samba skrev 2009-10-01 10:28:25 följande:
Hej! Jag har två flickor på 3 och 7 år. Bor med en ny man (ej pappa till barnen) sen 1år tillbaka. Vi har haft många samtal om hur mycket ansvar han ska ta för mina flickor om tex nattning, köra till dagis, ha dom en kväll om jag tex vill åka iväg hemifån ett tag mm. Hur har ni det som lever i en liknande situation?Mvh Samba
hej!
Jag lever med min man som jag har ett gemensamt barn med på sju månader.
han har två döttrar sedan innan 9 och 13 år!
Vi har det ungefär som i en kärnfamilj...jag är föräldraledig, gör läxor med tjejerna, fixar maten, tvättar deras kläder, kan skjutsa dom om dom ska iväg på något.
nu åker den yngsta skolbuss, men innan körde min man henne till fritis på morgonen, när han åkte till jobbet och jag hämtade henne på em.
han har även varit iväg på konsert osv medan jag varit hemma med tjejerna o haft myskväll.
man gör barnen en stor tjänst genom att göra så tror jag.
tjejerna kommer till mig om det är något, ber om råd, pratar om problem osv...och det gör livssituationen för alla mycket lättare.
jag har också väldigt bra kontakt med deras mamma, som tur är!vi pratar nästan alltid om det är något med tjejerna, så det är kanske lite mycket åt det hållet istället.
samtidigt trivs ja med min roll i familjen...:)
jag tycker det är en självklarhet att när man väljer ett liv med en partner som har barn sen innan får man mötas på halva vägen och anpassa sig efter varann, och det viktigaste se till så att barnen har det bra!
kram