Inlägg från: Underbara ungar |Visa alla inlägg
  • Underbara ungar

BF Januari :-) del 3

AmandaBrun skrev 2009-11-29 19:52:21 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-11-29 19:51:01 följande: Skallebank får man bara om man inte kombinerar med vatten! Eller din sambo kanske är klenis.Har inte provat den sista, men de första två är goda viner!
    Han har blivit klen på sista tiden Ibland räcker det med två glas
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Underbara ungar
    AmandaBrun skrev 2009-11-29 19:53:56 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-11-29 19:53:15 följande: Vad är det som har strulat för dig när det gäller amningen?
    Ingen eller för klen mjölk. Axel tog bröstet i ca 7 dgr och Enya kämpade jag med längre. Hon gick upp 30 gr på en vecka... Så jag är "otillräcklig" som mjölkkossa.
  • Underbara ungar
    BubbelGuppie skrev 2009-11-29 20:39:55 följande:
    typ samma här försökte delamma dottern i 5 veckor .. blev beodrad att delamma redan från bb då hon gick ner över 500g , men det kom aldrig igågn ordentligt efter de 5 veckorna ville hon inte ha bröstet alls och om jag försökte mjölka ur nåt så fyllde det 1 cm i ett snapsglas och det är ju inte mycket alls.
    Samma som mig då. Jag lyckades nog klämma ut 10-20 ml i en flaska... Inte mycket att hänga i julgran liksom
  • Underbara ungar
    vermilion skrev 2009-11-29 23:05:03 följande:
    Jaha, då börjar mina fötter se ut som uppblåsta gummihandskar då!Vad är det man ska göra när man samlar på sig vatten? Ska man göra nåt?
    Stödstrumpor o hålla benen högt när du vilar.
    Jag köpte även maskrosblads the på hälsokosten. Det är vätskedrivande, men jag mår illa som en gnu 10 min efter att jag druckit en kopp.
  • Underbara ungar
    Anna P skrev 2009-11-29 23:03:13 följande:
    Såg att ni pratat om rakning...Hur gör ni???
    Jag kör på i blindo. Det missas lite här o lite där, men det får va så.
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-30 08:21:44 följande:
    Jag hade ju 2 jan innan UL. Den här gången visste jag dock att det kunde vara fel, för jag hoppade över en mens, och hade inte stenkoll på ÄL för kände den inte alls trots att jag alltid brukar det annars. Min kropp har aldrig hoppat så förut, så det kändes jätteskumt! Jaja, nu börjar jag bli rädd att de har räknat fel på UL igen (de räknade ju trots allt 3 veckor fel på mitt förra UL då jag faktiskt var säker på vilken dag han blev till!!!) och att jag plötsligt riskerar en 10:a!! Det skulle ju säkert också då göra att han inte ser så stor ut på UL, vilket innebär att de säkert inte tycker man ska sätta igång osv osv osv... Det blir nån dominoeffekt i mitt huvud.MEN eftersom jag har både ett tidigt VUL och ett UL som säger samma datum oberoende av varandra, så när som på en dag, så känner jag mig rätt säker att det är jag som har fel den här gången. Jag har ju utgått från när min senaste mens "borde ha kommit" dvs om den hade varit regelbunden som normalt. Jag hade ju ingen mens så det är ju itne så konstigt om jag har fel lixom ja, då har jag panikat klart för idag då... ingen januaribebis här inte
    Det blir ingen januaribebis för dig inte Jag tippar faktiskt på innan jul, nån gång mellan lucia o jul
  • Underbara ungar

Är det någon mer som fått åka in förresten??

Lite rörigt minne efter allt läsande av det som skrivits i helgen

• Underbara ungar
    Licens To Kiss skrev 2009-11-30 09:15:45 följande:
    Jag behöver knappt raka mig. Håret på bena, under armarna och mellan bena är kort kort och är de länge. Växer verkligen super sakta. Innan graviditeten var de ju dags ett par gånger i veckan, nu är det jäkligt sällan. Är det typiskt pojk-graviditet?
    Nej, enligt vad jag har "hört" o läst så ska håret på benen osv växa snabbare med pojkar.
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-30 10:09:19 följande:
    undrar om vi kommer kunna se nåt kön på tillväxtultraljudet. vet itne hur de mäter och vilka delar de siktar in sig på så att säga... är det en snopp där nånstans så är den ju iaf bra mkt större nu än den var på rul...
    Chansen borde ju finnas att man kan se då dom ska mäta magen på bebisen Men man får nog va bra snabbo ha ett tränat öga.
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-30 10:54:32 följande:
    hehe, ja vi köpte bara unisex, även om det blev en del blått och grönt för att vi gillar det bäst. vi har ju köpt en del nu också utan att veta vad som väntar där inne, men det lär väl visa sig. det är väl bara klänningar som skulle kännas konstigt att ta på en pojk, men annars funkar väl allt till alla.
    Kanske inte en rosa body med prinsessor på Hemma går det väl an, men tänk dig på BB-kortet... Eva o Lars fick en son, Eskil, bla, bla med "riktiga" tjejkläder. Då funderar man ju på om bildtexten är rätt
Svar på tråden BF Januari :-) del 3