ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
![{#lang_emotions_undecided} {#lang_emotions_undecided}](https://www.familjeliv.se/lib/tiny_mce3/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
skummar igenom inläägen snabbt, har massa att stå i här och har vart borta hela dagen. Kommer in sen... men vad jag har förstått så är det nån som är gravid här... GRATTIS KIMS MAMMA!!!!!!
Säger inget på fb heller
Var på BUP idag... fick veta att utredningen om hans autismdiagnos ska dra igång denna månaden. Psykologen vi pratade med idag (inte den samma som ska utreda men som känt Frodo i flera år) har tankar kring asperger... ok, spännande att se resultatet. Att det är något mer än ADHD är jag redan klar över så om det inte är något helt annat än något NPF blir jag inte särskilt chockad. En as-diagnos skrämmer inte mig... men det som inte stämmer med as är att vad jag vet så har han ingen specialtalang. En pojke med as här i området är en hejare på spela piano. Han kan spela ALLT, på gehör. Frodo har ingen supertalang så.
Är det någon av er som har pojke med ADHD + as eller as-drag som kan berätta? Vilka är de typiska as-dragen och kan man skilja dom från ADHD?
pcalma: skönt att prata med dig, du förklarar allt så bra Frodo är ju totalt distanslös. Funderingar kring as är kanske inte helt tokiga. Jag har haft lite tankar om det förut men har släppt det för att jag har tänkt att det låter inte som Frodo. Men det gör ju faktiskt det.
Ja, skönt att utredningen är på g. Bra att de tar tag i detta nu för jag vill inte känna mig osäker på diagnosen. När hab säger att de inte kan sen någon autism men autismliknande tillstånd är satt, då blir man ju osäker på vad som är vad. Skönt att du heller inte tycker att det med bandyn låter som något adhd-problem. Då kanske man inte är helt ute och cyklar....
petra: Hoppas det går bra med er utredning och att de kommer fram till rätt slutsats. Har den hållt på länge?? Hoppas inte vår drar ut på tiden. Det gjorde den första utredningen vid gjorde. Väldigt långdragen...
Skickar kram för erat kaos därhemma. Hoppas det går över snart och blir bättre. Men så kan vi med ha det. Att gå i skolan är ju en sorts rutin och lov är en. När min son kommit in i rutinen med lov (som egentligen inte är rutin men han vänjer sig vid att va hemma) kan det vara jobbigt att komma tillbaka till vardagen de första dagarna. Nu har det inte vart så här men vi har haft så förut.