-
Nej, tyvärr inte. De pratade i våras om att de vill flytta länsgränsen här vid oss så Bålsta hamnar i Stockholms län istället för Uppsala. Innan allt med sjukhusen drogs igång så sa jag att händer det så flyttar jag så jag fortsätter bo i uppsala o nu kan jag säga att jag mer än någonsin står fast vid det. Så mkt som vi är på sjukhus med vår son med allt som verkligen inte verkar ha ngn ände så finns inte en chans att jag byter bort Akademiska. Vi skulle i så fall åka med allt till Astrid Lindgren o det är massor med mindre bra saker man hör om det sjukhuset hela tiden.Underbara ungar skrev 2009-11-02 12:58:31 följande:Står på aftonbladet.se om det.Inte första gången som det sjukhuset hamnat i blåsväder på kort tid!
-
Jag hade aldrig vart där innan förlossningsvisningen när jag var gravid förra gången. Men nu är det ju vårt 2a hem. Födde sonen där, bodde där 10 dgr då blindtarmen brast, bott där då sonen opererats o har annars varit där i snitt var 14.e dag sedan sonen föddes av olika anledningar o alla är helt underbara o det är rätt så lugnt o bra.... Hade det inte vart så bra hade jag nog varit ett vrak efter allt.Underbara ungar skrev 2009-11-02 13:08:51 följande:Ackis har jag bara hör positiva saker om.Min barnmorska som jag hade på mvc med Enya jobbar på ackis nu, tror hon är på förlossningen faktiskt. Kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter, nått på K typ Kerstin...
-
Där ser man, fast det finns nog säkert dem som inte upplever allt på samma sätt, personalkemi, om de lyckas med behandlingar osv.Madge skrev 2009-11-02 14:41:46 följande:Intressant att höra något positivt om Ackis, mina föräldrar bor i Uppsala och de har gjort en hel del besök på Ackis senaste åren och de är inte alls positiva. Men barn-och vuxenvården kan ju skilja sig åt en del. Och det är ju viktigast att barnen har det bra.
Fast jag behandlades inte på barnsjukhuset då blindtarmen brast o med allt annat efter det för mig var inte heller där så jag har varit på flera delar av stället.
Kan vara positivt att höra dem som tycker det är negativt också...Jag är inte efter vecka 30 än o jag är redan där... herregud vad det tränger på hela tiden. Direkt jag blir minsta kissnödig får jag dessutom jordens sammandragningar.Litenkatt skrev 2009-11-02 19:15:58 följande:nån mer som börjar bli extremt kissnödig ofta efter vecka 30? springer till toan hela tiden och har lite svårt att gå normalt när jag e kissnödig, känns helskumt.
Har precis som Jucea skriver att hon har, kan gå o kissa, resa mig upp o snart vara lika kissnödig igen men då kan jag sitta i flera minuter utan att det händer nåt...Det var det svaret jag fick också. Att de måste säga som läkemedelsverket rekommenderar.Iya Akintunde skrev 2009-11-02 21:00:53 följande:Apropå det här med svinisen så var jag hos min Bm idag och vi pratade lite om det. Och hon sa att dom MÅSTE rekomendera alla gravida att ta vaccinet men att hon ansåg att jag inte borde ta det, det var lite komiskt. Ena dagen hör man att man absolut ska ta det, andra hör man något annat. Jag har iaf tvärbestämt mig att inte ta vaccinet under min graviditet, och eftersom min son är äggallergiker ( JÄVLA SVERIGE SOM KÖPER IN SÅNT SOM ALLA INTE KAN TA!!!!) så skippar vi det där med vaccinet tills det finns mer forskning. Hos Bm var allt bra, bm såg lite fundersam ut över att jag inte gått upp ett gram på ca 10 veckor. Men eftersom allt ser normalt ut i sf-kurvan, fosterljud, och alla värden var på topp så sa hon att så länge bebisen växer så är det ingen big deal, skönt! -
På onsdag ska jag på mitt första BM-besök efter inskrivningen... först var det sent lagt i alla fall men har fått boka av pga läkarbesök för sonen så nu ska det bli skoj att höra SF mått osv. Har ju fått Bönan kollad massor med gånger så jag vet ju att hon mår bra. Är rädd för socker osv men det är som det är.
-
Min förra förlossning startade med vattenavgång. Helt klart vatten som först plaskade till när jag sov o sedan sipprade det lagomt tills sonen var ute. Ca 2 timmar efter vattenavgången startade värkarna men först 25 timmar efter var han ute - inget blod o inte ngt annat jobbigt.Licens To Kiss skrev 2009-11-03 09:33:19 följande:Är det så när man får sin förlossning startad med vattenavgång att man kan plaska i de för de var precis de dottern gjorde i drömmen. Plaskade i blod och fostervatten.
