ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
carita1974 skrev 2009-11-05 18:23:08 följande:
*Suck* Nu trasslar det sig ...igen...J går på en skola en bit bort..man måste åka buss 5-6 hållplatser för att komma till hans skola..och det finns en instans som heter elevstödet..där får man hjälp med barnen i skol åldern..och dom har skrivit ett intyg på skolskjuts åt oss...för det är jätte jobbigt att dra med sig alla 3 barnen till J´s kola varje morgon kl 7.20.Sen åka hem.Hinna vara hemma ca 30 min innan man ska lämna dom små på dagis...på efter middgen måste jag åka först till sonen och hämta han..sen till dagis och sen hem...och med 2 barn med handikapp som adhd och as...aaa..det kostar på,,,känner mej så sönderstressad på mornarna och efter middagarna..... nu till problemet...han kommer ev inte få skolskjuts..för det finns en skola nära oss..en "vanlig"...men vi valde Montessori skolan åt J då vi trodde den skulle vara bättre för han och hans svårigheter...vi tänkte ju inte på det här med hämtning och lämning..kommer inte kunna ha ett jobb så länge jag måste lämna han på skolan och så...det tar nästan 1 timma allt...så 2 timmar dagligen går det åt att hämta/lämna.Känns så depremerande just nu så jag vet inte vad....undrar bara hur länge jag orkar...för jag har ju inget körkort och maken börjar jobba kl 6.30...fritids är inte ens öppet då....och han slutar kl 16...så det är mer logiskt att hämtar dom...Det finns inget dagis i närheten av sonens skola ni kan välja istället?? Då kan du lämna dom där i samma veva liksom. Kanske få dispens med tider så de kan gå samma tider som din son så alla hämtas och lämnas på en och samma gång??
Kram på dig!!