Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

lindaha skrev 2009-12-15 10:00:46 följande:
    Lycka till Yariija och EMDT!!Annaomasse - Jag hade nog ställt in om jag vore dig. jag hade aldrig orkat stå och förberede och laga all mat till så många helt själv. Så jag förstår verkligen hur jobbigt det måste kännas.Här har det snöat massor och jag som ska ner till bm idag, med bara sommardäck på bilen :/ Dåligt planerat jag vet men vi ska byta till vinterdäck idag :PHåll tummarna för att bebisen har vänt på sig så att hon ligger med huvudet neråt. Annars blir det tid för vändningsförsök.
    Ja... känns dock inte som att man kan ställa in nu... får prata med maken om hur vi skall lägga upp allt.

Det är verkligen snorhalt här i Bålsta - vart var det du bodde? Det är ju så mkt snö också så det var svårt nog att ta sig fram med vinterdäck. Vilken tid skall du till BM?
    Håller tummarna för att bebisen vänt sig!!!
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna

Utopia - låter inget skoj!! Hoppas som Jucea på att bebis håller sig lugn så maken hinner med både sin far o komma hem innan det är dax.
    Har du ngn annan som kan hjälpa dig en stund? Låter som du kommer få lite för mkt att göra under en tid...

Jucea - ja, det kan ju fortfarande passa mer eller mindre bra med elände... men det är sällan det kommer när man tycker att det kunde funkat bättre iofs.
    Jobbigt att du måste sitta o sova... har du tagit upp med dem om halsbrännan? Om de säger att det skall vara över för en stund sedan o det inte är det kanske det finns annat du kan testa?
    Det är inte kvantiteten på sömnen som räknas tror jag utan kvaliteten, även om man gärna vill ha det delat däremellan!
    Visst ammar du va?

Här kliver man ur duschen o det sprutar ur brösten... hmmm... tror min kropp är redo för bebis att komma ut nu... I dag har jag såååå ont i magen, lixom utanpå nertill o det värker rakt igenom magen, känns som den typ håller på att spricka eller nåt... *klaga, klaga, klaga*

• Theannapanna
    Anna P skrev 2009-12-15 12:22:44 följande:
    Nehe ingen bebis inatt:( Sitter med sporadiska värkar och molvärk..det vill som inte komma igång.. Har varit hos bm idag och allt såg bra ut i övrigt, så hon sa att det bara att vänta och se om det tänker komma igång nu. Men hon talade om att så här kunde jag få gå tiden ut också om jag har otur.. Så nu är de bara att vänta...
    Har tänkt på dig... trodde ärligt att du var på förlossningen nu kanske. Hoppas du slipper ha sådär hela tiden ut... Du får hålla oss uppdaterade!!!
  • Theannapanna
    lindaha skrev 2009-12-15 12:32:26 följande:
    Annaomasse - Jag bor i Gillmarken så jag var mest rädd för att åka ner för centrumbacken, men det gick faktiskt bra. Jag körde i 30km/h och blev omkörd av ett par bilar :PUtopia - Kan inte gubben ta med sig hunden så att du iallafall slipper det? Det är verkligen typiskt att allting ska hända just nu :(Jag var hos bm idag vid 11 och allting såg bra ut.Jag har ett sf mått på 34 i vecka 35+4.Bm trodde att hon låg med huvudet ner nu men var inte helt säker så hon gjorde ett ul. Hon fick leta länge och väl efter huvudet men hittade det till slut under mina vänstra revben :( Så bebisen ligger fortfarande i säte.Bm gav henne en vecka till för att se om hon vänder sig så jag ska tillbaka nästa vecka på kontroll. Ligger hon fortfarande med huvudet upp så skickas jag på en vändningsförsök.Det känns som om tiden håller på att rinna iväg. Det måste ju vara svårare att vända på dom ju större de blir?Jag hoppas iallafall på att hon vänder sig under den här veckan så blir allting jättebra :D
    Tror man väntar så länge som möjligt på att vända dem för risken är annars att de vänder tillbaka sig o det är ogjort. Jag fick veta sist jag var hos BM att omföderskor vänder man oftast inte förren vecka 37 så det är nog det de går efter på dig med. Svårare att vända ju senare de vänter men även svårare för bebis att skruva tillbaks sig, de kan mkt med vilja de små.

Hade en kollega som satt i badkaret när hon var i vecka 43+4 o hon är sååå spinkig, bebisen började vända sig rätt som det var o hon sa att man såg fötter åt ena håller som verkligen pressade runt samtidigt som man såg skallen precis åt andra hållet hur det åkte. Det hade gjort rätt ont o sedan hade det iofs inte gått att vända tillbaks... då blev det snitt o tur var det för ungen vägde närmare 5 kilo o var 56 cm lång... Min kollega hade gått sönder om hon försökt pressa ut ungen, men vilken grej när hon vände på sig...
    Då fanns inte gränser riktigt på hur lång tid man fick gå i det länet hon bodde... Kan det vart 20 år sen...
  • Theannapanna

Grattis Jucea o Tage till 1 vecka
    Oj så snabbt tiden går... hoppas de följande 5-6 veckorna går lika fort