-
Ojojoj vad ni skriver. Bra att det gått bra med allas glukosbelastningar o vad skönt Jucea att du har anledningar att vara glad
Jag vill helst föda i Januari jag med. Min man är född den 25/12 o det har inte varit någon höjdare. Samtidigt vet i tusan om jag orkar gå ända till 31/12. Har fått för mig att hon kommer välja den 21/1 som ankomstdatum. Maken tror att vi går över till den 5/2... Jag är redan helt matt, har skitsvårt att andas, har ont som fan i kroppen, bölar för minsta lilla o sover inte ett skit. Hade det inte inneburit risker o sjukhusvård hade hon gärna fått komma nu.
Ska bli skoj i morgon att höra hur bönan o jag mår efter prover o hjärtljud. Hon känns ju heeela tiden nu, o stark är hon trots sin lilla kropp. Är så nyfiken på hur stor hon blivit nu då hon endast uppskattades till 716 g den 19/10 men nu ska vi nog inte på fler ultraljud. Däremot tror jag nog att jag gått upp ca 4-5 kilo nu totalt så nu kommer kilona krypande... får se vart det stannar bara.
Vaccin i morgon också... får se hur man tacklar det.
-
Jag menade så klart att jag inte vet om jag orkar vänta till 31/1... inte 31/12 - dit förutsätter jag att jag får vänta.Theannapanna skrev 2009-11-03 19:30:57 följande:Ojojoj vad ni skriver. Bra att det gått bra med allas glukosbelastningar o vad skönt Jucea att du har anledningar att vara glad Jag vill helst föda i Januari jag med. Min man är född den 25/12 o det har inte varit någon höjdare. Samtidigt vet i tusan om jag orkar gå ända till 31/12. Har fått för mig att hon kommer välja den 21/1 som ankomstdatum. Maken tror att vi går över till den 5/2... Jag är redan helt matt, har skitsvårt att andas, har ont som fan i kroppen, bölar för minsta lilla o sover inte ett skit. Hade det inte inneburit risker o sjukhusvård hade hon gärna fått komma nu.Ska bli skoj i morgon att höra hur bönan o jag mår efter prover o hjärtljud. Hon känns ju heeela tiden nu, o stark är hon trots sin lilla kropp. Är så nyfiken på hur stor hon blivit nu då hon endast uppskattades till 716 g den 19/10 men nu ska vi nog inte på fler ultraljud. Däremot tror jag nog att jag gått upp ca 4-5 kilo nu totalt så nu kommer kilona krypande... får se vart det stannar bara.Vaccin i morgon också... får se hur man tacklar det.
-
Min man är som sagt född på juldagen o han har aldrig fått en födelsedag o en julafton utan har alltid fått äta julmat o bara fått paket i julklappspapper.
Sedan vi blev tillsammans har jag varit benhård på att julafton är julafton, på juldagen gör vi tacos o bjuder över kompisar - o presentpapper på paketen är ett måste - annars får man ta nåt annat - tidningspapper eller så.
Skulle göra samma sak om jag fick barn runt jul, Daniel är ju född 9/1 o han har sitt kalas runt där men när han blir lite större ska vi ordna sommarfester också, med lite pool, grill o lek - utan att det är kalas alls så klart men bara för att kunna vara ute med kompisar o ha skoj. Får bli samma för Bönan sen...
-
Ja, det är rätt "löjliga" saker vi pratar om - för oss vuxna. Som barn (iaf när de blir liiite äldre) så upplevs det inte som löjligt tror jag... om man inte tänker sig för.jeng skrev 2009-11-04 11:20:52 följande:Iya,Oj herregud! 5000 kr på julklappar... Ja, alltså det skulle väl vi kunna lägga också om det var nåt som han ville ha eller som vi ville köpa som kostade så mkt. men lixom inte 20 paket bara för att lixom! Julklappar tyker jag är skoj. Men nu kör vi ju julklappsleken, köper 3 julklappar var och sen leker lek med det. Jag gillar absolut inte leken, men i år just är det skönt att det är lätt att köpa julklapparna iaf!! Sedan köper jag ju alltid nånting till maken, och så blir det ju till barnen i år också då! jag har ännu inga funderingar ens, det känns så avlägset med julen! kanske dags att börja tänka på det!Ellen,Lycka till, håller tummarna att det lägger sig snabbt så ni får komma hem igen!!
-
Skulle jobba hemifrån... somnade o sov i 2 timmar istället är helt vimmelkantig.
Ska äta lunch nu - o vara hos BM klockan 13.30... vad ska man undvika för att inte få världens högsta sockervärde sen? Har IIINGEN aning om det, förstår ju att godis kanske inte är det bästa att trycka...