, det gjorde susen. Konstigt att det kan vara smärtsamt och mysigt på samma gång!
OOo så spännande!! Lycka till!
Blir en nyårsbebbe då kanske...
Vad många som får tappen kollad på BM-besöken... har aldrig vart med om det.
LTK - hur ser de om slemmisen gått?
Lindaha - så skönt att huvudet är neråt fortfarande!!! Ska be dem kolla hur min ligger när jag skall dit igen också... det är iofs först på torsdag.
Har packat BB-väskor + sonens väska idag. Shoppat det sista o makens gorbys ligger i frysen så nu börjar vi bli redo. Från o med fredag kväll är min mamma på svensk mark igen så då är det väl i stort sett fritt fram.
Ska försöka hålla födelsedagskalas i liten skala för sonen nästa helg o får se hur det blir med det, får skriva ett litet obs i inbjudan angående att det kan flyttas några helger beroende på hur saker o ting blir
Hade panik igår... jag ska verkligen få ett barn ut på ett eller annat sätt snart... maken tröstade o lugnade men det funkade sådär... Vågar jag? Kan jag??? Varför ballar jag ur nu för??
Tror det är blindtarmen sen förra gången som skrämmer livet ur mig...