Inlägg från: Underbara ungar |Visa alla inlägg
  • Underbara ungar

BF Januari :-) del 3

trollmamma76 skrev 2009-11-09 14:29:47 följande:
    .Mamma blev jätte dålig hon hade ont över allt högfeber,torrhosta,ont i halsen matt i kroppen var hemma 2 veckor.
    Om man bortser från hög feber så är det precis så jag mår nu, som din mamma gjorde när hon va sjuk... Och då är jag vaccinerad o har så varit i tre veckor!
    Skumt... Ja, ja.. Har blivit smittad av mina barn kan jag lova
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Underbara ungar
    Rosen123 skrev 2009-11-09 22:20:10 följande:
    Hej!Är det många av er som är gravida som tagit influensavaccinet redan?Ska bestämma mig till onsdag om hur jag skall göra.Kan vara skönt att höra om många valt att ta det, men för att man skall känna sig tryggare själv.
    Jag fick min första spruta för tre veckor sedan, ska in till mvc imorgon o få dos nr 2 och då ska även min son vaccineras. OM där finns vaccin... Det har varit slut sedan förra veckan!

Jag fick ont i armen efter sticket, det började några timmar efter jag fått sprutan o va som värst ett dygn efter. Sen fick jag även lite huvusvärk, men det gick att bota med två panodil

Om du inte tar sprutan för din egen del, så ta den för att skydda andra.
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-09 22:51:45 följande:
    ny magbild i galleriet, och bilder från leos lekland i bloggen www.teddy.nu/blog
    Vilken underbart SÖT liten kille

Kan inte säga det samma om tapeten i erat hus Hujeda mig...
  • Underbara ungar
    BubbelGuppie skrev 2009-11-10 07:27:20 följande:
    men man ska ju inte ha nån dos 2.. eller tillgör du de få riskgrupperna som var tvungen att ta 2??
    Det är tydligen olika mellan landstingen, vilket jag tycker är vansinningt... Det är ju samma sjukvård, eller??
    Hur som haver, här i Västra Götalandsregionen är det fortfarande två doser som gäller. Så jag får väl ta två st

Är det så att de vaccinerar barn under tre så får jag veta det i morgon... Ska ju vaccinera min 4 åring då!
  • Underbara ungar
    väntar4an 2010 skrev 2009-11-10 08:09:30 följande:
    såg ingen magbild men mycket fina lekbilder =)
    Magarna är i hennes galleri här på fl, under "starka bilder"
  • Underbara ungar
    BubbelGuppie skrev 2009-11-10 10:01:47 följande:
    nej jag bor i göteborg och det är bara en dos som man ska ha som gravid
    Så säger dom inte här i Skara
    Jag blir knäpp... Ja, ja, jag får väl pallra mig dit i morgon o så får vi se vad dom säger.
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-10 10:05:08 följande:
    Underbara ungar,HAHAHA!! Vadååååå menar du??? Gillar du inte 70tal?? Inte bytt tapet i det där huset sedan det byggdes! Nej tack, bort bort bort!
    Neee, den va inte så snygg
    Inne i våra garderober sitter det nån hemsk tapet från 60-70 talet också och det gäller i ALLA garderober. BLÄ!!!
  • Underbara ungar

Barnmorskan från mvc ringde nu strax innan lunch o  berättade att jag inte behövde komma in i morgon Rätt skönt
    Jag ska ju dit iaf o vaccinera Axel, sen blir det mutfika på stan för att han varit duktig o tagit sprutan!

• Underbara ungar
    Theannapanna skrev 2009-11-10 15:06:37 följande:
    Vad var det man skulle göra för att försöka väcka bebisen i magen??? Drick kallt vatten... o sen??Det är sjukt stilla... eller är det för att jag inte brukar vara stilla denna tiden på dagen själv så jag vet om hon sover eller ej då... Lite orolig blir jag faktiskt...
    Ett stort glas kallt vatten, lägga sig ner o "vila" och buffa på magen. Det är vad jag kommer på så här på rak arm.
  • Underbara ungar
    jeng skrev 2009-11-10 16:42:45 följande:
    Jahapp, nyss hemkommen från mitt bm-besök. Sockret var högt, och järnet var för lågt... Så det börjar ju kanonbra... Sen säger jag till BM att han har varit slö, men iaf svarat på att jag provocerar honom, så jag vet att han lever lixom. Hon säger direkt att vi måste göra ctg. Sen berättar jag om den här "magknipen" som jag har haft i nedre delen av livmodern. Det har ju kommit korta stunder, men idag höll det i sig i flera timmar, och när jag skulle upp till bm så kunde jag ju knappt gå för jag ville vara dubbelböjd... Jaha, bara att ta prover för UVI osv...Sfmåttet hade satt fart, och mycket riktigt låg nu mer på en v37 än en v33... Men ctg:n såg iaf bra ut, får göra ny glukosbelastning imorrn, och så om det är högt så kanske det blir insulin då, och så kanske man får kolla på om man ska tidigarelägga tillväxtkollen...Det är verkligen lite väl mycket nu! Vi pratade massa om det också, att hur fan ska man ORKA lixom. Det handlar ju inte bara om att man ska orka hålla sig vid liv i 2 månader till, utan man ska ju orka med en förlossning också och sen orka ta hand om en bebis... Jag är ju helt slut... Hon trodde nog inte instinktivt att jag skulle gå fulltid, men hoppades att jag iaf skulle klara av några veckor till så att man slipper neo osv. Det håller jag ju fullständigt med om!! Så 2-3 veckor till, och sen kan vi hoppas att det mirakulöst skulle sätta fart då.....
    Usch, vilken dag!
    Hoppas glukosbelastningen inte visar så högt att insulin är ett måste och hoppas att du blir igångsatt efter ditt tillväxt-ul. Bebisen verkar ju kunna bli ganska stor.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3