• Theannapanna
    Litenkatt skrev 2009-12-15 13:17:15 följande:
    Är på 37+0 idag, precis varit hos BM som upptäckte att bebisen vänt sig och ligger i säte, så jag har tid bokad imorrn för vändning. Är lite nervös. Men det förklarar varför jag inte känt några sparkar uppåt på ett tag. Den låg ju rätt för tre veckor sen.
    En busunge!!! Hoppas det går som det ska i morgon!!
  • Theannapanna

Har varit till Akademiska o lämnat saker till svärmor som ligger där nyopererad efter gårdagens benbrott. Hon låg på uppvaket så vi fick inte träffa henne men det är lite mysigt när man går förbi BB i korridoren där... Vi är ju där rätt ofta med sonen men idag då vi inte behövde plåga honom ngt så hann man tänka att nästa gång vi är där kan faktiskt vara då det är dax att träffa vår lilla tös

Underbara ungar - stort grattis!!!!

O som ni andra tänker jag på er som skall få träffa era små i morgon, hoppas du är en av dem också Anna P

Har lämnat urinprov pga sammandragningarna hos BM idag o det visade inget så det skulle iväg på odling också. Bönan sov lugnt o fint i natt men sen har det varit full rulle konstant. Magen står rakt ut åt alla håll o man ser exakt utanpå vad hon gör. Ser nästan lika ut som då vattnet gått när sonen rörde sig då... skitläskigt. Ibland ser man ett knä o ibland känner man väl att det är en fot istället, nästan så man kan urskilja vilka gånger det är det också för det är lixom större yta då. Hickan syns väl också men värst är hur ont det gör då hon tar i. Ofta trycker hon på höfterna, tar i höftbenen o trycker utåt så det känns som de skall "ploppa ur" som man kan göra med typ Barbie-ben... haha..

• Theannapanna
    maccadam skrev 2009-12-16 07:59:53 följande:
    får man hänga på här? har lagt in mig på listan. Har en fråga hur mkt kläder har ni köpt i varje storlek?
    Välkommen hit!!

Jag har allt kvar som jag hade när jag fick sonen för 2 år sedan + att min mor o syster köpt en hel del rosa också då det är en tjej denna gången... Vet inte hur mkt det är av allt men det är för mkt iaf hann inte ens med att använda allt sist utan en del är helt oanvänt...
  • Theannapanna
    maccadam skrev 2009-12-16 08:26:42 följande:
    mina har haft 50-56 i 2- 3 månader så jag behöver väl endel i minsta storleken speciellt om d blir en kräkbebis
    Ser att vi har BF dagarna efter varandra Hur har dina tidigare barn kommit i jmf med BF?
    Sirling skrev 2009-12-16 09:13:02 följande:
    Sovit hela natten - underbart! Gav mig fasen på att ta förvärkarna i sin Linda o vaknade kl 4 o bara satte i mig 2 Alvedon med en gång o somnade sen om...sååå skönt!Hedebris: skönt med fixeringen!
    Men vad härligt!!!!!!
    Sousafon skrev 2009-12-16 09:04:59 följande:
    Oj, vilken natt! Mådde dåligt hela dagen i går - ont i ryggen och många sammandragningar i samband med molvärk. Inte jätteonda, men ändå. Och magen kändes skum. När jag skulle gå och lägga mig fick jag täta sammandragningar under minst en halvtimme, 3-4 minuter emellan. Ringde fl som tyckte att jag skulle komma in om det in lade sig när jag vilat en halvtimme. Vilade en halvtimme och sammandragningarna glesades ut till var sjunde minut, men började göra mer ont. Inte kraftiga värkar, men ändå lite som värkar. RIngde fl igen och fick prata med en surare BM. "Är det sex-sju minuter emellan föder man inte barn." Nej, jag vet... Fortsatte så en timme till och sedan somnade jag. INte så mycket sammandragningar än i dag, men känner mig allmänt skum, illamående och ont i ryggen. Är det så här ni har det som skriver att ni har mycket förvärkar? Betyder detta att något är på g? Det är mitt andra barn och jag är i v 34+4. Ska jag ringa fl igen? KÄnns konstigt, det hela. KÄnner mig inte beredd och har inga kläder till bebben tvättade eller någonting.... Vad ska jag göra nu?
    Trist bemötande
    Har ju mkt förvärkar i perioder jag med o pratade med BM här om dagen. Hon rådde mig att ta 2 panodil/alvedon o sedan lägga mig att vila. Har de inte gått över på 1 timma skulle jag ringa förlossningen.
    Mina kommer ju igång medan jag sover ibland tom o de kan hålla i sig i timmar fast jag tar panodil men visste inte att de ville att man skulle ringa fl då. Jag fick lämna urinprov igår då UVI kan trigga igång förvärkar men det såg inte ut att vara ngt - de skulle skicka på odling också men sedan har jag inte haft fler medan jag vilat faktiskt men det är lite varannan dag för mig...
  • Theannapanna
    Asereht skrev 2009-12-16 09:43:06 följande:
    Samma här, tur man får en till så man kan använda et där man inte hann med.
    Ja - haha... när man packade ur garderoben o såg sakerna man inte använt blev jag lite besviken... o då var det ju för sent, då tänkte jag faktiskt inte på att jag skulle komma att få användning för allt så snart igen
Svar på tråden BF Januari :-) del 3