• jeng

BF Januari :-) del 3

Licence,
    Jamen jahaaa.... Ja det är ju skillnad på graviditetsmånader och kalendermånader!

Om ni titar på FL.s beräkning så brukar den också ofta räkna lite fel. Vi märkte det iaf i förra graviditeten. Jag läser på niomanader.se oftast!

• jeng

49 dagar kvar har jag! enligt bf! hoppas att det är närmre.... hmmm... 35 kanske!

• jeng

Licens To Kiss skrev 2009-11-06 10:18:23 följande:

Åhh då ska jag kolla på en sidan i stället.
    Ja det är inte alltid den räknar fel tydligen, men för mig diffar det alltid på en dag mellan fl och niomanader tex...
  • jeng

Licens To Kiss skrev 2009-11-06 10:19:05 följande:

Är du rejält tung nu? Har du ont i revben och grejer när bebisen sparkar uppåt?
    Ja livet suger just nu!
    Bebisen behöver inte sparka för att jag ska ha ont i revbenen. Jag tror att vi får en bebis som är skapt precis som brorsan, dvs riktigt lång överkropp och korta ben! Bebisens bak är nämligen konstant uppe i revbenen....

Jag är glad att jag bara har gått upp 15 kg den här gången. Gick ju upp 35 sist så det är enorm skillnad! Men lungkapaciteten är obefintlig, ihop med min ansträngningsastma blä... Och fogarna är ju som de är Men det absolut värsta (och det som gör att jag hoppas på igångsättningen) är ju det rent psykologiska, att jag inte kan ta hand om eller leka med min pojk... Mår piss över det...
  • jeng

License,
    Det märktes skittydligt på pojken! Han hade dåligt humör, grät mycket, blev extra mammig osv!!!

Som tur är så i september var ju maken pappaledig och jag hade semester, så då tog ju pappan honom mycket medan jag fick vila upp mig! Sedan började han på dagis, och nu när jag blev sjukskriven så har vi fått dispens där så att han får gå heltid! Så nu mår han ju mycket bättre också! Och jag får vila så jag har ork att vara lite mer aktiv med honom nån timma på kvällen.

Men just nu är maken på tjänsteresa, så jag har pojken själv de 3.5 timmarna han är hemma och vaken på kvällen, och det märks DIREKT! Han kommer med leksaker, vill bli skjutsad på sin bil och såna saker... Och det bara funkar ju inte... Jag försöker med bad och böcker och såna saker där man sitter mer still, men han vill ju lixom göra det HAN vill. Det förstår man ju!

• jeng

Licens To Kiss skrev 2009-11-06 10:45:14 följande:

De är klart de, ska ju vara på hans villkor. Skönt att de har ordnat sig.
    Ja superskönt att man får hjälp! Annars hade ju maken fått gå hem iofs, så det hade ju löst sig ändå! Men då hade de ju ändå varit hemma och då får man ju inte samma vila...

jaja, nu får vi vara positiva och istället tänka på att det ju inte är så långt kvar! tiden går fort! en månad till mitt tillväxt-UL och det känns ju länge, men sen slog det mig att det är en månad sen vi firade bröllopsdag, och de blommorna står ju faktiskt fortfarande kvar här på bordet! vissna visserligen, men ändå! det känns som det var kanske en vecka sen jag fick dom
  • jeng

Amandabrun,
    Nej jag tror att inkomstuppgiften håller i sig ett tag. Och du kommer ju inte jobba mellan din HP och din FP eller? Då ska du inte behöva räkna om den...

• jeng
    lindaha skrev 2009-11-06 11:24:11 följande:
    Åh nu är det galet nära! Tänk att snart har du din lilla bebis hos dig, man blir lite avis :P
    Hihihi, det är skönt att ha både en decembertråd och en januaritråd! För när jag tycker i decembertråden att jag har skitlångt kvar och alla andra snart har sina bebisar, då kan jag gå in hit och läsa lite! Hjärnan är ju bra konstig!!

Men men, faktum är ju att vi alla närmar oss slutet nu! kan bli många i den här tråden som kommer få sina bebisar före mig!
  • jeng

Aalexandra,
    Nej precis, vill ni undvika helgdagarna så får ni kanske knipa! Men det finns ju inget som säger att det inte blir början av december för någon här. Även om vi såklart håller tummarna att oavsett när bebisarna kommer så är de iaf så långt gångna att det inte blir några problem!!

Jag hoppas ju hamna på andra sidan helgdagarna! Eftersom pojken kom tidigt så är det ju inte så stor sannolikhet att jag går över. Så blir det inte innan så blir det ju precis i jul eller i mellandagarna kanske... Det slipper jag helst faktiskt. Jag vill att vi ska kunna fira jul ihop hela familjen, jag vill inte missa julen och ligga på bb istället!

• jeng

Aalexandra,
    Hehe precis! Jag är ju rätt inställd på 8 dec nu, då jag har tillväxtkollen! Räknar med igångsättning efter det... Shit om jag inte får det, då klättrar man ju på väggarna sen... Men då får man väl trösta sig med att det inte är så lång tid kvar oavsett....

Nej nu är vi ju alla i veckor där barnen har riktigt goda chanser om de skulle födas! Det känns jättebra! Men vi håller tummarna för att vi alla får gå några veckor till! (Sen är jag nöjd iaf hihihihi... )

Din tjej, kom hon tidigt av nån anledning? Alltså nåt som tyder på att din nästa kommer tidigt också?

Svar på tråden BF Januari :-) del 3