Ansvar?
Emmli 84 skrev 2009-10-03 17:43:17 följande:
[citat]Däremot är jag inte med på utvecklingssamtal och föräldramöten för barnen har två bra och engagerade föräldrar som tar hand om det [citat]Hej! Vi hade ett gräl om det där i häromkvällen när det var dags för föräldramöte. Jag hade sagt till min sambo att om det var okey för honom så skulle jag gärna vara med på föräldramötet. Han anmälde oss båda två men när biomamman fick höra det blev hon galen. Det slutade med att varken jag eller sambon kom iväg utan var osams. Jag tycker nämligen att det är fel att biomamman ska bestämma om jag får följa med eller inte. Om nu min sambo och pojkens pappa tycker att det är en bra idé att jag följer med eftersom jag ofta lämnar på dagis och är mycket involverad i pojkens liv så har väl han rätt att bestämma det eller vad tycker du? Gjorde jag fel som blev sur över att inte biomamman lät mig följa med?
På den skola där mina barn går, behöver lärarna få ett godkännande från båda vårdnadshavarna om en tredje person, t.ex. en bonusmamma, ska kunna få ta del av elevens skolsituation. Personligen skulle jag inte ha något alls emot om barnens pappas flickvän ville engagera sig i våra barn. Men i dagsläget går alltid jag och mitt ex tillsammans till barnens utvecklingssamtal. Det fungerar alltid bäst om vi får samma information samtidigt, 
Kanske kan ni prata med biomamman i förväg om vad hon tycker är ok så att hon känner att hon har fått vara del i ett beslut kring sonen.
Hoppas att det löser sig till det bästa!