pcalma skrev 2009-11-03 18:22:53 följande:
Vilken resa ni har gjort!! Vad tufft!! De har gjort utredning o det visade att både ägg o spermier är i toppform, men att hon inte har ägglossning. Efter hormon#grejs2 för att stimulera till det blev hon gravis, men det var utomkveds så de fick ta ena äggledaren. Sen blev hon gravis igen men det slutade likadant o de fick då ta den andra. Nu blir det
IVF o hon börjar med sprutor idag=spännande!! Förstår att du är orolig, men allra allra oftast så slutar ju en graviditet i total lycka:) Håller alla tummar o tår för dig o hoppas att du får må bra de kommande månaderna o slippa illamående o annat, så att du kan njuta av din nya tillvaro som lyckligt gravid:)
Det har varit en lång resa... den har gårr upp och ner. Jag har bloggat en del om våran resa här;
mirakelbarn.blogspot.com/ Vi som inte trodde vi kunde bli med barn pga att de inte hittade spermier hos min man. Å, jag har bara en äggledare och en äggstock som fungerar. Men mirakel kan hända. Det är helt otroligt. Vi har nog inte fattat det ordentligt än.
Din vän ser jag också har haft det tufft. Å, börjar hon idag. Önskar henne all lycka. Hoppas verkligen det går vägen för dem nu.