Inlägg från: Mirakel händer |Visa alla inlägg
  • Mirakel händer

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Ni som har mig på Facebook skriv inget om min graviditet. Vill inte att vissa människor där ska veta något förens jag har passerat vecka 12. Hoppas ni förstår.

• Mirakel händer
    mammat2 skrev 2009-11-03 17:08:15 följande:
    Ett enormt Grattis håller alla tummar att allt går vägen för er
    TACK
  • Mirakel händer
    pcalma skrev 2009-11-03 17:59:42 följande:
    Kims mamma: Åh jättegrattis!! Vag glad jag blir för er skull!!!! En av mina bästa vänner har försökt i x antal år o ska nu påbörja IVF. Mitt hjärta blev helt varmt!!! Grattis kramar i massor!!!!!!!!!!!!!
    Okej, håller tummarna för dem. Jag vet ju exakt vad de går igenom. Vi har gjort dessa försök med hjälp 1 insemination, 1 avbryten IVF, 2 fullständiga IVF/ICSI och 1 heminsemination. Så alla försök på egen hand innan utredning och efter alla försök med hjälp. Men när jag fick detta jobb som jag har nu. La vi allt på hyllan. För jag ville göra kariiär. Men nu kommer det bli ändrade planer, om allt går vägen. Men det är helt okej för oss. Tänk att jag ska bli mamma igen och min man ska bli pappa. Jag kan inte fatta det. Hoppas nu bara på att pyret får stanna kvar i min mage.
  • Mirakel händer
    pcalma skrev 2009-11-03 18:22:53 följande:
    Vilken resa ni har gjort!! Vad tufft!! De har gjort utredning o det visade att både ägg o spermier är i toppform, men att hon inte har ägglossning. Efter hormon#grejs2 för att stimulera till det blev hon gravis, men det var utomkveds så de fick ta ena äggledaren. Sen blev hon gravis igen men det slutade likadant o de fick då ta den andra. Nu blir det IVF o hon börjar med sprutor idag=spännande!! Förstår att du är orolig, men allra allra oftast så slutar ju en graviditet i total lycka:) Håller alla tummar o tår för dig o hoppas att du får må bra de kommande månaderna o slippa illamående o annat, så att du kan njuta av din nya tillvaro som lyckligt gravid:)
    Det har varit en lång resa... den har gårr upp och ner. Jag har bloggat en del om våran resa här; mirakelbarn.blogspot.com/ Vi som inte trodde vi kunde bli med barn pga att de inte hittade spermier hos min man. Å, jag har bara en äggledare och en äggstock som fungerar. Men mirakel kan hända. Det är helt otroligt. Vi har nog inte fattat det ordentligt än.

Din vän ser jag också har haft det tufft. Å, börjar hon idag. Önskar henne all lycka. Hoppas verkligen det går vägen för dem nu.
  • Mirakel händer
    pcalma skrev 2009-11-03 19:21:32 följande:
    Ja du, då är det verkligen ett mirakel!! Så underbart fantastiskt:D :)
    Det är ju det...
  • Mirakel händer
    elegi skrev 2009-11-03 19:22:45 följande:
    Kims mamma Ett stort grattis hoppas att allt går vägen (säger inget på fb) Kram
    Tack... tackar för att du inget säger på FB... jag säger till när det är aktuellt där. Det är så att jag måste ta det med chefen först och sedan brukarens familj... brukarens mamma är på FB med. De lär inte bli glada. Eftersom jag började jobba där i jan i år. Å det tar ett bra tag att introducera en nattpersonal. Å, de som har denna kompitens som jag har har inte många. Men, nu har det blivit som det har blivit.
  • Mirakel händer
    norgesessan skrev 2009-11-03 19:32:23 följande:
    Ja, trist för den familjen, men så kan man ju inte tänka...Man är ju ingen robot direkt...
    Så sant så...
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-03 19:36:09 följande:
    skummar igenom inläägen snabbt, har massa att stå i här och har vart borta hela dagen. Kommer in sen... men vad jag har förstått så är det nån som är gravid här... GRATTIS KIMS MAMMA!!!!!! Säger inget på fb heller
    Tack dig med...för att du inget säger på FB.
    pcalma skrev 2009-11-03 19:36:21 följande:
    Den ena lycka = den andres olycka. Hoppas att de ser helheten i läget o blir glada för er skull!!!
    Det är ju tyvärr så. I slut änden tror jag de kommer förstå. Detta är ju inget jag har planerat. men vårat barn är självklart välkommet nu efter all våra längtan.
  • Mirakel händer
    elegi skrev 2009-11-03 19:47:18 följande:
    Jo det är klart men det är ju inget att göra åt just nu, nu är det ju som det är och förhoppningsvis förstår dom och blir glada för er skull Kram
    Hoppas på det... Men man vet ju aldrig.
  • Mirakel händer

Idag har Kim en stor dag framför sig. Det är innebandyturnering mellan de olika särskolorna i Östergötland. Hur kul som helst tycker han. Hoppas han får en bra dag.

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig