Inlägg från: Underbara ungar |Visa alla inlägg
  • Underbara ungar

BF Januari :-) del 3

Hedebris skrev 2009-11-10 19:26:41 följande:
    har varit på andra ul idag.sofiehedebris.blogg.se/har lagt in två 3D bilder
    Najs
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Underbara ungar
    Theannapanna skrev 2009-11-10 20:05:16 följande:
    Oooo när ska papper vara inne om fp? Har glömt sånt... Glömde få mitt moderskapsintyg eller vad det heter i onsdags... Bebis har knappt gett sig till känna alls idag. Några små pickar då o då men med väldigt långa mellanrum kommer hon inte igång under natten ringer jag fl i morgon bitti. BM sa att man inte ska vänta länge om det känns annorlunda o jag ger henne tills i morgon... Har ätit allt möjligt, druckit massor av saker, vilat... ska snart lägga mig ner i min sprillans nya soffa dock o se om det ger avslappning nog att få fart på henne...
    Ingen aning... På mitt jobb vill dom att man ansöker om f-ledigt minst 3 månader innan man är beräknad.
    F-kassan kan nog vänta Har för mig att det går bra o lämna in det i princip när som. Typ en vecka innan eller två månader efter bf. Det är upp till var och en... Men lämnar man in sent så får man kanske räkna med att det kan ta lite tid o få ersättningen också.
  • Underbara ungar

69 dagar kvar till BF Det går snabbt utför, men ändå så låååååångsamt!

Annaomasse; Hur gick det i natt?

• Underbara ungar
    Theannapanna skrev 2009-11-11 08:10:46 följande:
    Tackar för omtanken!!!!I natt har det vart precis lika stilla som hela dagen igår men nu tror jag hon börjar vakna till... skall avvakta en timme eller så innan jag lyfter luren för nu har jag ändå kännt lite saker.BM har ju noga påpekat att om man bara anser att det avviker åt det mindre hållet med rörelserna ska man vara uppmärksam o igår gick det timmar utan att jag ens kände att jag hade ngt levande i magen, det har aldrig hänt. Men hon kan ju ha vänt sig eller så... Men som sagt, ger det en timme till sen måste jag iaf ringa o kolla. Det är ändå 4-5 mil till sjukhuset som gör UL o jag vill helst inte ut o åka idag...Ja, det går ju åt rätt håll med dagarna iaf! Jag har 81 kvar eller nåt...Jucea - hur har din natt varit med alla förvärkar?
    Man ska höra av sig om fosterrörelserna drastiskt minskar också. Så du gör helt rätt som ringer in. Har du tur så har dom det lugnt på förlossningen så du kan komma in direkt!
  • Underbara ungar

Någon mer än jag som är så förbenat trött på o behöva försvara mig för att både jag o barnen ska vaccineras??
    Dagligen så är det nån som hoppar på en... Börjar bli mer än lovligt trött på det.
    Det är ju upp till var och en hur man gör med vaccinet och JAG har ju gjort MITT val!
    Eller hur?

• Underbara ungar
    LilaRos skrev 2009-11-11 12:01:42 följande:
    Man vill ju inte få påhopp för valet man gjort ang vaccineringen.Här ska varken jag eller sambon vaccineras.. Folk tycker illa om det med.
    Ja, precis.
    Det är ju lika illa vilket man väljer liksom.
    Fattar inte hur det kan ha blivit så "delat" och att man står o mer eller mindre gapar o skriker på varandra i båda läger.
    Det är illa...
  • Underbara ungar
    Licens To Kiss skrev 2009-11-11 12:03:37 följande:
    Hur ska ni göra? Fan jag känner att står vid ett vägskäl. Kan jag stå för konsekvenserna på biverkningar av vaccin och kan jag stå för konsekvenserna att inte vaccinera? Jag bävar verkligen för de här och största tankeverksamheten går till hur tusan jag ska göra. Känns som de här har stigit mig över huvet. De ryker och de ryker massor. Suck!
    Jag är vaccinerad sen 3 veckor tillbaka, min son fick sin första dos idag.
    Min make får sin spruta v 49 och då ska även grabben få sin andra.

Som läget är nu så får inte 2 åringen nån spruta. Det ska ju ändras i nån föreskrift först o det kan ju ta hur lång tid som helst.
  • Underbara ungar
    Licens To Kiss skrev 2009-11-11 12:18:45 följande:
    Cancerceller och grejer i vaccinet och vi som har cancersjukdom i släkten.
    Det har vi också... VÄLDIGT nära dessutom, men sånt får man bortse ifrån.

Det va ju ett himla snack om kvicksilvret också, men det är ju mindre kvicksilver i sprutan än vad du stoppar i dig varje vecka i din vanliga mat.

Men du ska göra som DU vill, inte vad alla andra vill!
  • Underbara ungar
    Licens To Kiss skrev 2009-11-11 12:28:27 följande:
    Jag tänker på dottern. Skulle inte greja att hon gick ifrån mig och ännu mindre pga beslut som jag har tagit åt henne gällande om hon ska råka ut för influensan (tror hon redan har haft den) eller vaccinera och ta de därifrån. Jag kan inte svara för hennes skull hur tusan hon ska göra. Jag kan ta beslut åt henne annars som förälder men när det handlar om att välja mellan pest eller kolera då viker jag undan.
    Jag känner igen mig... Jag tvekade med att vaccinera Axel in  i det längsta, men sen övervägde jag liksom fördelar/nackdelar o kom fram till att en vaccination nog va bättre än att strunta i det.
  • Underbara ungar

Jag är ganska övertygad om att vår bula kommer någon gång mellan 10 och 14 januari

Svar på tråden BF Januari :-) del 3