TwistedSister skrev 2009-12-02 16:47:44 följande:
Jag fattar inte hur ni vet vad ni gör som inte andra föräldrar gör för barn i samma ålder, tänker på det som ni skrivit som sökt vårdbidrag för allt extra arbete och så... Hur vet man vad som är extra? Jag har väldigt dålig koll på vad andra föräldrar till sjuåringar gör, det enda jag vet som jag gör extra är att jag får klä på I, han klarar inte att hålla fokus på det så länge han kan max få på sig en strumpa halvvägs sen gör han nåt annat. Sjuåringar brukar ju klara att klä på sig själva har jag hört, men förutom det vad brukar de mer klara? Om jag frågar andra föräldrar så vet de inte, man tänker ju inte på sånt det bara är. Fick en utskällning av I's pappa också för att han inte kan klä på sig, det är tydligen jag som skämt bort honom. Lätt att dyka upp nån gång ibland och klaga Som om jag aldrig hade försökt få honom att klä på sig.
Jag håller på som bäst med detta, men jag har en tolvåring. Jag tycker också det är svårt, men gör såhär. Jag har börjat skriva ner allt som jag vet är annorlunda hos oss. När jag tar mig tid och tänker efter så blir listan lång. Jag har lyssnat på tips här och på BUP. Ta med ALLT! Glöm inte möten, läkarbesök, bup-besök, apotek, extra resor, extraslitage. Hur gör du för att få tid med allt du gör om inte om var. Tänk efter noga.
Samtidigt måste jag rikta ett stort tack för alla tips jag fått här. Pcalma och Norgessan har jag i minnet. Vet att det är fler och är ledsen att jag glömmer er.