Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Licens To Kiss skrev 2009-12-09 10:11:33 följande:
    Jag har tänkt på en sak. Eftersom de är flera som har fött alldeles för tidigt i tråden menas de alltså med att vissa avoss går över tiden och ganska mycke?
    Men mer än 2 veckor går man väl inte över nu va? Inte i vårt län då man blir igångsatt då om jag förstått rätt... Men jag är inte sugen på att gå över med en endaste dag Dock så tror jag nog att du har rätt att en liten skara kommer passera BF.

Jucea - såååå söt han är!!! O du ser ju sanslöst fräsch ut!
    Grattis igen!!!!

Här åker vi fram o tillbaks till sjukan med sonen. Han äter NADA, dricker NADA o sover NADA.
    Bebisen är hemsk nu, det gör så ont ibland då hon snurrar o har sig så jag bara sitter o gråter, har hemska sammandragningar varvat med förvärkar o tror allt beror på att jag är helt utmattad av sömnbristen osv. 
    Inte helnöjd med tillvaron för tillfället. Maken tog precis Daniel o skulle åka en sväng med bilen, för att koppla av bäst sitter jag här - borde kanske sova men vet att de blir inte borta så länge att det är ngn mening att sova - bättre att rensa skallen lite istället.

Vem är näst på tur nu då tro? Nu börjar de nog ramla på de små snart tror jag
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Utopia skrev 2009-12-09 11:35:45 följande:
    Hoppas lillen kryar på sig inte roligt när dom varken äter eller dricker eller sover.Här i uppsala får man gåöver 21 hela dagar långt det pust men jag är garanterad att slippa gå över så jag hoppas dom inte ändrar sig om det jag har smått börjat övertala tjejen i magen om att jag är påväg att vräka henne hon gör mej så illa nu så jag inte vill ha henne kvar där inne längre hehe få se om hon lyssnar på mej eller inte
    OJ! Jag hör ju oxå till Uppsala... trodde det bara var 14 här?!!!??!
    Ok.. men så länge tänker jag inte vara gravid ändå Hon ska ut före BF.
  • Theannapanna

Stort lycka till med vändningsförsöken i morgon EMTD o Sirling!!!!
    Ni ska se att de där 50% som inte lyckas hänger i annan tråd o ni båda kommer tillbaks efter med bebbar som ligger rätt!

• Theannapanna
    Utopia skrev 2009-12-09 11:51:00 följande:
    Dom kan ju ha ändrat det jag har ju inte fått barn på 3 år men under alla mina graviditeter har dom alltid haft 21 dagar villket jag tycker är välldigt lång tid att låta nån gå över.Min ska oxå ut men gärna inan nyår och gärna just här och nu :)
    Aha... du har vräkningsförsök på g redan
    Ja, det var hela 2 år sedan sist för mig med o det var ju aldrig tal om ngn igångsättning för mig då han bestämde sig för att kika ut i 37+2 så jag vet inte vart jag fått det ifrån... men 21 dagar är väl i längsta laget?

Har du några känningar att det ska vara på g då?

Aalexandra - skönt att allt såg bra ut!!! En busunge därinne med andra ord?
  • Theannapanna
    Utopia skrev 2009-12-09 12:12:30 följande:
    Jag har samma känningar som jag hade med min grabb som är född i v 37 och det fick jag ca 1 vecka inan han föddes slemisen har gått i omgångar men den kan ju återbilda sig jag är öppen 2 cm fortfarande och har varit det se v 27-28 tror jag det är mensvärk ont i ryggslutet och nere i muffen ;) men jag väntar på igångsättningsdatum men det kommer ju aldrig nått sådant från läkaren hmmJo 21 dagar är i längsta laget med min sista gick jag över 7 dagar det räkte så himla bra det
    Ok... återbildar sig slemmisen efter ca vecka 36?? Jag har för mig att det är fram tills dess ungefär o sedan gör inte "kroppen" ngt åt det...

Jaja... men det kanske är snart då så spännande!!
    Har du skrivit in dig på fb i listan med nick/riktiga namn så man kan kolla webbisarna sen?
  • Theannapanna
    Aalexandra skrev 2009-12-09 12:07:12 följande:
    En riktig busunge o en riktig hönsmamma, vad är värst
    Ja... hönsmamma nr 1 är jag så det vet jag hur det är
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-12-09 19:29:28 följande:
    Iotzynol (reserverar mig för stavningen) är den grymmaste o bästa salva för röda rumpor som jag varit med om.
    Inotyol. Sorry om jag lägger mig i men den är så bra att jag bara måste!
    Vi fick med oss första tuben hem från sjukan då sonen fått sin operation gjord i baken o de sa att vi skulle använda den för att slippa eksem o problem... Den är helt oslagbar!
  • Theannapanna

Det är hemskt här hemma med sonen så sjuk... orkar inte riktigt med att vara gravid längre o bölar hela tiden... Hoppas innerligt att han blir frisk snart annars lämnar jag in.
    Hade helst av allt bokat av julbesök o allt nu, vill verkligen inte ha hit någon alls, orkar inte med att tänka på att det skall komma folk

• Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-10 20:27:20 följande:
    Gokväll,Hemma ensam med 2 småbarn. Ph är på jobbfest med gocart och annat skoj! Ted är avis och vill vara mycket i famnen, men ikväll har det funkat bra för dels har mjölken kommit igång lite och dels så börjar Tage få gulsot så han är trött och vill sova! Haha, gäller att vänta allt till det positiva!Fick veta igår att det går nån magsjuka på teds dagis nu också, så det var ju troligtvis han som drog hem nåt innan helgen och gav till mig och Ph. Nu är tydligen mamma också sjuk, som ju var här med Ted i förrgår... Trist... Men men, det drog ju igång förlossningen iaf! Nu sover ungarna så jag ska få mat och slappa framför tvn Vem frågade om jag sprack, för det var väl i den här tråden va??? Mindes nu att jag hade glömt svara på det... Iaf, jag sprack pyttelite invändigt (troligtvis för att jag fick rejäl krystvärk innan jag var fullt öppen) och inget utvändigt, inga stygn nödvändiga!!! Så det var jätteskönt!!
    Låter som du har det bra o guben är redan ute o partajjar
    Det var jag som frågade om ev bristningar o vad skönt att höra att det gått så bra!!!!! Hur länge var du på BB?

Jag klagar verkligen bara men nu vet jag snart inte vart jag skall ta vägen med allt... nu bölar jag direkt bebisen sätter igång i magen o jag har banne mig förvärkar och sammandragningar heeeela tiden. Åker fram o tillbaks till sjukvården dagligen med sonen o i morgon blir det nog att han blir inlagd med dropp. Han har blåsor på tungan som gör så ont att han inte varken äter eller dricker + halsont på det. Han har skrikit konstant i flera dagar nu o han klagar normalt inte alls, har ju vart med om en del saker om man säger så...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-10 20:46:23 följande:
    Annaomasse,Vi kom in vid 8.30, han var född 12.35. Sedan måste man stanna i 6 timmar här för barnkontroll av läkare och ev problem. Så vi åkte hem 18.30, dvs så fort vi fick. Då hade vi ju typ bara suttit och fördrivit 5 timmar som vi lika gärna hade kunnat vara hemma kändes det som
    Men gud hoppas så innerligt att jag får samma
    Sist hade jag ju 25 timmar från vattenavgång tills Daniel var ute så jag var tvungen att stanna ett dygn... Får se till att få lite magsjuka innan kanske?
Svar på tråden BF Januari :-) del 3