Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

BM besöket avklarat... Var nära att det blev en tur till förlossningen då Bönans hjärtljud låg på 190 o det gick inte ner först men efter en tur i centrum så var vi på 140 igen...

Däremot så gjorde hon ngt konstigt i morse då vi satt o käkade frukost så magen var stor som en boll o gjorde superont... hon snurrade runt nu har jag en rumpa neråt o en skalle mellan revbenen... Alla rörelser är i princip nya så det känns helskumt i magen nu.... Hoppas innerligt att hon snurrar tillbaks... Jag kommer inte föda i säte utan kör genast på att snittas om det inte funkar att vända på henne... skall se hur det ser ut den 7/1 då det är dax för besök nästa gång...

Annars hade jag blodtryck på 113/70
    Hb på 116 så nu ska jag börja äta järntabletter
    Glukos 7,2
    Vikt +8.0 kg

Nu ska jag läsa vad ni har för er!

☆♥Daniel 080109♥☆ ☆♥Bönan BF100131♥☆
  • Theannapanna
    Schatzilein skrev 2009-12-23 12:55:00 följande:
    Idag är det dags för vårt (förhoppningsvis) sista besök hos BM. Hoppas bebben är fixerad och att allt är som det ska. Är det nu de bedömer hur stort barnet är och så?
    Det gjorde de aldrig för mig... när jag väntade sonen osv... det gör man nog inte så länge SF måtten varit ok.
  • Theannapanna
    Schatzilein skrev 2009-12-23 12:55:00 följande:
    Idag är det dags för vårt (förhoppningsvis) sista besök hos BM. Hoppas bebben är fixerad och att allt är som det ska. Är det nu de bedömer hur stort barnet är och så?
    Glömde skriva lycka till också
  • Theannapanna

Lindaha - skönt att se dig här! Har saknat dig!
    Jag är också inne i en rikgit depp-period... men min kommer nog lätta då julen är över igen...

Yariija - God jul tillbaks

Är liiiite orolig... det är sååå lugnt på bebben i dag... Vet ju inte vad som orsakade de höga hjärtljuden idag men nu är det såååå stilla... får vänta till i morgon o annars ringa o kolla vad de säger. Hon vände ju sig i morse också så kanske att hon tar igen sig...

• Theannapanna

Ska till att krypa ner i sängen här o så kommer halsbrännan som ett brev på posten... får suga i mig en losec mups innan jag kämpar mig in mellan lakanen...
    Vill skicka ett stort tack för att ni lärde mig att jag fick äta dem under gravven!!!

God natt o god jul!

• Theannapanna

Sirling - ska bli intressant att höra vad som gått knasigt. Tur ändå att allt gått så bra då!!

Här var det väckning från bebis 04.00 o sedan 04.15 vaknade sonen med 39 graders feber, snor o slemhosta. Ser ut att bli en skojjig julafton... Tror inte riktigt min svägerska m familj vågar sig hit nu o svärmor har jag ju redan på släp så inte perfekt läge... Inget blir ju bättre o bättre här direkt.

Bönan har försökt vända tillbaks sig hela natten tror jag, shit vad hon tar i, låt det bara gå vägen snart.

• Theannapanna

God morgon så här dan EFTER dopparedagen!
    Överlevde gårdagen, det var trevligt osv men jag är glad att det är juldagen idag!
    Makens födelsedag idag men det blir nog lugnt, han blir hela 35 år guben!

Sonen vaknade några gånger i natt men totalt så vaknade han nästan vid ÅTTA - glädje!!!

Jag har sååå ont numera när jag sover, hade ont innan men nu gör det ont på riktigt, har jag legat på höger sida o kämpar mig över till vänster så känns det som att jag är heeelt av på mitten o går sönder mer.. Jaja.. ni förstår väl, ungefär. Alla har vi våra krämpor nu men jag ser fram emot att bli mig själv.

Att julen är över skrämmer mig lite... betyder att jag är ett stort steg närmare bebis - på riktigt! Hade i skallen - jul, nyår o sen bebis... Nu är ju julen över... snart är det nyår... shit pommes!!

Hur var julen för er? Fick ni några skojjiga klappar?
    Daniel vaknade i morse o kom ihåg alla sina saker o kunde absolut inte vara kvar på övervåningen då alla leksaker han fick igår på nedervåningen.

Nu väntar bara att försöka få gå o göra nr 2 - haha... började ju med järntabletter för 2 dagar sen...

• Theannapanna
    BubbelGuppie skrev 2009-12-25 09:12:22 följande:
    så du har också en gubbe av årgång 74 är också glad att julafton är över och dottern är nöjd med sina julklappar,ja krämpor usch.. vakna i natt för att gå o kissa o då hade jag värk så jag kunde inte somna utan fick gå upp igen o ta penodil.. sen vakna några timmar senare för toa igen och då var magen stenhård av sammandragningar.. men kunde iallafall somna efter som jag inte hade ont just då..men personligen min bebbe får gärna komma imorgon om det är så.. som jag skrivit innan så är jag så less på att vara gravid, så ju fortare den kommer ut desto bättre och på måndag går jag in i v37 så är ju inte speciellt för tidigt för den att komma ut.
    Jag vill gärna över årsskiftet... har fått i skallen att jag vill ha de 2 åren emellan barnen... men sen är hon välkommen ut.
    Trist att du haft en sån natt! Hoppas dagen blir bättre!
    Jag är också såååå less på att vara gravid nu, men jag vill gärna att ungen snurrar runt först bara
  • Theannapanna
    virre85 skrev 2009-12-25 11:43:10 följande:
    Jag har en gubbe av årgång 75 Igår fick han sånna mankini (borat string) av syrrans gubbe,, blev en del skratt när han kom ut med dessa på hahaha
    Fyyyy tusan haha!
    Skulle nog ha svårt att se min karl i sån... hihi...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3