Inlägg från: Mirakel händer |Visa alla inlägg
  • Mirakel händer

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

norgesessan skrev 2009-10-13 11:53:10 följande:
    Kimsmamma, vad skönt!!! Hoppas på bra resultat!!
    Det gör vi med... finner de inget så fortsätter utredningen. Fär något är det ju som inte är rätt med Kims mage.
  • Mirakel händer
    carita1974 skrev 2009-10-13 18:50:26 följande:
    Hej hej tjejer...Guud vad det är svårt att hålla modet uppe ibland..ibland känns livet med sönerna såååå deprimerande...dom är ju inte som andra barn...och alla dessa mammor och pappor som tycks veta hur det är att leva med 2 bokstavsbarn...när dom inte ens har egna...det tar både psykiskt och fysiskt på en...blir så arg på folk runt om som ska tycka så myckle..som det här med barnledighet...JAG BEHÖVER det för att orka..orka ta hand om alla mina 3 barn...vila upp mej och ladda batterierna...alla dessa trådar om hur dålig mamma/pappa man är om man har barnvakt etc etc....WALK A MILE IN MY SHOES...oxh säg sen samma sak...trust me...dom kommer ändra uppfattning... Usch..idag är jag på hugget och lite små ilsk...den berömda veckan på ingående och folks idiotiska kommentar...F´låt...behövde skriva av mej.... :-S
    Många kramar till dig
  • Mirakel händer
    elegi skrev 2009-10-14 19:48:13 följande:
    Uj uj uj nu har nån trapat i klaveret Någon har varit inne och kommenterat i min blogg "varför vill man ha en diagnos? Visst, barnet kan få hjälp i skolan efter en diagnos, men som det verkar så har barnet inga problem i skolan (Vad gäller adhd, att inte ha kompis hör ju inte alls ihop med adhd!!!) Om inte resursteamet ser några problem, vad är då problemet? Adhd-problematik visar sig oftast i skolan, att vara överaktiv hemma beror oftare på att de har tråkigt. Nu har ditt barn stämpeln för resten av livet och kommer knappast att få fler kompisar av det! Hur är ni gentemot barnet? Att behandla barnet som friskt gör barnet ofta friskt, för enligt min mening, som har stor erfarenhet av adhd, verkar ditt barn inte ha sjukdomen?! Hoppas att hon slipper diagnosen och att allt löser sig!!" Välkomna in att kommentera
    Har också kommenterat.
  • Mirakel händer
    elegi skrev 2009-10-14 20:20:58 följande:
    Bra tjejer gen denna någon vad den tål, låt denna någon märka att hon kommenterade i helt fel blogg och att hon är ute på riktigt hal is
    Så sant så
  • Mirakel händer
    carita1974 skrev 2009-10-19 12:25:47 följande:
    Idag känns det lite som jag behövet eXtra kramar...Vi har nu fått diagnosen...gränsen för särskola... Han har ADHD..men inslag av Aspergers..han kommer genom gå en lättare undersökning av puls...blodtryck m.m ..sen ska han äta strattera. Hoppas innerligt att det kommer hjälpa honom! Det har ju hjälpt mej....Nekar Bio pappan honom medicinen så är jag inte tvungen att lämna dit honom...och det känns skönt!Han är ju så emot cirkadinet... Mm...nu ska jag gå och äta lunch och samla mek lite och låta allt jag hört idag sjunka in...Kram till er andra
    Kramar i massor.
  • Mirakel händer

Idag är Kim hemma från skolan. Han har sovit dåligt och är jätte trött. Han har perioder med sömnstörningar. Så nu är det dags igen. Hoppas det inte håller i sig så länge. För det är jobbigt när det är så här. Kanske borde ta upp detta med läkaren på HAB.

• Mirakel händer
    mammat2 skrev 2009-10-20 13:34:34 följande:
    hej är så ledsen just nu. vet inte vad jag ska göra snart. Elias har ju bla diagnosen ADHD. men nu är det hans lillebror det gäller. S är väldigt stimmig, gapig, bråkig m.m. Nu har det gått till den gräns att varken vi föräldrar eller dagis vet vad vi ska göra. Inget hjälper. han är inte allmänt bråkig utan rejält. Elias problem är ingenting mot Simons. S har både sömnproblem och talsvårigheter. Vi går hos logoped och även BUP. Hon på BUP har kommit med förslag hur vi ska hantera olika situationer men det funkar inte. Tex prata med han när han är arg det är som att prata med en vägg. samma effekt. S gör allt för att få igång ett bråk. Springer och tetas, slår en, nyper en och funkar inte det så biter han en. Bara för att man ska bli arg och ledsen. Vi har länge misstänkt att S har en diagnos av olika anledningar men hur lång tid tar det innan utredning görs. Och hur länge är utredningen. Just nu pratar vi med en psykolog på BUP. Även dagis pratar med en psykolog ang S. Hur de ska göra för att bemöta han & klara ut olika situationer. S är hur snäll och duktig, glad när han får vara ute men så fort han ska gå in eller är inne det är då det jobbiga börjar. och värsta bråket börjar. på dagis kan han börja putta på de andra barnen pga att han vill inte gå in. Hur ska vi göra för att få en till en utredning NU. För vi orkar inte ha det så här längre. man känner sig som världens sämsta mamma just nu. Det har pratats om några kapslar i tråden. Skulle vara naturmedel kan man ge dem till en 4 åring. Är de farliga att ge ifall det inte är någon diagnos han har. Just nu bara gråter jag och ser S att jag gråter får han ännu starkare ångest än vad han redan har. S får ångest efter han har varit jobbig. Och det är nästan ännu värre Snälla kom med tips hur vi ska göra. för det här tar på hela familjen
    Kramar om i massor
  • Mirakel händer

Nästa vecka är det lov. Undrar hur det ska gå. Kim är redan uppskruvad och tycket att man inte behöver lov. För då kommer han ifrån rutinerna. Han tycker att han frökenkan jobba ändå. {#lang_emotions_wink}

Måste få Kim att förstå att vi måste ta vaccin mot svininfluensan. Han är i riskgruppen. Men han hade ändå fått den i skolan. Tänkte ta i itu med det på måndag om får till det.

Får belöna honom efteråt sen.

• Mirakel händer
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-24 14:11:14 följande:
    frodo är med uppskruvad i och med lovet... hoppas det går bra med vaccinet. Frodo står över det för vi är ingen riskgrupp.
    Okej... hade inte Kim varit i riskgruppen hade han fått tagit det ändå. Pga mitt jobb.
  • Mirakel händer
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-24 23:03:05 följande:
    Ja, det är klart. Har du ett jobb där du är utsatt så är det nog bäst att vaccinera.
    Det är ju det.

Jag jobbar som avlösare/personlig asistent till en kille på 6 år som har medicinska funktionshinder. Så alla i våran kommun som jobbar med barn ska vaccineras + deras familjer. Så på måndag blir det av. Jag och en kollega ska iväg. Hon har 4 barn och så Kim och hon och jag ska invadera mottagningen för vaccination.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig