Inlägg från: Mirakel händer |Visa alla inlägg
  • Mirakel händer

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Missade totalt att det var en ny tråd... Men nu är jag här.

• Mirakel händer

Detta med Kim håller i sig. Ringde barnmottagningen idag. Jag ska återkomma på måndag kl 9. För att säga om han är bättre. Annars blir det inställt. Det lär nog ta tid innan man får en ny tid. Tråkigt men sant. Kim är svullen än och har svårt att äta. Det han han får sig är ca 3 dl yoggi morgon och kväll, en halv korv med bröd eller en halv hamburgare. Han får sin favoritmat, för då brukar han ju kunna äta lite.

Fick även mail från hans menstor att Kim ligger efter i matte och svenskan. Men, det är ju självklart eftersom han har varit mycket sjuk nu. Han har varit sjuk i olika periopder sedan skolstarten. 31/8-8/9, 23-24/9, 6-9/10. Det är totalt 13 skoldagar. + att han har varit ledig 1 dag pga läkarbesök. Men vad ska man göra när han är infektionskänslig. Det har han blivit under de senaste åren.

• Mirakel händer
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-09 21:06:17 följande:
    Kim får krya på sig. Håller tummarna för att det ska ske under helgen... Jobbigt när han ligger efter pga sjukdom. Hoppas han blir frisk och håller sig så, så han inte blir efter mer.
    Tack...

Jag har begärt att få hem lite matte och svenska uppgifter. Så får vi se hur det kommer gå. Det är inte lätt för honom.
  • Mirakel händer

Kim mår mycket bättre nu. Så det lutar till att hans gastroskopi blir av på tisdag. Ska ringa igen som planerat på måndag till barnmottagningen. Så får vi se vad de säger om det hela.

Idag spelade han CUP i bowlingen. Han hade energi till alla 12 serier som spelades i rad.

• Mirakel händer
    norgesessan skrev 2009-10-10 21:59:08 följande:
    Oj, 12 serier? Vad kul
    Det var så först var det 12 serier, sen vart de 8 bästa lagen som gick vidare då var det 6 serier som gällde.

Kims lag kom på plats 12... det var 20 lag som var med.
  • Mirakel händer

Imorgon är det dags för Kims gastroskopi. Han är nervös. För han får ju inte äta efter kl 24 pga att han ska sövas. Så undrar han om han kan andas när de söver honom. Så är det jätte taskigt säger han att han inte får äta frukost. kl 7.30 ska vi vara där. Hoppas allt går smidigt. Men man vet ju aldrig. Återkommer om hur det går för honom imorgon när vi kommer hem igen.

• Mirakel händer

Godmorgon på er. Snart är det dags att väcka Kim. Måste sätta Emla plåster innan vi åker. Vi åker vid 7 tiden. Ucsh, vilken dag vi har framför oss.

• Mirakel händer
    mammajoanna skrev 2009-10-13 06:40:51 följande:
    Hej allihopa! Jag hoppas inte att ni tar illa upp nu för jag har själv inget barn med adhd, dock har min syster en son som jag upplever ha problem med vissa saker. Min syster håller med, men ser nog inte allt. Jag tycker synd om henne och hennes son då jag upplever att han får alldeles för mycket skäll och skrik på sig av fröknarna på dagis när han istället behöver proffessionell hjälp. Jag älskar honom över allt annat och vill att han ska få det bättre. Som det är idag får han bara skäll hela tiden och jag tror inte ens att han förstår vad han gör fel. Min fråga är: hur gamla var era barn när de fick sin diagnos?
    Kim var 5 år när vi fick komma på utredning, han var 6 år när vi fick de första diagnoserna. Å, efter nya utredningen fick han fler diagnoser vid 11 års ålder.
  • Mirakel händer
    Hemma från sjukhuset. Allt gick bra. Kim var jätte duktig när de satte kanylen, där de skulle spruta in "sovmedicinen". Uppe på IVA var han också jätte duktig. På uppvaket hade Kim lite svårt att vakna. Han sov så gott våran Kille. Men ca 9.40 fick vi komma redan till avdelningen & Kim åt två mackor & drack juice. Sen fick vi åka hem redan 10.15. Så nu är det bara att vänta på provsvaren det kan ta mellan 4-5 veckor.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig