Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

TwistedSister skrev 2009-11-17 21:59:31 följande:
    Jag måste hålla med petra clowner e läskiga, var på mc donalds för ett tag sen och den där äckliga clownen skulle komma och busa med I jag var tvungen att gå och ställa mig längre bort... gillade djungelvrålen bättre fast jag blev så himla sugen.
    hahahahaha
    norgesessan skrev 2009-11-17 22:01:00 följande:
    Tycker clownen ska bytas ut till ett lyckotroll....
    Det är en lyckoclown =)
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-11-17 22:23:36 följande:
    Jag har varit på BUP idag o träffat samtalskontakten. teamet som utreder A 3,5 år har reagerat på M 5,5 år. (de utredde henne med vid åldern) de anser att hon har för stora svårigheter för att "bara" ha adhd+bipolär o de har nu fastställt att en ny utredning ska göras med start i februari där det speciellt fokuseras på autism. Jag förstår deras tankar efter att de förklarade för mig o när jag läser om det så är det som om det var min M det handlar om. Känns jobbigt nu men blir väl bättre efter man "accepterat" att det kanske är mer än man trodde.. Lillemans utredning går "bra". Hans svårigheter är tydliga:( deppigt idag:(
    men kramar om tycker att det borde vara nog med diagnoser på M nu, jobbigt npg som det är redan för er.
  • Trollet Ludenben
    Little Ms Chatterbox skrev 2009-11-18 12:20:19 följande:
    Hej! känns skön, många som välkomnar Det där med hösten känner jag igen med sonen, han har varit väldigt deppig redan sen han var lite varje höst. Värst var det innan vi började med Omega. Kommer ihåg att jag t.o.m. tog upp det med BVC och frågade om så små barn kunde få höstdepp (3 år sen), kommer inte ihåg vad jag fick för svar men var väl typ, aaaallt är normalt. Nu när hösten närmade sig sa han att han inte tyckte om hösten och ville lägga sig under en smutsig filt tills det blev vår. Det värkte i mamma hjärtat att få höra . men tror det blev något bättre efter omställningen till vintertid (normal tid för denna familjen.)
    välkomnar med till tråden =) kul att du joinar oss, vi har ju pratats flertal gånger förut
    Lycka till med användningen av stratteran. Hoppas att ni får ut bästa möjliga av den. Vi har concerta och är nöjda med den.
  • Trollet Ludenben

Elegi: kramar till dig. Vi har det inte så som du beskriver men det låter som att ni har det hemskt jobbigt.
    Hoppas att ni kan få lite hjälp och stöd från BUP angående detta.

• Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-11-18 20:32:56 följande:
    Tack för kramar o tankar!! Alla nya...välkomna hit!! Imorgon är det utvecklingssamtal för A på dagis. Nervöst.. Han har varit uppe från ca 02 3 dagar på raken o inte sovit mer. Idag ringde dr o vi har gett honom 3 mg Melatonin ikväll. Han ska ha denna dos i 2 veckor o sen höjer vi till 4 mg om det behövs. Är förberedd på att det blir en tuff natt men hoppas att han sover.. I helgen tog han stora köskniven o jagade M med den i högsta hugg o skrek att han skulle dela henne. Nu är knivarna i sakert förvar..
    jisses, många kramar till dig!! Håller tummarna för att melatonin ska hjälpa.
  • Trollet Ludenben
    två lingon och ett blåbär skrev 2009-11-19 08:26:20 följande:
    Åh, kikar in en snabbis och känner att jag har saknat er alla i tråden jättemycket Många anledningar till att jag inte varit här inne på länge, men jag ska försöka att komma tillbaka (om jag får?) Ser att många av er har det jobbigt i höstrusket och jag tror att våra barn kanske är extra mottagliga för mörkret och det dystra. Jobbet kallar, men jag skickar iväg ett gäng kramar som räcker till er alla, så ska jag försöka kika in snart igen
    klart du får komma tillbaka... vi (jag i allafall, säkert de andra med ) saknar dig här.
    Hoppas att allt är bra mer er och att ni överlever höstrusket
  • Trollet Ludenben
    Karina09 skrev 2009-11-19 09:28:08 följande:
    Hemmadag. Har tagit två semesterdagar för att ta tag i den fruktansvärda röran i vårt hem. Ska börja med att torka bort vaniljsåsen som sonen kastade på väggarna i köket igår kväll. Om jag ligger i kanske jag hinner torka golvet i köket idag. Kanske bakar jag bullar med lillasyster som jag hämtar efter skolan. Vanliga dagar går hon på fritids. Några telefonsamtal och ärenden kanske jag också hinner.
    kramar...
  • Trollet Ludenben
    Karina09 skrev 2009-11-19 09:34:56 följande:
    Tack! Projektet kräver en dos beslutsamhet och det är skönt att vara ifred en stund.
    Ja verkligen skönt att va ifred. Frodo är i skolan och snart tar sambon med sig lilleman så jag blir ensam. Då ska jag sova. Sömn är en bristvara här just nu. lilleman äter fortfarande på nätterna, Frodo vaknar tidigt idag vid kvart över fem och samon är förkyld och snarkar så det hörs tvärs över bostadsområdet.... ,
  • Trollet Ludenben
    Minus skrev 2009-11-19 17:53:22 följande:
    Måste slänga in en fråga. Hur vanligt är det med flera diagnoser på ett barn? Har nämligen en pojke på 6,5 år som har väldigt svår adhd, men de ska ev. utreda vidare då han har svårt medmycket. Han kan inte släppas ut själv för det händer så mycket tokigt. han undviker ögonkontakt, ibland stänger han liksom av och lyssnar inte. Väldigt distanslös. Ganska flat när det gäller känslor, känns som han inte känner varken glädje eller sorg ibland. Är det någon här med barn som startat med adhd-diagnos och sen fått det utökat med mer??
    sån är min med... distanslös. Han har ADHD plus autismliknande tillstånd. Dessa diagnoser fick han 2007. Nu ska vi utreda autismdiagnosen med frågeställning aspereger.
  • Trollet Ludenben
    TwistedSister skrev 2009-11-19 18:10:21 följande:
    Vad menas med distanslös?
    inte veta skillnaden på känd och okänd person. visar ingen normal blygsel...
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig