Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

jeng skrev 2009-10-12 20:46:46 följande:
    Annaomasse, det låter konstigt! En överviktig kompis till mig här i stan fick stränga order om att hon skulle försöka hålla nollan!!! Vilket ju iofs också är idiotiskt på sitt sätt, men.... Och då mitt sf-mått var en bra bit över medel förra gången så fick jag föreläsning efter föreläsning om socker och hur jag ska dra ner på det. Trots att det var vattenvikt jag hade gått upp.. De verkar göra lite som de vill. Jag skulle iaf gärna se pyret igen
    Jag är inte kraftigt överviktig direkt... Väger 80 kilo på 178cm.
    Men vägde 10 kilo mer före denna graviditeten mot förra...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-10-12 21:47:45 följande:
    Jag har haft skrattfest har ikvall da jag laste igenom denna trad www.familjeliv.se/Forum-4-252/m47955851.html Alltsa vilka underbart skona manniskor som delar med sig Kanske ska tillagga att jag ar extremt trott just nu och pa sant dar jag-kan-for-mitt-liv-nte-sluta-skratta-humor
    Men guuud vilka historier! Haha...

Tycker dock det är trist när en person med skräck/fobi får allas historier berättade så de lär ju inte bli lugnade... haha...

Själv klarade jag mig utan det där, tog inte heller lavemang. Men jag oroar mig inte för det heller, med facit i hand efter förra förlossningen så är nog det det jag har minst tid att ägna tankarna på...

Men ÄR man orolig tycker jag nog man ska ta ett lavemang... de är smidiga. Jag har aldrig tagit själv men ger min son i princip dagligen...
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-10-13 08:35:05 följande:
    Jag fick ett mail i morse... Min första kärlek och första riktiga pojkvän är borta. Allt jag vet är att han är död. Har gråtit en flod trots att det är 7 år sen vi gjorde slut. Har skickat en kondoleans blomma till hans familj. Jag bodde ju mer eller mindre där i 2 års tid och känner ju hans föräldrar och småsyskon. Fy så ruttet!
    Beklagar verkligen!!! Massor med kramar.
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-10-13 14:37:00 följande:
    Det är bra med mig nu. Den första och största chocken har lagt sig. Nu går man ju mest o tänker på gamla minnen o så... Pratar minnen med kompisar osv. Det jag vet är att hans lillebror hittat honom i går (mån) död. De flesta av oss misstänker självmord, han började skriva "life sucks" etc på ALLT ca 1 år in i vårat förhållande. Så han mådde ju inte bra, men han va väldigt bra på att mörka det. Vi får väl se om vi får några svar...
    Fy... *kramar igen*
    Min storebror begick självmord o min far hittade honom. Jag är så egoistiskt glad för att inte jag hittade honom. Är hans lillebror vuxen?
  • Theannapanna

Angående vaccineringen så har jag börjat ledsna nu... måste ju ta ett beslut o kommer inte få svar på de funderingarna jag har innan det är försent för endera eller så jag tror jag tar den där j*a sprutan o så får det bli som det blir...

Är dock inte så mkt för den egentligen...

• Theannapanna

Vilken morgon jag haft... är redan helt slut. Att ta hand om sonen kan ju kännas mer än ett heltidsjobb ibland... Har på 1h 15min hunnit - klä på honom o mig, försökt få i honom gröt o mig en macka, gett honom lavemang (tar sin tid), gett honom penicillin (tar också ett tag...), bytt kläder då det inte passade enligt prinsen, gett honom en flaska välling, kämpat på honom ytterkläder, packat dagisväskan, tagit oss ut i bilen o kört till dagis...

När jag kom hem o satte mig i soffan o bara hade hunnit ta 2 andetag så vaknade Bönan i magen, sparkar på som om hon säger att nu är det banne mig min tid Längtar tills hon är ute... det är ändå rätt nära nu... (optimistiskt i vecka 25... kommer hinna ändra den meningen antar jag).

Jucea - hoppas det blir bättre!! När man samlar på sig vatten sådär, kan det minska ngn gång också eller är det oftast kvar tills efter förlossningen sen? 

Jag har såna sanslösa problem med blodtrycksfall, BM rekommenderade stödstrumpor... kan det räcka eller finns det mer man kan göra? Jag svimmar nästan flera gånger om dagen...

• Theannapanna
    jeng skrev 2009-10-14 09:25:32 följande:
    Aalexandra,Låter definitivt som det kan vara fixering på gång! Kan ju också vara framfogen som börjar lossa, det är ju rätt tid för det. Det känns ju typ likadant, fast fixeringen går ju över efter ett tag. Har man problem med framfogen så kan det bli bättre av fixeringen också...Annaomasse,Oj, du har fullt upp du! Jag är imponerad, samtidigt som jag ju vet att om man får den situationen så lär man sig ju att hantera det!!När vattnet väl kommer så brukar det stanna. Men det går lite som jojobantning typ. Alltså jag kan dra på mig 3 kg en helg om man gör nåt, typ står upp för mycket eller sådär. Sedan kan en del av det försvinna de första dagarna, sedan kommer 3 kg till nästa gång och så försvinner lite av det... Hittills har jag gått upp några kilon då coh då, men det har försvunnit typ över natten, men nu verkar det ha kommit till nästa steg då...Enda fördelen kan jag komma på är att det försvinner nästan redan på bb sen, och då känner man sig lätt som en fjäder ett tag Tappade 20 kg första veckan sist !!
    O så nice! Alltså tappa 20 kilo på en vecka Inte dra på sig det...
    Hur mkt gick du upp totalt förra grav?

Jag gick upp totalt 19 kilo. 3 månader efter var allt borta men jag blev ju sjuk o låg inne då blindtarmen brast. Fick leva på dropp under en bra tid o sen hade jag ju tarmar som inte var helt med o ville ha så mkt mat... Det vände ju sen när jag kunde sitta o fika med alla mammor osv så jag fick på mig 10 kilo igen innan denna graviditeten
  • Theannapanna
    Aalexandra skrev 2009-10-14 09:30:48 följande:
    Appropå blodtrycksfall.. Hur är ditt blodvärde? Det kan vara så att det är för lågt därav blodtrycksfallen.Annars är det väl det där "vanliga" med att böja ner huvudet mellan bena när man först känner av det.Hört att vätska ska hjälpa.. Och även att inte stå helt stilla, står man i kö eler liknande så kan man göra tåhävningar eller ngt så man rör sig lite iaf.Men jag vet inte om detta kan hjälpa. Men å andra sidan är det ju inget som är farligt att testa. Vicka på tårna o dricka lite extra
    Sist jag kollade blodvärdet var det 125 så de ville inte ens att jag skulle äta järntabletter än o det var 3 veckor sen...
    Ok, ska testa med vatten o tåvickningar - tack!
    Det kommer oftas om jag går ett tag först o sedan står stilla, i en kö eller hiss eller så. Få ner huvudet mellan benen är inte så lätt... har ju så ont så jag inte riktigt kan komma neråt någonstans...
    Tack för tipsen!!!

Tyvärr har jag inga tips tillbaks om vad du kände igår. Juceas svar låter logiska!
  • Theannapanna
    Aalexandra skrev 2009-10-14 09:36:49 följande:
    Haha, nej o få ner huvudet mellan bena som höggravid är inte det lättaste med eller utan smärta.Hoppas det blir bättre för dig iaf.Jag tror också på fixering, fast det är ett ord som låter skrämmande. Ska t bm på månd, så då får jag väl be henne känna efter helt enkelt
    Fast fixerade kan de va ganska länge utan att det händer så mkt mer... om det är ngn tröst Kanske bra att veta att den ligger åt rätt håll Kan ju inte vända runt då heller så skulle de va så blir det ju inte säte iaf... Hittar på positiva saker till dig... haha..
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-10-14 09:45:04 följande:
    Jag gick upp 35!! Så jag hade 15 kvar sen som jag kämpade med sista månaderna innan jag blev gravid igen. Gick inte ner mer än nåt enstaka kilo under hela amningshalvåret... Ja, förutom vattnet då!!Kanske är du en sån som har höga normalvärden på järn? 119 är ett fullt normalt värde anser man, men jag har varit inne på akuten för järnbrist, skakningar, svimning osv och blivit uppmätt till just 119!! Min kropp ligger alltså lågt i järn när jag egentligen har normala värden. Järntabletter är inget farligt att äta, kroppen tar inte upp om den inte behöver, så jag tycker du ska prova!! Det tar dessutom ca 2 veckor att bygga upp sina järnvärden, så det är dumt att vänta tills det verkligen behövs!Jag hoppas att min tidiga fixering tyder på att det kanske blir liiite tidigt iaf. Såklart inte NU, men om 1.5 månad kanske Men med min tur så lär jag väl gå över tiden istället!! Min kusins bebis låg också fixerad tidigt, men hoppade ur i sista sekund och hamnade i säte, så de fick vända... Så tyvärr är det ju ingen garanti!
    Ok, ja - 35 är ju en del extra så det måste varit skönt att bli av med de första 20 snabbt!

Jag brukar normalt ha järnbrist så jag förstår inte att det kunde va så bra sist Det har varit bättre senaste halvåret än det varit i hela mitt liv... men jag har även blivit mkt trött nu o har ofta huvudvärk... Är det så att man inte tar upp mer än man behöver kanske jag skall testa ett tag med Niferex? Har hemma. Är så dålig på allt sånt där med vad som tas upp o inte men det är alltså inte farligt att testa o se hur jag mår av dem???

Oj, har inte hört förr om ngn som hoppat ur fixeringen efter så lång tid!! Där ser man, man lär sig massor med nya saker varje dag
    Med sonen skulle vi in på vändning på julafton... han hade legat i säte i 7 veckor enligt BM men jag hade så hårda buffar där hon sa att skallen va så till slut skulle hon dubbelkolla innan jag åkte in på sjukhuset på julafton o allt så 3 dagar innan kollade hon med ultraljud o hittade ingen skalle någonstans. Till slut så "råkade hon på" den o han var redan fixerad... Glad man hade varit om man pallrat sig iväg på julafton o fått det svaret...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3