• jeng

BF Januari :-) del 3

Sansad,
    Fy och blä för glukosbelastningen! Antar att det tar mitt socker imorrn igen så vi får väl se. Om hon ändå ska undersöka så allt är bra med bebisen så hoppas jag att hon gör en tillväxtkoll!
    Hihi 33 i v 28, ja det är ju en mage som ser ut att vara "färdig" Jag tycker mina 31 i v 31 var aaaalldeles tillräckligt

Annaomasse,
    Att ha sjukvård som man litar på är ju extra viktigt i er situation! Skillnad om man åker in med halsfluss eller en bruten arm nån gång då och då, då kan man lättare acceptera att en läkare eller sköterska är dålig. Även om det såklart inte är bra då heller..... Jag är inte alls direkt nöjd med vården här i stan, längtar hem av den anledningen så fort något är galet. Men det handlar ju mer om vårdcentraler och hur de fungerar. Mödravården tycker jag är helt ok.

• jeng
    Litenkatt skrev 2009-11-02 19:15:58 följande:
    nån mer som börjar bli extremt kissnödig ofta efter vecka 30? springer till toan hela tiden och har lite svårt att gå normalt när jag e kissnödig, känns helskumt.
    Ja jag känner mig näst intill inkontinent, så det är väl bara att räcka upp handen! Jag kan gå och kissa och sen 5 sekunder efteråt så känns det som det bara ska rinna ut om jag inte rusar tillbaka till toa. så kommer det 2 droppar till lixom... Det blev bättre ett tag, och sedan fick jag ju veta att bebisen fixerat sig. Men nu känns det som det blivit sämre igen. V 33 nu.
  • jeng

Jag har drömt inatt att jag blir inlagd efter besöket idag... Hoppas att det bara är inbillning!! 1.5 timma tills jag ska vara där iaf!

• jeng

Shininganne,
    Har hört det också att vissa regioner inte vaccinerar gravida innan v 30 eller liknande. Vet inte om det beror på att man tagit ställning till att man inte vill ta risken, eller omd et helt enkelt är så att innan v 30 så är man inte direkt utsatt, iom att lungorna inte är så ihoptränga ännu!

Hörde nu att det tydligen tar 2 veckor innan vaccinet ens börjar verka när man väl tagit det... Lovar att jag redan har haft influensan, eller att jag vaccinerar mig och så får jag skiten ändå...

License,
    Jag vill gärna ha vattenavgång som start, som jag hade sist! Dock hoppas jag på effektivare värkar den här gången, eller snarare tätare värkar.... Eller att de tar mig på allvar när jag åker in och säger att jag inte vill åka hem igen, istället för att komma med sitt jävla "ta en alvedon och sov"...

• jeng

Nu tänker jag vara ego och deppa lite!!! Och jag vet att jag är dum i huvet som deppar. Har nämligen just varit på sjukhuset och fått veta att allt ser så bra ut så, och tappen är inte det minsta lilla påverkad av förvärkarna bla bla bla... För mig betyder det bara att jag får gå i minst 2 månader till och ha ont och inte känna att man får tillräckligt med luft när jag andas...

Som toppen på isberget så är jag nu sjukskriven heltid i 3 veckor för säkerhets skull, för då anser de att det är ok om bebisen kommer...

• jeng

Underbara ungar,
    Skönt att de kollar upp det, men jobbigt för man blir ju lite skrämd när de hittar nåt de vill dubbelkolla sådär...

Tänkte först att "åhh vi ligger ju lika i vikt" sen slog det mig att näää, jag ligger på 90 nu jag!!!! *blä* jaja uppgången är ju ungefär densamma iaf då

nu är jag nyvaccinerat. har precis bara kört hem och har redan ont i armen och huvudvärk...
    lovar att jag får ännu mer biverkningar, som toppen på kakan att jag nu ska inleda min heltidssjukskrivning med att vara ensam hemma med pojken i 3 dagar/nätter medan maken är på jobbkonferens...

• jeng

Underbara ungar,
    HAHAHAHA! Säg inte det. Jag gick upp drygt 30 kg på mina sista 3 månader förra graviditeten!

• jeng

Underbara ungar,
    Jag säger bara GI, eller helst helt kolhydratfritt!

• jeng

Jag ska vara lite positiv idag också och säga att jag får ju troligtvis tillväxt-UL 8 dec. Efter det blir det antingen igångsättning eller svepning kanske, så förhoppningsvis så betyder ju det att jag inte behöver gå riktigt fulltid, och att jag slipper bb på julafton! Och 8 dec det är ju trots allt bara en dryg vecka efter 1a advent som jag ju sa att jag ville ha ut ungen på! Så duktigt av mig att samla kraft och vara positiv!

• jeng

Underbara ungar skrev 2009-11-03 15:33:13 följande:

Kalas att du lyckades va positiv en stund Nu kan du andas ut igen o bli hormonig Det är såååå najs att va gravid...
    hihihi
Svar på tråden BF Januari :-) del 3