• jeng

BF Januari :-) del 3

Är det verkligen bara jag som önskar sig en -09:a???

• jeng

ja, såklart så menade jag inte att ni hoppas på för tidiga barn. jag hade ju bf 2 jan från början, blev flyttad en vecka till 25 dec. jag har hela tiden velat ha en 09:a, även om jag såklart helst undviker typ jul och nyår som födelsedag. jag har ju sagt 18e dec hela tiden

men ni som inte vill ha en 09:a (förutom ni som isåfall skulle få mycket tidiga barn) är det just pga helgerna? eller är det nåt annat?? jag hade inte planerat för ett decemberbarn, sa ju till och med till maken att "nu får vi ta en paus så vi kan dricka gott vin i sommar, och dessutom slipper ha barn runt jul" haha och 3 dagar senare så kom ju plusset typ svårt att styra över det. men jag hade hela tiden en önskan och dröm om att det bara skulle skilja ett år mellan barnen, eller alltså en årskull så att säga.

• jeng

Iya,
    Jag har massa flytningat. De har börjat bli sådär vattniga nu också... Så där så det känns som man kissar på sig. Det tillsammans med en rejält känslig blåsa gör ju nästan att man blir inkontinent... Yep jag älskar att vara gravid... (inte)

Licence,
    Ja, min kusindotter är född på nyårsafton. Så jag är ju van att vi har det omkring oss redan så att säga. Dock så hoppas jag att man kan undvika att föda just på julafton, eller dagen innan och efter, då vi också firar jul. Så att de får en egen dag ändå menar jag!

• jeng

Licens To Kiss skrev 2009-11-03 21:46:17 följande:

Jaa, men julafton blir de inte för dig *hoppas*
    Nääää, nu lutar det ju åt att det blir mer åt lucia! Det är helt ok för mig!
  • jeng

Sirling,
    Sist var man ju så uppe i graviditeten osv... Då ville man ha ut bebisen. Den här gången hade jag gärna gått över tiden, om jag lixom visste att jag skulle göra det... Hade gärna hunnit göra mer i huset osv. Ja OM jag hade mått bättre menar jag! Nu mår man så pest så att man bara vill att det ska ta slut snart

Dom kommer när dom kommer, det är så det är! En liten glädje är att om man har det riktigt jobbigt så verkar kroppen förstå det och inte gå så mkt över tiden!

• jeng

Underbara ungar,
    HAHAHA!! Men dewt är ju inte din mammas fel lixom utan hur föräldrarna har brytt sig! Jag kommer absolut se till att skilja på födelsedag och julklapp osv oavsett om det skulle bli på julafton. Då blir det födelsedagskalas med tårta och klappar i vanligt papper först, och sen julafton på riktigt så att säga! För sånt där skulle jag också hata verkligen. Jag tycker det är viktigt att man inte ska bli bortglömd! Jag tänker mer på det praktiska i att vi alltid firar jul i 3 dagar och på absolut minst 3 ställen (förra året var det 7 ställen) och att man i det farandet kan tappa bort ett födelsedagsfirande... Så just de dagarna skulle jag gärna klara mig ifrån. Annars tycker jag faktiskt det kvittar.

Vad gäller det här med skola osv. Om man märker att barnet ligger lite efter i inlärningen (det kan ju barn som föds i augusti också göra!!) så kan man ju välja att börja skolan ett år senare. Iaf så har den möjligheten funnits tex när min kusindotter skulle börja skolan (född på nyårsafton som sagt)... Visst, man kan väl inte bara välja och vraka, men om barnet inte är redo så löser det sig ju!

Atrocious,
    Ja, jag förstår dig! Man vill ju inte bli bortglömd. Födelsedagen är ju liak viktig även om den ligger vid jul! Som sagt jag är ju van i släkten att vfi ser hur det är med min kusindotter. Hon får ett riktigt firande och folk tar sig tid trots att det är nyårsafton osv. Och jag ser ju inte heller problemet att npn av oss inte skulle ha råd med både julklappar och födelsedagspresenter. Alltså det är ju mycket som påverkar, så det förstår jag helt fullt! Kul att höra hur ni andra resonerar!

• jeng

Annaomasse,
    Precis!
    Jag tror det viktiga är att man som förälder är tydlig med att barnen ska få sin dag och sitt kalas oavsett när det är! Sedan löser det sig ju! Vad fasen det är ju ändå rätt löjliga grejer vi pratar om här, när man har sin födelsedag lixom...

• jeng

Iya,
    Oj herregud! 5000 kr på julklappar... Ja, alltså det skulle väl vi kunna lägga också om det var nåt som han ville ha eller som vi ville köpa som kostade så mkt. men lixom inte 20 paket bara för att lixom!

Julklappar tyker jag är skoj. Men nu kör vi ju julklappsleken, köper 3 julklappar var och sen leker lek med det. Jag gillar absolut inte leken, men i år just är det skönt att det är lätt att köpa julklapparna iaf!! Sedan köper jag ju alltid nånting till maken, och så blir det ju till barnen i år också då! jag har ännu inga funderingar ens, det känns så avlägset med julen! kanske dags att börja tänka på det!

Ellen,
    Lycka till, håller tummarna att det lägger sig snabbt så ni får komma hem igen!!

• jeng

Annaomasse,
    Nej det är klart att det är viktigt för barnen! Det tycker jag absolut! Men samtidigt så finns det ju viktigare saker för barnen också!.. Och för oss vuxna så finns det ju absolut viktigare saker att fokusera på än NÄR våra barn föds. Tex att de föds friska och glada och att man som mamma klarar förlossningen bra!

Det absolut bästa för att hålal socret nere är ju att äta ofta. Annars är det ju slöa kolhydrater som gäller. men ska man undvika höga värden på ett prov om några timmar kanske du ska ta nåt riktigt sött nu, så det hinner sjunka igen! hihihi...

• jeng

Annaomasse,
    Nej precis, jag förstod vad du menade! Men bra att reda ut att vi inte är tjuriga på varandra!

Första barnet blev vi gravida på första ÄL, den här gången har vi ju kört oskyddat sen pojken kom i aug, och blev gravida i mars/april eller när det nu var. Mensen kom direkt efter förlossningen typ så jag tror bara kroppen behövde bli redo helt enkelt!

Frågade de vad du ätit och du sa att du inte ätit någpot? ISåfall förklarar det ju att de tyckte det var högt. De ser gärna att det ligger under 5 har jag för mig. Oavsett om man har ätit eller inte. jag ligger ju hela tiden i närheten av 8, vilket är gränsen för utredning här...

Johannajois,
    Jovisst. Men även en fibermacka kan höja blodsockret kraftigt om man inte ätit på länge tex. Jag äter inte extremdålig mat, men ligger konstant på ett högt blodsocker, för att jag är van att äta kolhydratfritt som ickegravid. Så det är ju mycket som påverkar.

Iiiihhhh... Det snöar ute! Inte så att det lägger sig nåt på backen men ändå! Hihihi!! *Snart kommer bebis, snart kommer bebis, snart kommer jul och vinter och glitter och ljus och julmusik!!!! hihihihihiiiii*

Svar på tråden BF Januari :-) del 3