-
Ja! Skönt att få träffa en riktigt bra läkare nu!! Nu håller vi tummarna att han är bra på torsdag, för på fredag ska vi ha släktmiddag och om han är dålig fortfarande då så måste vi istället till läkaren...trollmamma76 skrev 2009-11-09 19:03:59 följande:Stackarn hoppas han blir bra snart igen..
-
AtroCious,
Jag tycker också det är svårt med kryckorna! Har aldrig gått på kryckor förut mer än man har stöttat sådär efter en stukning eller så... Nu när jag är hemma och vilar mer så klarar jag mig dock ofta utan kryckorna! Rör mig ju bara korta sträckor osv... Förut behövde jag ju ha kryckorna för att ta mig från soffan till toan lixom, och det är jag glad att jag slipper nu!!
Ja, ryggvärken, det var det jag menade kan vara träningsvärk efter kraftiga förvärkar!! Jag märker samma själv. Dels tqr det ju i ryggen mer när jag har förvärkarna nu, men ryggontet fortsätter. Det har ju med att göra att ryggen är mer utsatt nu med stor mage osv!
Hhihihi, jag är som du, öka på lite nu då så det kan bli igångsättning vettja! -
Det här är hans 4e inflammation! Och en här gången hjälpte ju inte kåvepeninet. Det harhj'lpt de andra gångerna men då har inte trumhinnan varit sprucken heller. Han är i risk för att bli öronbarn, vi har det i släkten, så vi har ju lite extra koll på hans öron. Därför suger det när man träffar läkare som till och med MISSAR arr trumhinnan är sprucken!trollmamma76 skrev 2009-11-09 19:15:48 följande:Har han haft det ofta eller får han det så fort han blir sjuk?
Får han det igen snart nu så blir det troligtvis aktuellt att operera in rör. Men vi får väl se.... Verkar som att öroninflammationerna kommer så fort han får en rejäl förkylning! -
Atrocious,
jag tror att en förlossning kan bli bra eller dålig oavsett om man blir igångsatt eller det sker naturligt! Så jag försöker att inte oroa mig för det. Förlossningen är trots allt övergående!
Ja, min sjukgymnast har konstaterat ischias samt nån konstig muskelsmärta på min ena höft... Det som jag tror är fogsmärtorm, fast det egentligen inte kommer dirket från fogen utan fogen påverkar musklerna och nerverna somk i sin tur gör ont. Kanske är nåt liknande för dig då! Det gör ju snoront och kommer och går som det vill, inget jag kan göra för att styra över det, förutom försöka vila... -
trollmamma,
fick han rör då alltså?
jag hoppas att man tar det på allvar och ingriper om det fortsätter så här. skitirriterad nu att vi åkte till en läkare som trots att det rinner i örat bara rycker på axlarna, tar en jättesnabb titt typ 3 sekunder och säger att nej jag ser inget... fan alltså nu har han ju gått med det där i 2 veckor drygt redan!! så synd om honom.
litenkatt,
det är ju omöjligt att säga, men dock så kan man faktiskt nästan känna på sig att det börjar närma sig. kroppen känns annorlunda... men det är svårt att förklara, och man kan ju ha fel lixom.
sist hade jag sagt 28 juli kommer han, ända från start. ingen trodde på mig för det var ju så långt innan. den 28 juli mycket riktigt satte det igång med rejäla förvärkar och de konstaterade på fl att det inte var långt kvar! -
Atrocious,
Ja min förlossning verkar ju itne så utdragen om man ser till tiderna på ett papper så att säga, vattnet gick vid 6 och han var ute ett knappt dygn senare. Men jag hade ju kraftiga värkar under många timmar som inte gjorde nån som helst nytta, och den perioden var ett hell... Så jag behövde ju istället värkstimulerande (som man ju får vid igångsättning) för att det inte skulle bli långdraget... jaja... Sedan när jag väl hade öppnat mig så gick det snabbt! Öppnade mig snabbt som tusan också!
