• Dandelion

Hur får man ungen att gilla välling?

Har en son som vägrar välling. Det enda han dricker ur flaska är vatten. Jag skulle för min egen bekvämlighets skull vilja få honom att gilla välling. Förstås ska man inte tvinga i barn ngt de inte vill ha men är det ngn som har ngt knep till att kanske få honom att ändra sig? ...om d går. Vi har provat Nestlé majsvälling och Semper havre men de gillas inte. Finns det kanske ngn annan bra välling som ni rekommenderar. Ni som har haft vällingvägrare och fått era barn att dricka iaf (och ändra sig), hur gjorde ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 15:17
    Tack snälla för alla bra tips! =)
    De ska testas.
    Jag kommer naturligtvis inte tvinga i honom ngt han inte vill ha. Det är ju bara dumt, fattar väl jag oxå. Men uppenbarligen finns det flera som lyckats få sina barn att dricka välling och tycka riktigt bra om det så kan man väl testa.

• Svar på tråden Hur får man ungen att gilla välling?
  • Kazeer

Men om han inte vill ha välling, låt honom slippa. Kan du inte ge honom gröt i stället?

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • viseversa

Men lägg ner ts. Kanske man kan få DIG att äta något du inte gillar för din sambos bejkvämlighets skull?

Låt ungen slippa välling. Han är väl ingen robot heller som ni kan styra som ni anser bäst för ER??

• Dandelion

Jo vi kör på gröt nu. Men det blir knepigt vid nattningen. Lite svårt att mysa i sängen med en skål havregryn och han somnar bara när han äter... och min mjölk börjar sina bort, plus att han får tänder och det gör ont att amma. Tänkte bara ifall d kanske gick att få honom att gilla välling ändå. Men vill han inte så vill han ju inte.

• viseversa

Men ge gröt innan läggningen då och hitta bnågot annat att mysa med i sängen. läs en bok eller ligg bara och sjung sånger.

• Kazeer

Gröt eller välling spelar väl ingen roll. Han ska ju borsta tänderna efter båda ändå...

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Helena77

Jag har 4 barn och ingen har tyckt om välling.Dom har ätit gröt istället vilket jag föredrar...dels för att dom vänjer sig vid att sitta vid bordet och äta och dels för att jag sett många exempel på barn som lätt får en flaska välling istället för ordentlig mat eftersom det är lättare.
    Mysa kan man göra hur mycket som helst efter att man ätit gröt och fått pyjamas.

• Dandelion

Ja, jag vet att man kan mysa med mkt annat. Han har både nappar, snuttefilt och nalle. Men han somnar inte med dem, bara slänger dem åt sidan. Han åt gladeligen från flaska förut så jag vet inte om detta bara är en fas eller om han plötsligt bestämt sig för att inte vilja längre. Förmodligen kommer jag väl inte lyckas men man kan väl få testa? Varför ska man alltid bli så påhoppad här? Så återigen, är det ngn som kan rekommendera ngn bra välling? Finns det överhuvudtaget ngt alt till Nestlé och Semper?

• lia76

Tror inte det finns något tips på hur du ska få barnet att gilla välling.
    Det du kan göra är att ge barnet lite kvällsgröt.
    Sen innan läggdags så ger du barnet mjölkersättning i flaska.
    Det kanske fungerar.

Eller tar mjölkersättning och välling 50/50 så det smakar lite mjölk också

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • The Luckiest

Vilka påhopp du får!!
    jag hde samma problem men kommer inte ihåg hur det plöstligt började funka. Tror att vi blandade i något hon gillade bättre i flaskan och sen mindre o mindre tills det bara var välling kvar! Kan tillägga att hon ÄLSKAR välling och gode gud för vällingen när hon är sjuk eller liknande och vägrar äta all vanlig mat!
    Lycka till!!

• nibban

Jag har samma problem... Vi har givit gröt men det mättar inte på min son under natten tyvärr..
    Därför skulle vi villa att han åt välling innan natten, men det går absolut inte.. Vi har testat med ersättning i oxå men inget funkar..
    Men det är väl bara att gilla läget..

Svar på tråden Hur får man ungen att gilla välling?