• Emmli 84

Ansvar?

Impertiff skrev 2009-10-03 09:17:35 följande:
    [citat]
    Däremot är jag inte med på utvecklingssamtal och föräldramöten för barnen har två bra och engagerade föräldrar som tar hand om det [citat]

Hej! Vi hade ett gräl om det där i häromkvällen när det var dags för föräldramöte. Jag hade sagt till min sambo att om det var okey för honom så skulle jag gärna vara med på föräldramötet. Han anmälde oss båda två men när biomamman fick höra det blev hon galen. Det slutade med att varken jag eller sambon kom iväg utan var osams. Jag tycker nämligen att det är fel att biomamman ska bestämma om jag får följa med eller inte. Om nu min sambo och pojkens pappa tycker att det är en bra idé att jag följer med eftersom jag ofta lämnar på dagis och är mycket involverad i pojkens liv så har väl han rätt att bestämma det eller vad tycker du? Gjorde jag fel som blev sur över att inte biomamman lät mig följa med?
  • Emmli 84
    Tinnys skrev 2009-10-03 18:00:35 följande:
    Det är väl ganska självklart att det är bioföräldrarna som ska gå på utvecklingssamtal och inte bonus.... skulle bli skitsur om mitt ex fru gick på mina barns utvecklingssamtal.... och vi kommer bra överräns, men vissa gränser går man inte över... Det gäller mitt och hans barn, hon har inget där att göra, som tur är fattar både mitt ex och hans fru det.
    Du behöver ju inte låta så arg för det. Familjer ser ju olika ut. Men visst du kanske har rätt, som bonusförälder bör man kanske inte följa med på föräldramöten. Min sambo tyckte dock att det var bra om jag som bonusmamma också följde med och han har väl lika mycket bestämmanderätt som mamman?
  • Emmli 84

Det känns verkligen bra att höra lite olika åsikter om det här med att ta med bonusföräldern eller inte på föräldramöten. För mig var det självklart att jag skulle följa med om nu min sambo ville det men jag har efter att ha läst era inlägg förstått att det inte är så självklart och en ganska laddad fråga för en del bioföräldrar. Det kanske ska tilläggas att det handlar om ren välvilja från min sida och ingenting annat. Alla fröknar, föräldrar och barn på förskolan vet ju redan att L... har en bonusmamma så det är ju knappast någon hemlighet att jag finns. Men nästa gång ska jag ligga lite lågt när föräldramöten osv kommer på tal för det är så tråkigt när det blir dålig stämning mellan såväl mig och sambon som mellan honom och exet och mellan henne och mig. Så vill jag inte ha det.

Svar på tråden Ansvar?