• Anonym (Fängelsefrun)

För oss som har barn med män i fängelse del 13

ör oss som har barn med män i fängelse del 13

Den här tråden är ämnad för oss som har barn med män i fängelse, här kan vi prata och stötta varann utan att någon dömer. Det kan ju vara ganska påfrestande att alltid behöva förklara och försvara sig så det här får bli en liten fristad. Här kan man dela med sig av oro, längtan, ilska, hur barnen hanterar det och hur man förklarar samt allt annat som man vill prata om. Även ni som inte va med i förra omgången är självklart välkomna. Om ni vill berätta er historia, varsågod! Om ni vill va med men vara väldigt anonyma så går det också bra! Om ni tänker försöka er på ett liv tillsammans efter eller inte spelar ingen roll. Och sen alla som är inne och tittar och bara följer oss i smyg om ni inte gillar det vi skriver här i vår tråd håll det för er själva eller starta en egen tråd om det för ni kommer ingenstans med att att kasta det på oss!! Det är bara löjligt...

Länkar till gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m13851668.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m16788636.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m20073259.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m23080685.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m25919647.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-121/m31462096.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-121/m34056522.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-121/m36421024.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-121/m39287142.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m42266667.html

Eftersom det är så många som är inne och ställer frågor ang våra killar & Vad dom gjort osv och att det alltid blir sånna negativa diskutioner som vilseleder tråden ifrån dess ämne och skapar tråkig stämmning. FLs regler säger att det är ett sk OT (offtopic) om ngn skriver ngt sådant. Så ser ni ett sånt inlägg så anmäl det direkt till redaktionen som OT regelbrott så kanske vi slipper detta framöver men så länge ngn svarar på det inlägget och kliver in i OT diskutionen så är det inget regelbrott eftersom då tillåter "tråden-anhängarna" diskutionen. så anmäl direkt det kommer ett inlägg som inte har med trådens ämne att göra

Jag hittade ingen så jag gjorde en ny

• Svar på tråden För oss som har barn med män i fängelse del 13
  • Anonym (2,5 år)
    nettan 70 skrev 2009-10-22 10:29:45 följande:
    Hjesan,Vet inte riktigt om jag hör hemma här,Min pojkvänn sitter på tillberga anstalten och jag ska för första gången få hälsa på honnom nästa helg.Har aldrig varit inett fängelse hur går de till när man kommer dit?Blir man vissiterad får vi vara ensamna i hans rum eller är de besöksrumet som gäller har även otrolig cellskräck och är riktigt nervös för det här kommer jag att klara att bli "inlåst" med honom eller får jag panik då och om jag får det vad händer då får jag bara gå ut har så många frågor men inga svar.Hoppas någon kan hjälpa mig att svara på mina frågor.Nettan
    Klipper in det här också... svarade på fängelsefruns blogg...

Hej Nettan,
    Min gubbe sitter på Tillberga och jag berättar gärna hur det är där.

KANONBRA!
    Kom ihåg att din pojkvän måste ansöka om besök från dig och få godkänt av anstalten.

Man parkerar utanför anstalten, ringer på och blir insläppt. Man går till CV (centralvakten) och legitimerar sig och meddelar vilken intagen man ska träffa.
    Sen får man gå till ett annat rum där de kollar igenom väska, frågar om man ska låsa in något och kör med pipgrej över kroppen. Ingen övrig visitation. Man får givetvis inte ha mobilen med sig in. Inte heller pengar. Man får ta med sig att äta, men bara så mycket så att det förtärs under besöket.

Jag och min gubbe är gifta så vi får vara på hela området (utom matsal, hobbysnickeriet och gympasalen).
    Vet inte hur det funkar med flickvän, men om det anses vara familj så får ni vara på hela området.
    Om inte så finns där besöksrum som man får vara i obevakat i 2 timmar.

Tillberga kallas även för kollo... så bra är det faktiskt...

(nu hände ju det som inte får hända i lördags... står om det i min blogg...)

• Anonym (ensam)
    Anonym (Mamma89) skrev 2009-10-27 13:26:59 följande:
    Hej nu har jag äntligen hittat hit igen:) Min pojkvän har nu suttit på behandlingshemmet i 5 månader.. och varit nykter och drogfri i 7månader.. Nu har jag äntligen fått reda på när han får åka hem för gott från behanldingshemmet de blir någon gång mellan juni-sep nästa år.. Yngste sonen blir 6 månader idag minns de som igår när pojkvännen fick komma på förlossningen i handfängsel tillsammans med två plitar... På fredag ska jag åka till behanldingshemmet och ha trepartsamtal någon som förklara vad de är för något? Styrkekramar till er alla där ute..
    Jag är höggravid och har barnafadern i häktet, så jag är väldigt nyfiken på hur det gick till när ni fick barn! Vart var han när han fick komma till förlossningen, behandlingshemmet? Hur gick det till, ringde du dit när det var dags? Var det självklart att han fick komma? Var vakterna i rummet hela tiden? osv osv. Jättetacksam för svar!
  • Anonym (Mamma89)

Anonym (ensam) skrev 2009-10-28 22:33:25 följande:

Jag är höggravid och har barnafadern i häktet, så jag är väldigt nyfiken på hur det gick till när ni fick barn! Vart var han när han fick komma till förlossningen, behandlingshemmet? Hur gick det till, ringde du dit när det var dags? Var det självklart att han fick komma? Var vakterna i rummet hela tiden? osv osv. Jättetacksam för svar!
    Jag fick sättas igång för att han skulle få vara med på förlossningen, men jag va tvungen att föda innan klockan 6 på kvällen, jag var totalt omogen så jag fick lite gel till dagen efter så de skulle ta vattnet då, men så blev de inte värkarna satte igång klockan 5 och då ringde vi häktet men han nobbades att komma, han fick komma klockan 6 morgonen efter så de va bara till mig att försöka knipa men de gick som sagt inte.. jag födde sonen tjugo i 10 på kvällen och pappan fick komma dagen efter en timme och hälsa på sin nyfödde son, han satt fast i handfängsel i en plit plus en plit till som var med för att kolla att han inte rymde, han kunde inte ens hålla i sin nyfödde son... ne jag fick prata med polisen, plitarna och en massa genom att de va tvungen att ta in extra personal.. ja skulle han varit med på själva förlossningen skulle en plit ha handfängsel tillsammans med min son och de var en kvinnlig plit, sen skulle de sitta en manlig plit utanför... har du fler frågor svarar jag gärna på dem..
  • Anonym (Miando)

(Mamma89):
    Kändes det inte konstigt att ha plitarna i rummet?
    Själv vet jag inte hur jag skulle reagerat om några okända män skulle sitta och stirra på mig och min nyfödda.

• Anonym (Mamma89)

Anonym (Miando) skrev 2009-11-07 13:30:48 följande:

(Mamma89): Kändes det inte konstigt att ha plitarna i rummet? Själv vet jag inte hur jag skulle reagerat om några okända män skulle sitta och stirra på mig och min nyfödda.
    vist.. nu fick ju inte pappan vara med genom att klockan blev över klockan 6.. ne jag skulle haft en kvinnlig plit i rummet och den manliga utanför.. men de va jättetrevliga så de skulle vara typ som extra personal.. de jag tyckte va jobbigt var de att alla andra människor stirrade på handfängslet..
  • Anonym

Anonym 2,5 år vad hände i fängelset ... vet inte vad du har för blogg

• Anonym

Hej!
    Nu hittade jag också hit..
    Min man är hemkommen från anstalt nu.. Men det känns inte som att "dom" (myndigheter) har så stor lust att faktiskt lämna oss ifred nu och låta oss leva vårat liv..
    Så jag vill fråga er här, är det någon/några av er som behövt vara med om en barnavårdsutredning pga era mäns alkohol/drogkonsumtion eller fängelsevistelse?!

• Anonym (Mamma89)

Anonym (Fängelsefrun) skrev 2009-11-15 00:29:40 följande:

Nu är det snart dags för mannens första permis. 8 timmar på julafton! www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp...
    vad skönt att han får permis på jul.. de måste kännas underbart för dig och dina barn..
Svar på tråden För oss som har barn med män i fängelse del 13