Inlägg från: Underbara ungar |Visa alla inlägg
  • Underbara ungar

BF Januari :-) del 3

FrökenSara skrev 2009-12-03 18:21:21 följande:
    Sitter här och är fundersam och lite orolig, kanske ni kan hjälpa mig? Det är så att jag har mycket flytningar och har haft det nästan hela graviditeten. Men nu tycker jag att de ökar och BM sa åt mig i måndags att sluta med trosskydd så det har jag gjort. De senaste dagarna har det blivit rätt fuktigt i trosorna men så är det ju. Men idag har det blivit riktigt blött, så blött att jag har bytt trosor nu två gånger och byxor en gång. Kan det verkligen vara flytningar eller är det urinläckage eller är det fostervatten? Det ser ut som vatten men luktar lite beskt eller vad jag ska säga. Vad tror ni?
    Jag har ju varit in en vända till förlossningen idag och jag har som läkaren uttryckte det "väldigt rikliga flytningar", jag har ju blodstrimmor/blod i mina också. Det va därför jag åkte in.
    Så det är säkert bara flytningar du har. Jag får också byta trosor o byxor...
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Underbara ungar

Jag är beroende av clementiner och äppel MER....
    Fortsätter jag mumsa clementiner i den här utsträckningen så kommer jag nog aldrig mer se åt en clemmis igen 4-5 stycken på raken o sen får man gå o köpa nya...

• Underbara ungar
    Euphoria85 skrev 2009-12-03 23:08:36 följande:
    tittar in lite snabbt för att berätta att vi mår bra, killarna har fått flytta ihop och bli sambos i samma kuvös och saker och ting går sakta men säkert framåt!!läser ikapp mig och sitter här lite längre en annan dag:)just det bilder på mina små godbitar finnes i mitt bildgalleri:)kram på er
    Vilka fina killar!!!! Melwin o Edwin är ju hur coola namn som helst också
  • Underbara ungar
    Asereht skrev 2009-12-04 08:10:46 följande:
    Åh, jag hade clementin/mandarin cravings i början av min andra grav. Det var ungefär det enda jag ville äta. *s*Jag är mest sugen på vindruvor just nu, den kärnfria sorten kan jag äta hur mkt som helst av. *mums*
    Det och apelsin juice överkonsumerade jag med sonen
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-12-04 08:21:56 följande:
    fy vad ni verkar vara sugna på saker som jag absoltu inte nånsin kan tänka mig att äta typ hihihi att det kan vara så olika. julmust, pepparkaksdeg/pepparkakor, clementiner... uuuuurk!!!
    Det är ju "bara" clementiner här
    Jag är så förundrad över dessa människor som kan äta krita, murbruk, saltgurka doppad i honung etc... HUR kan man stoppa i sig sådana "konstiga" saker liksom
  • Underbara ungar

Brie, camenbert etc är helt ok att äta så länge mjölken är pastöriserad. Lufttorkad skinka är väl det man ska se upp med annars är det bara att moffa pålägg (gärna scan´s )

Jag satt o skrattade åt lite komentarer i tidningen i morse. Det är ju sånt snack om dessa vanvårdade grisar och att man inte ska äta skinka i år... Nehe, men köttbullarna, korven, syltan etc då??? Det innehåller ju också gris. F-n lägg ner liksom.

• Underbara ungar
    jeng skrev 2009-12-04 08:41:03 följande:
    håller med om skinkhysterin också. grisarna blev knappast bättre behandlade förra julen, folk kan ju bara inte tänka själva... och soms agt, jag tvivlar att folk har funderat över att de får stryka 95% av julbordet om man ska dissa grisen!
    Mycket utav bilderna från gårdarna är tagna när böndera är ute o ska städa. Då flyttar man fram döda grisar, tar bort allt strö/halm för att kunna lägga på nytt. Grisar sväller på bara 2 timmar om dom får ligga i värme (jobbar ju med döda grisar ) och så vidare. Så mycket utav dessa bilder är vinklade till tusen.
    Scan har tydligen en "blogg" på sin hemsida scan.se där man kan följa debatten. Har inte själv läst där, då jag får info endå.
    Men man blir ju så trött...
  • Underbara ungar

Sunt förnuft är bästa hjälpmedlet när det gäller mat

Min bäs gör mig illa idag... Det är full rulle åt alla möjliga tänkbara håll, dax o ge den sin första dos clementin kanske

Jag får ta o avlägsna mig en stund sen, behöver sköta om hemmet lite

• Underbara ungar

Min bebis har Sveriges största rumpa... Jag får ju inte plats i mig själv!!

Nu är det dax för en clementin och förlossningskliniken

• Underbara ungar
    Hedebris skrev 2009-12-04 14:49:39 följande:
    Januarimammor-2010
    Jag har sökt - Maria Malmsten heter jag
Svar på tråden BF Januari :-) del 3