BF Januari :-) del 3
Det enda är att man får ta sin jacka och gå till affärer och testa så man får en dragkedja som passar med den på jackan.
Sex är inga problem här trots lite onta fogar, lika bra att "sexa" medan man kan för sen kommer ju som sagt avslaget och efterföljande ömhet. Blir man dessutom sydd och så kan jag tänka mig att det tar ett tag innan man låter någon komma till.
Hittills har inget av mina barn vägt över 4 kg men en låg nära.
1:an 3720 g & 52 cm lång. Född på bf + 11.
2:an 3925 g & 51 cm lång. Född morgonen efter bf.
3:an 3590 g & 49 cm lång. Född på bf.
4:an 3750 g & 51 cm lång. Född 5 dgr innan bf.
Vi får se hur stor/liten lillebror kommer att vara men jag förväntar mig något i ungefär samma stil som de andra. Mitt sf mått ser lika ut som vid tidigare grav. Jag följer "min gravidkurva" om man säger så.
Lustigt är dock att jag gick upp mest i vikt med första barnet och minst med fjärde. Men ingen av dem var störst eller minst. *s* Så min viktuppgång verkar inte ha så mkt med barnets slutliga strl att göra.
Alla mina har haft strl 50 första veckan/veckorna och sedan har det blivit strl 56 i någon vecka. Sen går det fort framåt. De flesta barn tappar ju lite vikt också innan ammningen kommer igång (om man ammar). Men längden är ju som den är och det är ju främst den som bestämmer strl i det här skedet.