Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Madge skrev 2009-10-28 19:58:33 följande:
    Åhnej, makens mormor har gått bort... Hon var gammal, men det blir ändå tomt.
    Beklagar verkligen! Så tråkigt!!!
    Visst, är de gamla är det kanske lättare att "förstå" men sorgen är nog den samma i vilket fall.
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna

Läser om era förvärkar o igår kväll satt jag med tätt upprepande kraftiga onda sammandragningar... Undrar när man kommer föda denna gången... Hade inte en enda med Daniel så här tidigt tror jag... men kan minnas fel.

• Theannapanna

Tänkte på hur det var sist... då skulle jag ha 10 veckor kvar nu...
    Känns faktiskt överkomligt... har ju så himla mkt att fixa med innan Bönan kommer ut... Vi var till sjukhuset med sonen på lite jobbiga möten idag men satt hela tiden i bilen dit o oroade mig inför resan då det är värkar o saker med i bilden. Det är ca 5 mil som inte har världens bästa vägar så minsta gupp när man har värkar är ett helvete... hihi... men men, den dagen får gärna komma ändå.

• Theannapanna
    jeng skrev 2009-10-29 21:55:55 följande:
    Annaomasse,Hittade de nåt nytt idag? Eller pratade ni bara?Ja, vi bor ju på landet och här ute är visserligen asfalt, men mycket backar och krokar och dessutom en hel del tjälslag i asfalten. Så jag får alltid sd när vi kör där...
    Nej... vi skall gå igenom 3 nya undersökningar med Daniel nu Det blir minst 6 tillfällen extra (förutom rutin) på sjukhuset de närmaste 3 månaderna...
    Han skall dricka kontrastvätska o filmas så man ser strupen osv... Sen ska han till ngn som jobbar med barn med ätstörningar + ngn gastroavdelning där de ska ta massor med prover + göra gastroskopi... Önskar såååå att han fick vara sig själv nu bara o inte behöver vara duktig med detta hela tiden... Han är inte ens 2 år...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-10-30 08:50:44 följande:
    Godmorgon tjejer!!Annaomasse,Usch jag förstår dig verkligen! Man vill ju bara att barn ska få vara barn!!! Men jag antar att det iaf såsmåningom kommer att trappa av med behovet av besök osv? Jag menar, man utreder ju fortfarnade vad han har för problem, så då blir det ju extra mycket! Stark mamma måste du vara som hanterar det på ett så bra sätt!!
    Tack tjejen!!! Känner mig inte alltid så himla stark men man gör ju vad man måste.
    O visst antar jag OCH HOPPAS att det blir färre besök snart, de hittar bara nytt hela tiden som det är just nu så man börjar ju misströsta nästan...

I går var jag på Biltema en sväng då vi åkte från sjukhuset, vet inte om jag skrev det... När folk kommer till förlossningen i Uppsala o värkarna avtar brukar de råda folk att åka till IKEA o gå lite för att se om det tar fart igen.
    Vi gick omkring därinne o sen fick jag såna sammandragningar att jag gick o såg nog rätt arg ut o höll mig för magen, en kassörska kastade ifrån sig kundvagnarna hon rullade på o sprang fram till oss o hojtade -SKA DU FÖDA??!?!?!
    Hela butiken stirrade o jag började bara asgarva... haha.. tänk så det måste sett ut...
  • Theannapanna
    Shininganne skrev 2009-10-30 14:50:17 följande:
    Jag är visst också i tredje trimestern. Har inte koll alls denna gången måste jag erkänna. När folk frågar mig vilken v jag är i så brukar jag svara att bebisen ska komma i månadsskiftet januari/februari. Dom får själv räkna ut det om dom vill. Kan nog inte fatta riktigt att det faktiskt snart är dags, ja ja snart och snart men ni fattar nog vad jag menar. Tycker det har gått fort denna gången!
    Haha... alla frågar mig vilken månad jag är i o det har jag iiiingen som helst aning om, fattar inte det där alls
  • Theannapanna

Skulle kolla min gravkalender bara... o ser detta:

Uträkning utgår från dagens datum: Lör 31 okt 2009.
    Din graviditet startade Mån 27 apr 2009.
    Din menscykel är ca 31 dagar
    Du blev gravid ungefär Mån 11 maj 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 188 av 280. (67,1%).
    Du är i vecka 27.
    Du har gått 26 fulla veckor och 5 fulla dagar (v26+5).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Sön 31 jan 2010
    Du har 92 dagar kvar till beräknad förlossning.

Enligt den är jag ju redan i trimester TRE!! Undrar vilken dag den ändrade...
    Har slagits av hur kort tid det är kvar... Ska på kalas hos en kille som fyller 2 nästa helg - han är född nästan exakt 2 månader innan min son = om 2 månader fyller min son 2 år o då har det redan vart både jul o nyår... Sen är det ju inom ett par veckor jag tror att Bönan kommer till oss... shit pommes!!!!!
    I dag kom vi ganska långt i bebisens rum. Ser fram emot när det står klart

I dag kom "spöken" o skulle ha godis. Min stackars son blev heeelt livrädd o skakade o blev livrädd så han bara vrålade. Sen skulle han bli buren i 2 timmar medan han tjatade om att det skulle komma "konstiga gubbar"... Han kommer nog få en hel del mardrömmar i natt om jag gissar rätt... Lilla plutten. Men de stackars "spökena" som var i 6-årsåldern blev lika rädda de, för att de skrämt honom... haha...
  • Theannapanna
    Madge skrev 2009-10-31 21:51:32 följande:
    annaomasse: jag tror det var idag den slog om till trimester 3, eller möjligtvis igår, jag kollade kalendern när det var massa prat om trimester 3 och då stod räknaren på trimester 2 iaf...
    Ok, så skoj
    Grattis till oss!! Eller hur
  • Theannapanna

Oj vad det skrivs

Underbara ungar - vilket härligt ruM!!!!!

Lindaha - vad skönt att bebisen mår bra! O redan ca 2 kg? Min böna uppskattades till 716g då vi var på vårt senaste UL... den 19/10. Men hon är ju lite i underkant också.

Aalexandra - fy då! Hoppas ni kryar på er snabbt!

Ska inte bjussa på ngt ego idag. Deppar o bölar bara hela tiden så det blir inga muntra inlägg då... återkommer när jag tagit mig upp ur svackan istället.

• Theannapanna

Uff... hörde nu på nyheterna att en 3 årig pojke dött i svininfluensan på Astrid Lindgren  

Svar på tråden BF Januari :-) del 3