Som sagt, oavsett om det startar med gel eller vattenavgång eller på naturlig väg så vet man ju inte vad man har att vänta sig! Så det gäller ju att vara förberedd på allt! Den här gången är jag iaf mer förväntansfull än skraj som jag var sist, för nu vet jag hur det ska kännas och jag vet vad jag kan be om och när jag kan säga till. Kan stå på mig mer än jag gjorde sist, vilket troligtvis gör att jag kommer få en bättre upplevelse den här gången!
Licence,
Här har de inför förbud för alla utom partner. Det gäller både förlossning och BB. Jag anser att det är fullkomligt idiotiskt om de förbjuder stödperson vid förlossningen, så det tror jag inte att de kan mena!! Däremot skulle de ju kunna kräva att man har vaccinerat sig eller nåt sånt, om man nu har haft möjlighet att hinna göra det! Jag skulle ringa och kolla... Står inget om att partnern inte får följa med på mitt tillväxt-UL heller tex... Men jag måste dubbelkolla hur det ser ut, för de kan ju utgå från att det är samma regler som på mvc. Men hittills har partner fått följa med på UL här. -
Trollmamma,
Ja vad skönt! Min kusin var öronbarn, men man väntade alldeles för länge med nogra kontroller och operation, så hon fick hela trumhinnan förstörd, har ju i princip ingen hörsel på ena örat och problem såklart som man får då man inte har trumhinna ordentligt! Så därför ser jag till att vara noga nu med att åka in så fårt vi misstänker inflammation. Och förhoppningsvis så kan vi få operera ganska tidigt om det håller i sig! maken går omkring här hemma och undrar om öronbarn är ett vedertaget uttryck och om det står med i saol! Han har aldrig hört så många personer använda det som ett vedertaget begrepp som nu på sista tiden!
Annaomasse,
Ja vi håller tummarna för att den här kuren hjälper! Dessutom så smakade den tydligen mkt bättre och var därför lättare att få i honom!
Grattis till sjukskrivningen, det behövde du! Avis är jag att du fick så lång sjukskrivning, men det kanske beror på att du har så sent bf! Jag fick ju bara till 8 dec, men iofs så förlänger de ju om inte bebisen har kommit ut. Det är samma dag som jag har min tillväxtkoll, så förhoppningsvis kan vi ta det vid samma besök. -
väntar4an,
Här får man ta emot besök i besökshallen, men är ombedd att vara restriktiv med antalet besökare trots allt, och såklart tänka på smittorisken. Men jag tror att de utgår från att man som nybliven mamma själv inser att man inte vill riskera smitta sin bebis, och att man alltså löser problemet på egen hand!
Rosen,
Jag är vaccinerad, likaså maken. Vi kommer också vaccinera pojken (15 månader) så fort de kommer ut med hur man ska gå tillväga med det! -
ny magbild i galleriet, och bilder från leos lekland i bloggen www.teddy.nu/blog
-
Underbara ungar,
HAHAHA!! Vadååååå menar du??? Gillar du inte 70tal?? Inte bytt tapet i det där huset sedan det byggdes! Nej tack, bort bort bort!
Hannaonicko,
Man blir inte sjuk som biverkning av vaccinet! Inte mer än "vanligt" av en spruta eller vaccination. Får man problem så beror det på att man är känslig mot sjukdomen! Det innebär att hade man fått sjukdomen på riktigt så hade det varit mångfalt värre! Det är en väldigt liten sjukdomsdos man får, och det är ju avdödat så man inte smittar. Det gör ju att man som förälder iaf kan ta hand om sitt barn om det blir sjukt av vaccinet, utan att risker aatt själv bli sjuk. Ja för det är ju inte så skoj att sköta om nån annan om man själv är däckad menar jag! Nej, det är inget jag oroar mig för. Blir man sjuk av vaccinet så tycker jag snarare man ska vara tacksam att man tagit det, så man slapp den riktiga sjukan.
Sedan finns absolut inget som säger att det var vaccinet man blev sjuk av egentligen. Man kan ju fortfarande bli smittad av influensan, och nu när den går så kan det ju likagärna vara så att man fick både vaccinet OCH den riktiga sjukan tillsammans, och då är klart, då blir man ju lika sjuk som om man hade fått influensan...