Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Frodo har sovit hos mamma i natt och han kom hem nyss. 1 dygn har han vart bort. Nu får man för det han är helt galen här... såååå hyper och orolig. Det är han alltid när han kommer därifrån. Det går hur bra som helst när han är där och när han kommer hem lackar han ur totalt. Tur att det snart är läggdax och måndag imorgon så jag står ut...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    Karina09 skrev 2009-11-15 18:42:07 följande:
    Likadant här. Fortfarande vid 12 år. Man har gått hemma och längtat och tänker sig få ge den där bamsekramen och möter ett åskmoln som hotar att döda en. Vid andra tillfällen är han kramig och gosig. Fortfarande.
    som här... nu har han i alla fall gått och lagt sig... tack och lov. Jag ska se färdigt en film jag påbörjade här och sen ska jag mysa med sambon och lite glögg (tjuvstartar julmyset tidigt )
  • Trollet Ludenben

Här har ni skrivit massor sen jag kika in sist. Var på komet igår och när jag kom hem hade mannen satt datorn på virusscan.

Linda Ligist skrev 2009-11-16 16:58:17 följande:
    nu är ju jag rätt ny här, men har någon här läst "explosiva barn"?
    Den lånade jag på biblioteket för ett år sen. Tyckte den var så bra så nu har jag den hemma. Kikar ofta i den. Ett mycket bra redskap för de som har oflexibla och explosiva barn. Jag har fått en annan förståelse för min son efter den boken.
  • Trollet Ludenben
    Petra78 skrev 2009-11-17 09:44:07 följande:
    Halloj!!! Oj vad det skrivs, å jag läser allt men det tar lite tid när man inte varit inne på en tag ;) Idag ska vi till Bup på återgivning. Så idag får vi svar om V har ngn diagnos och vad? Är lite smått nervös samtidigt som jag har längtat till denna dagen. Så man får rätsida på allt. Ha en bra dag Alla. Kram
    håller tummarna för er idag =)
  • Trollet Ludenben
    sommarblommor skrev 2009-11-17 12:29:46 följande:
    Är det någon som har informerat föräldrar på förskola eller skola angående erat barns diagnos. Funderar på i fall man ska göra det. Ibland blir det ju så fel med kamrater att man så gärna skulle vilja förklara sig varför det blir så tokigt ibland. Mitt barn är inte ouppfostrat och vi är inga dåliga föräldrar!!!
    Vi har berättat till de närmsta när han gick på förskolan. Inte till alla, utan till vissa som jag hade ganska bra kontakt med. Jag kände lite att alla hade inte med det att göra även om jag är väldigt öppen med hans diagnoser. Om någon frågat eller det blir diskussion med någon angående mitt barn skulle jag berättat. Det där är jättesvårt och man måste nog göra vad man själv tycker är rätt. Jag tycker däremot att det är viktigt att barnen på avdelningen vet. Inte kanske nödvändigt med namn på diagnoser men att personalen förklarar för de andra barnen att Frodo kan faktiskt inte sitta still. Att han han blir lätt arg osv så att de ser honom med förståelse utan att det behöver bli nån jättegrej av det.
  • Trollet Ludenben
    Petra78 skrev 2009-11-17 16:54:17 följande:
    Nu är det klart! Adhd. så vi ska få börja med concerta. Ang att beräättta i skolan. Min sambo var på ett föräldra möte nyligen och berättade för de föräldrar i hans klass att vi går på utredning och om hans problematik och att det inte handlar om dålig uppfostran. Jag kände själv att jag skulle inte klara stå upp och berätta för alla. men så har jag en snäll sambo som gjorde det istället. Och det var många föräldrar som tyckte det var kanon. Det förklarade en hel del.
    Skönt att det är klart. Lycka till med concertabehandlingen. Vi har det till sonen och det fungerar bra. Rättare sagt så är det vår räddning. 36 mg har vi, vi började med 18 men fick öka i somras.
  • Trollet Ludenben
    TwistedSister skrev 2009-11-17 18:16:46 följande:
    Hur länge har ni alla fått vänta på utredning?
    vi fick vänta ca 3 mån, 2007. Nu ska autismdiagnosen omutredas och den har vi fått vänta med nästan 3 mån på. Vi gick genom BUP här. Hörde att BNK på östra fick jag höra har 1-2 års väntetider. Men det var nåt år sen, vet inte om det är samma idag.
  • Trollet Ludenben
    TwistedSister skrev 2009-11-17 18:50:12 följande:
    Jag vet inte vad BNK är. Vad jag har hört måste man gå genom skolhälsovården, bup hänvisar också till dem.
    BNK är barnneurologiska kliniken. Den har hand om utredningar för de som bor i västra sverige, alternativt till BUP. är det skolbarn tror jag det måste gå genom barnhälsovården först, de gör nån basutredning och därefter kommer man till tex BUP. Vi gick direkt till BUP men sonen var då bara 4 år och då verkar det vara lättare.
  • Trollet Ludenben
    TwistedSister skrev 2009-11-17 18:59:20 följande:
    Vi gick genom bvc första gången när han utreddes pga talförseningen och fick rätt snabbt komma till barnpsykolog. Skolhälsovården händer ingenting i.
    nä, skolhälsovården verkar slappa öht...
  • Trollet Ludenben
    Petra78 skrev 2009-11-17 20:07:29 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-17 18:15:50 följande: Ja vi ska börja med 18 oxå först så får vi se sen. Men du? Snälla byt bild jag tycker clowner är så otäcka ;))))
    Vi märkte jättestor skillnad när vi började med 18 men när Frodo blev storebror så blev livet väldigt jobbigt för honom så då var det motiverat att höja.
    Haha clowner är ju roliga. Den här är visserligen väldigt lömsk Från en av mina favoritfilmer
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig