Inlägg från: Underbara ungar |Visa alla inlägg
  • Underbara ungar

BF Januari :-) del 3

jeng skrev 2009-12-01 09:56:36 följande:
    skitdag har jag redan idag. facket har förhandlat klart med jobbet, och det blev ett så patetiskt dåligt skadestånd så det är skrattretande. jag lovar att de sitter och skrattar åt hur korkad jag är som inte lyckades få mer... jaha så nu ska allting vara bra alltså? ja, det är en jävla tur att jag inte ska jobba där mer....Sirling,Vad kul, då kanske du kan hoppas på att det blir lite tidigare då eller, du ville kanske ha en januari förresten,då är det ju inte så bra! Annaomasse,Hur går det för dig? Har värkarna avtagit eller tilltagit? Hoppas att du fick lite sömn!Underbara ungar,Var det slemmigt blod då eller mer som mensblödning? För slemmisen är ju rejält slemmig... Men det kan ju ha varit en teckenblödning som tyder på att något händer där inne. Skönt att du fick råd om det iaf, och att bebis verkar pigg! Amanda,Hoppas att det går bra för dig idag!
    Det har varit som en flytning, seg o alldeles rosa/röd. Det har slutat nu, men jag har ju fortfarande som mensvärk i nedre regionen, inga sd som sagt. Bebis rör sig, men inte alls lika mycket som tidigare o vad jag har kunnat känna själv så har den inte ändrat läge utan ligger med rumpan först.
    Skumt är det iaf.
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-12-01 10:22:08 följande:
    Underbara ungar,Då låter det ju som en del av slemmisen Vad skönt!! Känns mycket mindre oroande då!!!
    Ja, visst gör det... Nu ska jag bara KNIIIIIIIIPA tills 1/1
  • Underbara ungar
    väntar4an 2010 skrev 2009-12-01 10:25:50 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-12-01 10:00:01 följande: ja det låter som typiskt slemmis om liten ligger i säte kanske du bör ringa in o få komma på undersökning ifall de måste snitta..många förlossningar undviker sätesförlossningar pga stora komplikationer för barnet
    I Skövde (där jag ska föda) så får man, om man kan, föda i säte. Jag ska till bm 8/12 o då ska jag ta upp detta med henne. Hon kanske får ta sig en titt där nere... Det är ju trots allt 6 veckor kvar tills det är dax o jag har ju inte fått prematur innan.
    Ja, ja... Nu vet jag iaf HUR slemmisen ser ut
  • Underbara ungar
    Asereht skrev 2009-12-01 10:31:31 följande:
    Ja det är rätt skum smärta faktiskt. Inge jag någonsin upplevt tidigare. Jäkligt jobbigt är det. Ibland får jag nervkläm men då i andra benet så jag tror inte det är nerv utan det sitter mer i själva skelettet. När jag får nervkläm tappar jag i princip känseln i nedre delen av benet (vad till fot). Skitäckligt om man är i rörelse. Det går att gå men det är väldigt intressant att stödja på en fot man inte känner!Det där slemproppsliknande var liksom en hög dallrig nästan genomskinlig jello. *ha ha* För mkt och för stadigt för att vara flytning men inte tillräckligt mkt och utan blodstrimmor så det är inget som jag tror indikerar på att det skulle vara något på g. Jag har för långt kvar för det och jag har "tappat propp" tidigare och det har ändå tagit veckor innan något annat börjat hända. Den återbildas ju om den släpps bitvis.
    Ditt nervklämm låter lite som ichias faktiskt.
    Min far hade det o hela hans högerben "somnade" från skinka till lilltå.
  • Underbara ungar
    Asereht skrev 2009-12-01 10:38:11 följande:
    Somnade med myrkryp? Eller bara försvann liksom? Det kanske du inte vet. Men nog kan det vara ischiasnerven som kommer i kläm. Det händer ibland så det är väl när lillebror slänger sig just på den nerven. *s* Jag tappar helt känseln när det händer, förnimmer liksom vaden och foten men känner dem liksom inte när jag står på dem. Skitskum känsla verkligen. Tur att det inte händer ofta för då skulle man ju inte våga röra sig, måste ju vara väldigt lätt att göra illa sig när man inte känner av riktigt.
    Som jag förstod det så stack det i benet som när det somnar för en annan, men han hade ju jävulskt ont också.
  • Underbara ungar

Är det bara jag som riktigt LÄNGTAR till jul??

Veckorna rusar fram, men jag vill fira jul med mina älskade små barn Se deras tindrande o förväntansfulla små ögon när tomten kommer osv.

• Underbara ungar

Vad ska ni ge era män/makar/sambos/pojkvänner i julklapp??????????????

Jag är helt tom i bollen o fantasin är borta.....

• Underbara ungar
    Litenkatt skrev 2009-12-01 23:21:29 följande:
    ser att ni pratat lite vikt... har en fråga till er som redan har fått barn:hur många storlekar större blev ni i kroppen efter graviditeten, även om ni gick ner era gravidkilon? har jag förstått det rätt att man blir bredare både i höftena och över bröstkorgen?
    Jag gick faktiskt ner i storlek både över bak o byst när jag väl gick ner till min "normal" vikt. En tum mindre i byxor och flera storlekar i BH:n.
  • Underbara ungar
    Malin Guinn skrev 2009-12-01 23:47:03 följande:
    Kan nagon snalla forklara skillnaden pa sammandragningar och forvarkar pa ett forstaerligt satt?
    Vid en sammandragning blir magen hård utan att det gör ont, ibland märks det inte ens.
    En förvärk gör ont och påminner lite om de riktiga värkarna.
  • Underbara ungar
    Licens To Kiss skrev 2009-12-02 08:27:04 följande:
    Jag har tänkt på de här med vikten. De sägs att amning gör att man går ner i vikt. Jag gick ner massor under 3 första månaderna och jag ammade 3 veckor efter förlossningen totalt. De råder att man ska fylla frysen med färdig mat. Då är frågan, är det så att man blir tjockare efter förlossningen pga allt skit man stoppar i sig och man blir rådd och göra? Jag lagade maten efter förlossningen precis som innan. Åt faktiskt mindre skräp efter. Micromat är ju känt för och vara fet och man blir inte mätt. Varför i hela friden råder "dom" att man ska fylla frysen då med sånt??
    Mig har dom inte rått att fylla frysen med Billys etc utan med hemmalagad mat typ köttfärssås, grytor osv. Första tiden med bebis så brukar det bli väldigt mycket makaroner o köttbullar här Det ska gå snabbt o laga liksom...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3