Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Euphoria85 skrev 2009-10-21 14:01:59 följande:
    fick svar från FK idag.HP ej godkändfår väll föda mina pojkar samtidgt som jag lagar mina 700 portioner mat....känns fördjävligt
    VA??? O du väntar tvillingar... du får överklaga det!
    Annars får du gå till dr o se till att bli sjukskriven.
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    lindaha skrev 2009-10-21 14:40:42 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-10-21 13:30:14 följande: Men herregud det låter ju helt orimligt! Jag tycker verkligen att du ska överklaga och skriv ner i detalj vad du skulle få göra på arbetet om du nu blev omplacerad till de lättare uppgifterna. Att tjejen som arbetar med det nu fick beviljat hp säger ju en hel del. Idiotchef
    Är nog ingen fara att din bebis känns mindre.. Du kanske ska vara glad bara Blir nog kanske en liten vilde sen istället.
    Daniel var heeelt galen i magen men sen är han nog världens lugnaste barn sedan han kom ut. Kanske beror på hur känslig man är också så man känner...
  • Theannapanna
    Yariija skrev 2009-10-21 22:03:23 följande:
    Håller med om att det är skönt att ha dottern mera på dagis, hon verkligen älskar det och vill åka dit även på helgen, är glad att hon trivs så bra då vi precis har bytat dgis i.o.m att vi köpte hus och flyttade i Juni. Ni som har míndre barn imellan 1-2 år, förstår era att mamma har bebis i magen?
    Min son som är 1 år o 9 månader pratar massor om bebisen i min mage, han gosar med den, pussar på magen o kramar. Han säger att han skall krama den när den är ledsen sen o fattar att rummet vi gör är till bebisen men jag undrar om han fattar själva grejen med att en bebis i min mage är samma sak som bebisarna vi kollar på på bilder eller ser i centrum... Sött är det i alla fall
    Underbara ungar skrev 2009-10-22 09:05:09 följande:
    Jag ska till tippen idag o slänga inte mindre än 3 sopsäckar med leksaker... Bortskämda ungar man har! Det är samlat sen Axel föddes och har liksom bara samlats på hög även om det varit trasigt eller annat. Så igår fick jag ett ryck o sorterade bland grejerna... Jösses!! Det blir till att köpa lite nya grejer till bulan Sitter här och är lite små irriterad, fejsbuck funkar inte till belåtenhet idag Jag håller ju på på den där himlans farmen o kommer inte in!
    Måste ni slänga allt? Finns inget sjukhus eller så i närheten som vill ta emot?
    Vi är ofta på sjukhus med vår son o det är itne så roliga leksaker alltid, vi har börjat ta med det vi rensat ut då vi åker nu. De skulle nog bli superglada om de fick lite extra på ert sjukhus också? Inte allt som behöver fungera ens...
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-10-22 10:23:06 följande:
    AnnaomassesirlingDet är trasiga saker, smutsiga saker, ren skit rent ut sagt. Fattar inte varför vi "sparat" det så länge Alla gosedjur och leksaker som funkar är kvar hemma.
      Ok.
    Jag bara ville tipsa annars, men då kanske det är bättre med tippen
    Jag hade aldrig tänkt på sjukhus o sådant om inte vi varit tvungna att vara där så mkt. Därför jag kom på att jag skulle skriva om det.
  • Theannapanna

Jag har 100 dagar kvar i morgon, trodde aldrig jag skulle komma dit... känns som jag ska gå omkring så här resten av mitt liv...

Har fått en ny "krämpa"... När jag sitter ett tag o sedan reser mig så domnar jag bort på ett konstigt sätt... Tex mina 20 minuter på tåget, reser mig upp o tar ett steg så blir det som när foten "somnar" men i höger skinka - ända fram längst fram i slidan... Det pirrar o känns så konstigt så jag nästan inte kan gå. Tar mellan 5-10 minuter innan det släpper o är riktigt obehagligt.

• Theannapanna

Rosen123 & EMTD - vad skönt att allt ändå såg bra ut!!!

Phili a - jag kan inte ligga på mage.... Kunde jag iofs inte innan jag blev gravid heller...

Jag tror jag börjar närma mig +2,5 kilosar nu från starten... de kommer krypande
    men så har jag ju börjat äta MASSOR också. Skulle inte göra mig nåt om jag slapp massor med kilon men de tankarna gissar jag att jag inte är ensam om.

Jag började ju jobba 50% denna veckan o körde tisdag, onsdag + torsdag kortare dagar. Jag är heeeelt slut idag, har ont som bara attan o är sååå glad över att få vilodag idag. Tror tom jag måste sova lite mer.

Har börjat fundera på julklappar... kan ju knappt gå nu så det kommer inte bli ngn julshopping i December - det kan jag lova. Finns ju internet...
    Vi bestämmer alltid vad alla ska få i förväg o sedan åker vi till ett centrum o shoppar just de sakerna o sedan kan man handla om man springer på några extra bra saker också sen. Nu kan man ju försöka hitta sakerna på nätet - frågan är bara VAD det ska bli för pinaler

• Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-10-23 08:16:30 följande:
    Jag har redan inhandlat alla julklappar. Känns så skönt att slippa vagga runt som en valross bland alla panikslagna julshoppare
    Å vad avis jag blir!! Vad är bästa julklappstipset i år?
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-10-23 08:23:23 följande:
    Ullared på söndag Sen har vi bestämt att vi inte ska köpa nått till våra föräldrar, för det blir bara att byta pengar med varandra. Men dom kommer få vars ett foto på barnen iaf, nån trisslott och en flaska vin typ. Jag har faktiskt inte hört vad "årets julklapp" är i år, förra året va det en upplevelse i alla fall.
    Vi bor 55 mil från Ullared men är dit ett par gånger per år i alla fall. Förra graviditeten var jag där första advent-helgen men nu tror jag att jag får skippa det till våren tyvärr... tror inte jag skulle fixa att gå där alls nu, orkar inte ens med Ica Jag ÄLSKAR Ullared (Gekås)... Bor ni nära?
  • Theannapanna

Just ja I dag är min "100-dagar-kvar"-dag
    Äntligen hamnar jag också på 2-siffrigt i morgon!!

• Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-10-23 08:38:44 följande:
    Vi bor lite norr om Gbg, så det blir Ullared i mitten på November Jag är nere på tvåsiffrigt idag! Men jag blev flyttad en dag på RUL så egentligen ligger jag lika med dig
    Ok. Min svärfar bor i Varberg, vi brukar åka till Gekås då vi är hos dem Skönt när man är där en vecka eller så o kan välja dag att åka på... Lyllo som bor så nära
    Mitt mecka...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3