jeng skrev 2009-11-10 16:42:45 följande:
Jahapp, nyss hemkommen från mitt
bm-besök. Sockret var högt, och järnet var för lågt... Så det börjar ju kanonbra... Sen säger jag till
BM att han har varit slö, men
iaf svarat på att jag provocerar honom, så jag vet att han lever lixom. Hon säger direkt att vi måste göra ctg. Sen berättar jag om den här "magknipen" som jag har haft i nedre delen av livmodern. Det har ju kommit korta stunder, men idag höll det i sig i flera timmar, och när jag skulle upp till
bm så kunde jag ju knappt gå för jag ville vara dubbelböjd... Jaha, bara att ta prover för UVI osv...Sfmåttet hade satt fart, och mycket riktigt låg nu mer på en v37 än en v33... Men ctg:n såg
iaf bra ut, får göra ny glukosbelastning imorrn, och så om det är högt så kanske det blir insulin då, och så kanske man får kolla på om man ska tidigarelägga tillväxtkollen...Det är verkligen lite väl mycket nu! Vi pratade massa om det också, att hur fan ska man ORKA lixom. Det handlar ju inte bara om att man ska orka hålla sig vid liv i 2 månader till, utan man ska ju orka med en förlossning också och sen orka ta hand om en bebis... Jag är ju helt slut... Hon trodde nog inte instinktivt att jag skulle gå fulltid, men hoppades att jag
iaf skulle klara av några veckor till så att man slipper neo osv. Det håller jag ju fullständigt med om!! Så 2-3 veckor till, och sen kan vi hoppas att det mirakulöst skulle sätta fart då.....
Usch, vilken dag!
Hoppas glukosbelastningen inte visar så högt att insulin är ett måste och hoppas att du blir igångsatt efter ditt tillväxt-ul. Bebisen verkar ju kunna bli ganska stor.