ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
TwistedSister skrev 2009-11-19 23:01:55 följande:
Trollet Ludenben skrev 2009-11-19 22:46:47 följande: Vad bra att han kan sitta där! Jag tar sällan med I till affären, han blir som en flipperkula därinne, jag får ställa mig i vägen för han så springer han allt han kan åt andra hållet, springer på folk, river ner saker från hyllorna, klättrar på allt, är jag inte snabb nog att hejda honom försvinner han in på lagret, går in bakom kassorna och ber kassörskorna om pengar eller helt enkelt stoppar handen i kassan om jag inte hinner hejda honom, pillar sönder krukväxter. Medan jag försöker stå i kö smiter han alltid ut och tigger pengar till tuggummi sen när jag har packat kassen brukar han vara spårlöst försvunnen. Efter att ha letat en halvtimme får jag tillkalla vakterna ibland att hjälpa mig leta, ropa upp honom i högtalarna funkar inte alls för han kommer inte för det. Alltså av dessa anledningar, jag undviker det. Ska jag köpa mer än en sak så blir det omöjligt att hålla reda på honom också. Det är detta jag tycker är lite omoget beteende från en sjuåring. Mer som en treåring. Igen, när jag läser detta låter det mycket värre än jag upplever det till vardags men det är så det är. Jag har blivit lite avtrubbad kanske, jag orkar inte bli upprörd över att det är på det här viset längre. Mina barns pappa har aldrig barnen och mina föräldrar bor långt bort så jag har ingen barnvakt eller avlastning på något sätt, om jag skulle bli upprörd så skulle jag nog inte orka med speciellt länge.
Så blir min son när vi går på stora ICA maxi. Det går inte att han sitter själv utanför kassan där. Där är det att hålla i handen hela handlingen. Tror det blir för stort, för mycket folk och förmycket intryck. ICA Nära är så liten och inte så mycket folk. Han tar med allt, river från hyllorna eller sticker till leksaksavdelningen och börjar ta alla leksakerna. Så handsgreppet gäller. Nu har vi bestämt att eftersom vi har möjlighet att handla på fredagar på dagen då Frodo är i skolan ska vi göra det. Ingen handling under helgen så vi slipper dra honom till maxi.
Fy vad hemskt det låter att du fått tillkalla vakterna. Vi fick ringa polisen en gång så vet hur det känns när ungen är borta. Tyckte det var pinsamt att ordningsmakten fick hjälpa till att leta med.
Man blir avtrubbad som du skriver. Detta är ju normalt för oss för det är ju så vi levt under flera år. Det är ju vår vardag. När jag sitter och skriver ansökan till vårdbidrag får jag en chock. Det är helt sjukt när jag läser om vårt liv för så som det egentligen är, så upplever inte jag det för jag är så van. Det är ju vardagsmat här att man är tvungen att hålla en 7åring i handen på maxi. Helt galet egentligen...