Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

BF Januari :-) del 3

Hedebris skrev 2009-11-27 22:18:47 följande:
    har en klump i magen nu. en tjej som jag snackat med här på fl (vi fick barn samtidigt förra gången) skulle ha barn i feb. Men fick nu i november istället. v25. Barnet blev 9 dagar sen somnade hon in. :'-( Hon verkade hur stark och frisk som helst. Andades t o m på egen hand direkt.
    Det är så sorgligt! Det var en annan tjej med bf feb som fick sin lilla kille i v 26 eller 27 (minns inte vilket nu). Han klarade sig också en dryg vecka även om allt verkade bra till en början. {#lang_emotions_cry}
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Theannapanna skrev 2009-11-27 22:01:28 följande:
    Nu har de 1 bekräftat fall av svininfluensan på sonens dagis. Vi har vaccinationstid till på tisdag... Sen tar det ju en 10-14 dagar innan det gör ngn verkan alls...
    Vi har just avklarat vad vi tror är svinfluensan. Alla symptom stämmer och barnen i skolan och på dagis trillade dit i rasande fart. På mindre än en vecka var det 5 barn av 19 i klassen som inte var sjuka och 3 barn av 16 på dagisavdelningen.

Vi har varit hemma i två veckor, jag har ju tre småkillar som är tätt födda och de trillade dit med någon dags mellanrum. Ständig feber i över en vecka var varav de första tre/fyra med riktigt hög. Sedan har det varit ruskig torrhosta och allmäna influensasymptom.

Jag hr inte varit eller blivit sjuk men så vaccinerades jag också för ca 5 veckor  sedan nu så jag antar att jag fått mitt skydd. Grabbarna skulle vaccinerats förra veckan men lagom till dess så insjuknade de.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    anka duck skrev 2009-12-01 08:40:25 följande:
    Hej på er allihopa! Jo jag undrar om ni andra börjat handla grejjer till bebisen än? Vi har köpt lite grejjer, mest kläder å småsaker. Hur gör ni andra?? Va på tillväxtultraljud i går igen, å nu hade bebben gått upp ivikt å vägde nästan 2 kg. Allt såg jättefint ut å vi behöver inte komma tillbaka förrens ev nån av dom allra sista veckorna, skönt!!
    Jag började handla så fort fvp var klart och vi fått alla resultat. Sen kund einget stoppa mig. Nu har vi ju det mesta sedan tidigare men en ny vagn (begagnad men ny för oss) och lite kläder har det blivit. Allt annat är bara att plocka fram.

Har inte böjrat handla några praktiska saker än (blöjor, tvättlappar och dyl), det tar vi sen när det drar ihop sig. Har vi int ehandlat innan så får maken pipa in och handla sånt på väg hem från bb.
  • Asereht

Ang krämpor så blir sammandragningarna fler och fler här. De gör småont med. Kommer även när man vilar och det händer att jag vaknar på natten av att jag har en kraftig som gör lite ont. Men inget regelbundet utan mer jämt fördelat över dagen med en viss ökning på kvällen trots mestadels vila kvällstid.

Jag har också problem med att det gör ont i själva benet bredvid blygdbenet, innan för ljumsktrakten typ. Vet inte om det är en foge eller vad det är fråga om. Det gör ont vid belastning och jag har svårt att sitta en längre stund, vissa ställningar är helt omöjliga. Ligga går bra dock. Får mellan varven en brännande känsla där, det känns som om det brinner i själva skelettet liksom. Skitirriterande. Inte alls lika som jag tidigare upplevt, den foglossning jag tidigare lidit av (förra grav) satt liksom mer i blygdbenet.

Igår fick jag dessutom jordens största dallriga slemklump på pappret när jag var på toa. Slemproppsvarning, fast jag vet ju att den kan släppa bitvis och även återbildas så det lär inte betyda något. Äckligt var det däremot. *s*

• Asereht
    jeng skrev 2009-12-01 10:08:40 följande:
    Hedebris, Låter ju som att nåt kan vara på gång! Har du ringt in??? Kanske är värt att komma för en koll om du mår så dåligt så du tuppar av! De kan ju lindra med mediciner och kolla om det är på g på riktigt eller om det är något annat. Jag blir lite orolig när du säger att du mår så dåligt i värkarna, för det kan ju betyda att bebis också gör det, eller att det tex är tecken på att du har en infektion i livmodern eller liknande. Hoppas att du ringer in och kollar, troligtvis är det ju bara känslighet för värkarna, för det är ju många som får... Håller tummarna för dig!! Jag tycker också inte att du borde må så dåligt av förvärkar (även om man kan det) och vissa tolererar ju vanliga värkar mycket bättre än andra. När de kommer sådär ofta så tycker jag att det är dags för dig att ringa in och få en koll. Absolut!!!
    Håller med, tycker också det låter som det bör kollas upp och det snarast.

Alltså, värkar gör ont men man brukar inte tuppa av eller förlora krafterna själv under varkarbetet (om inte värkarbetet varit väldigt utdraget så att man av trötthet inte orkar), kroppen ska ju arbeta med värkarna inte emot. Tuppar man av eller blir skitdålig så klarar kroppen inte av att göra det den ska. Det kan ju som sagt vara så att du mår så här pga någon infektion som måste hjälpas bort.
  • Asereht
    jeng skrev 2009-12-01 10:22:08 följande:
    Underbara ungar, Då låter det ju som en del av slemmisen Vad skönt!! Känns mycket mindre oroande då!!! Asereth, Åhh slempropp hos dig också hur mycket kom det??? Det där jätteonda i ljumsken, det är precis så jag har också!!! jättekonstigt, det hade jag inte sist. jag får också från den ljumsken ilningar och typ kramper ut i låret då jag rör mig på vissa vis.... så det är nog nån sena eller nerv eller muskel i kläm.
    Ja det är rätt skum smärta faktiskt. Inge jag någonsin upplevt tidigare. Jäkligt jobbigt är det. Ibland får jag nervkläm men då i andra benet så jag tror inte det är nerv utan det sitter mer i själva skelettet. När jag får nervkläm tappar jag i princip känseln i nedre delen av benet (vad till fot). Skitäckligt om man är i rörelse. Det går att gå men det är väldigt intressant att stödja på en fot man inte känner!

Det där slemproppsliknande var liksom en hög dallrig nästan genomskinlig jello. *ha ha* För mkt och för stadigt för att vara flytning men inte tillräckligt mkt och utan blodstrimmor så det är inget som jag tror indikerar på att det skulle vara något på g. Jag har för långt kvar för det och jag har "tappat propp" tidigare och det har ändå tagit veckor innan något annat börjat hända. Den återbildas ju om den släpps bitvis.
  • Asereht
    Underbara ungar skrev 2009-12-01 10:34:40 följande:
    Ditt nervklämm låter lite som ichias faktiskt. Min far hade det o hela hans högerben "somnade" från skinka till lilltå.
    Somnade med myrkryp? Eller bara försvann liksom? Det kanske du inte vet. Men nog kan det vara ischiasnerven som kommer i kläm. Det händer ibland så det är väl när lillebror slänger sig just på den nerven. *s*

Jag tappar helt känseln när det händer, förnimmer liksom vaden och foten men känner dem liksom inte när jag står på dem. Skitskum känsla verkligen. Tur att det inte händer ofta för då skulle man ju inte våga röra sig, måste ju vara väldigt lätt att göra illa sig när man inte känner av riktigt.
  • Asereht
    Licens To Kiss skrev 2009-12-01 16:18:16 följande:
    Kan ni fortfarande ha mammabyxor med mudd? Idag åkte mudden ner så fort jag drog upp mudden och byxorna åker ner med *suck dubbel suck*
    Beror nog på byxorna och mudden, jag har jättesköna mjukisar från H&M med jättemudd på och dom funkar utmärkt. Skönaste byxorna jag har. Inte snyggaste men skönaste.
  • Asereht
    Theannapanna skrev 2009-12-01 17:02:07 följande:
    Måste va samma som jag har de är heeeelt underbara säckiga saker som jag lever i nu. Drar bara på mig annat om jag ska ngn annanstans än till dagis o det är inte ofta
    *he he* Samma som här, bor i mina mjukisar och byter bara till annat om jag ska iväg. Fast till dagis kör jag faktisk mjukisarna, här ute på lantisdagis så är de flesta klädda i mjukiskläder. *s*
  • Asereht
    Licens To Kiss skrev 2009-12-02 08:27:04 följande:
    Jag har tänkt på de här med vikten. De sägs att amning gör att man går ner i vikt. Jag gick ner massor under 3 första månaderna och jag ammade 3 veckor efter förlossningen totalt. De råder att man ska fylla frysen med färdig mat. Då är frågan, är det så att man blir tjockare efter förlossningen pga allt skit man stoppar i sig och man blir rådd och göra? Jag lagade maten efter förlossningen precis som innan. Åt faktiskt mindre skräp efter. Micromat är ju känt för och vara fet och man blir inte mätt. Varför i hela friden råder "dom" att man ska fylla frysen då med sånt??
    Men när de råder en att fylla frysen med färdig mat så menar de ju mat som är färdig att ätas inte dålig mat (feta färdigprodukter).

I de bäcker jag har hemma och på mvc så ger de iaf rådet att bunkra med färdiglagad mat (göra storkok innan och frysa in) som bara är att ta fram och värma för att man ska slippa matlagnng i början då det är fullt upp ändå.

Att man går ned av ammning är lite av en myt. Alla gör faktiskt inte det. Folk pratar om att kilona rasar så fort man ammar men själv har jag aldrig gått ned ett gram under mina ammningsperioder och då har jag ändå ammat fyra barn varav tre i dryga två år var. Jag äter inte annorlunda då jag ammar mot normalt.

För en del rasar kilona när de ammar, för en del inte. Det är precis lika olika som hur mkt man går upp under grav osv.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3