BF Januari :-) del 3
Tur att hon snittades, det hade ju kunnat gå precis hur illa som helst annars.
Jag va faktiskt o tittade på en gördel idag. Det ska ju va bra för magen efter förlossningen. Hjälper till att hålla ihop o trycka in magen så magmusklerna får en chans att komma tillbaka.
Gudars va dyra dom är bara.... 650 kr! Ska nog önska mig en sån i julklapp eller nått!
Hur livliga bebisar har ni?
Bulan h*n kör runt så det gör ont ibland o buffas o bökas i ett, i ett... Den är nog vaken mer under ett dygn än vad den sover. Sist jag va inne på förlossningen o låg med ctg:n så "räknade" maskinen ut att jag har ca 88 fosterrörelser/timme. Det tycker jag låter som otroligt mycket.
Vaknade vid 6 i morse av världens hostattack... Hostade så jag knappt fick luft. Vår tös, Enya 2 år, blev jätteledsen när jag bara hostade. Hon föjde gråtandes med mig ner i köket o stod sen o höll mig krampaktigt i benet.
Nu har det lugnat ner sig, har fått förbannat ont i huvudet bara av denna hosta.
Vet inte om jag ska ringa vc... Känns lite överilat nu, men i morse kändes det verkligen befogat. Gjorde ont från halsen o ner i luftvägen till hö. lunga... Men som sagt, nu är det lugnt.
Får man ta Bislovon (receptfri hostmedicin) som gravid?? Det står inget på flaskan...