Vad det skrivs
Fangoria skrev 2009-11-12 10:30:31 följande:Jag har 71 dagar kvar...vet faktiskt inte hur bebis ligger just nu, har väl inte bestämt sig än. Hur många av er vet vilket kön ni väntar?? Vi vill inte ta reda på i förväg, gjorde inte det med sonen heller, var så härligt att bli överraskad!!Hur många har det stämt med ang. höga och låga hjärtljud och kön?? Med sonen låg vi alltid under typ 145, denna gång har vi legat på 160 och 156. =) Vi får väl se vilken filur som är där inne...flicka eller pojke blir lika glad iallafall, bara ett friskt barn!
Vi väntar en tjej...
Förra graven - som var en kille låg fosterljuden i 130-140, nu är det uppe i 150 tror jag om jag minns rätt... vilket håll skulle det vara åt för resp. kön?
Underbara ungar skrev 2009-11-12 13:41:09 följande:
Jupp! Man får ju ett vaccinationsbevis när man tagit sprutan och det ska man bära med sig... Man vet aldrig när man behöver visa upp det.
Va!?? Till mig sa de att "ja, man får ju inget bevis på att man fått denna spruta... men det har ju vi ett om det skulle vara ngt"... Det enda papper jag såg om detta var det jag skrev under.
lille08 skrev 2009-11-12 14:37:04 följande:
Har hört av en del att barn nr 3 kan ta längre tid på sig och att förlossningen oftare blir lite jobbigare än med nr 2. Någon mer som hört nåt om detta eller är det bara "skrock"? För min del så tog det bara en halvtimma att öppna mig de sista 5 cm så jag vill helst inte att det går snabbare än så. Vi har ca 5 mil in till sjukhuset så det tar ju en liten stund att åka in också.
Jag har hört det men jag har även hört att det kan bero på att många skaffar nr 1 & 2 ganska tätt o att det sedan tar längre tid tills
3.an blir till o kvinnans kropp är mer "återställd" än mellan de första 2... Tycker det låter logiskt...
Hörde på nyheterna!
nu ringer jag BVC i möra...