-
Dom glor för att du är gravid, inte för att du har bikiniLilaRos skrev 2009-10-28 16:18:28 följande:Snart ska jag åka och bada. Det ska bli så skönt!Blev faktist lite förvånad i förmidags då jag provade min bikini. Den passa helt perfekt. Var lite orolig över att underdelen skulle vara förliten nu när magen buktar ut så långt ner.Frågan är bara den egentkligen.. Kommer alla att glo på mig för att jag inte har en "gravid baddräkt"? Opassande med bikini för gravida? Såg det i nån tråd för längesedan att många tyckte det var opassande. Men varför isf?
-
En stor kram till er!Madge skrev 2009-10-28 19:58:33 följande:Åhnej, makens mormor har gått bort... Hon var gammal, men det blir ändå tomt.
-
Jag ska hålla en tumme för alla er som har tidiga förvärkar att busarna där inne vill stanna kvar ett tag till. Varje vecka räknas
-
90% klarar sig nu har jag för mig, men det känns ju bättre att föda i v 34 än i v 29 på nått visjeng skrev 2009-10-29 11:55:08 följande:Ja, men det känns ju inte alls som att bebisen är på väg ännu trots alla mina förvärkar! Dessutom är jag ju så pass långt gången nu att en bebis klarar sig bra om den föds! Så jag är inte direkt orolig. Faktiskt så kan jag tycka det är skönt med förvärkarna ibland också, inte för att värkarna i sig är sköna, utan mest för att man får känslan av att kroppen förbereder sig typ.
För o citera min egen mor; Dom kommer ut när dom är färdiga. -
Nu när jag ska dit i nästa vecka så brukar de kolla hur den ligger, men nu har jag ny bm denna grav så det är ju inte alls säkert...jeng skrev 2009-10-29 16:34:49 följande:ellen och väntar4an,kollade de inte läget på bebis??mig har de ju kollat 2 ggr, men det beror kanske på mina förvärkar osv såklart!!
-
Vi ska fira jul hemma, min mor o hennes sambo kommer hit. Vi vägrar flytta på oss när jag är höggravid!
Men det ska bli mysigt!
Längtar redan tills jag får hänga upp julgardinerna o sätta fram ljusstakarna
Granen köper vi bara några dagar innan julafton o så kläs den lillejulafton. Tradition i bägges familjer faktiskt
-
Ring o fråga. Det är ju bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite och på förlossningen är dom vana vid ALLA sorters frågorEllen 20 skrev 2009-10-30 08:07:12 följande:de här kanske är en dum fråga för någon som är omföderska då.. käms lite..Men jag fick 39graders feber i natt o nu på morgonen fick ja som typ mensvärk.. ibland går de bak i svanken o ibland inte, men "mensvärken" sitter kvar hela tiden.. jag har nu 38,6 graders feber.. borde ja åka in ellr?? kan de vara nå fel??
-
På tal om förlossningen...
Har ni fått höra några roliga historier där ifrån??
När vi skulle ha Axel så va det nån som berättade att där kommit dit en tjej som ringt på dörren och o sagt; Jag ska ha barn idag...
Barnmorskorna frågade henne om hon hade värkar eller om vattnet gått.
Nej, så va det ju inte, men hon SKULLE ha barn IDAG, det hade ul sagt.
Dom fick så snällt skicka hem henne igen med ett par förklarande ord...
Ganska roligt tycker jag Men det är/va ju synd om tjejen.
-
Ja, snacka om det!johannajois skrev 2009-10-30 12:59:26 följande:Underbara ungar skrev 2009-10-30 08:16:32 följande: Hahahah....kanske är så man ska göra..åka dit och kräva att nu ska den lille ut! Stackars tjej, gud så pinsamt!!
Jag va så inställd på att gå över att jag blev helt tagen på sängen när det kom igång tidigare -
Jag såg nått på HM för ett tag sen... Tittade inte så noga, men den va svart o räckte ner till halva låret iaf, lite kapp aktigt.johannajois skrev 2009-10-31 18:34:03 följande:Men varför gör ingen SNYGGA MAMMAJACKOR? Jag hittar aldrig någon snygg..har använt makens jacka fram till nu då den inte längre går att stänga, kallt att vara utan jacka nu! Någon som sett någon snygg jacka??
Jag kör med min skidjacka, stor o ful som stryk, men vad gör man?